Gå til innhold

Hvordan få minner til å vare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen ganger kan det dukke opp gode minner, men de varer bare noen sekunder før de forsvinner. Minnene er relatert til fine barndomsminner som da vi spiste julegrøt på skolen og slik. Føler meg som en unge igjen med de samme gode følelsene. Det som trigger frem slike gode følelser kan være alt fra været ute til ting jeg smaker på. Har dere også det slik noen ganger? Savner veldig det å være et barn, føle seg elsket og at det alltid er noen der for meg. Slippe å bekymre seg for voksen ting. Herlighet hvor jeg savner barndommen. 

Anonymkode: 02751...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen vil gjerne huske mens andre vil helst glemme. Selv ønsker jeg å huske nok til å få sammenheng i livet mitt igjen.

Hva med å skrive små setninger til deg selv som minner deg akkurat nok på barndomshendelsene til at du må tenke mer over de? Jeg har skrevet ned en del slike setninger med minner jeg ønsker å kunne bli minnet om når jeg leser over de. Enten at du har dem på lapper, ark, telefon e.l. - vær kreativ.

En av mine setninger lyder f.eks. "Leke kafé hos bestemor i veslestuen og servere sjokoladekake som var Domino-brikker og eggeglass med rød saft som var rødvin." Når jeg leser setningen nå, dette er et minne fra da jeg var 5-7 år, tenker jeg at sjokoladekake og rødvin muligens var en noe merkelig kombinasjon, men mulig jeg tenkte at rødvin var slikt man drakk til fint? Jeg var ellers ikke vant til at det ble drukket alkohol i tide og utide rundt meg, så ikke derfor vinen ble servert inntil Domino-brikkene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...