Gå til innhold

Cogentin


Marye

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

31 minutter siden, Pragmatikeren skrev:

Akineton er kanskje aktuelt for deg, hvis det er bivirkninger du plages av? 

Akineton hjelper ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pragmatikeren
6 minutter siden, Marye skrev:

Akineton hjelper ikke.. 

Har du spurt legen om du kan prøve Dinetrel? Den er på godkjenningsfritak, og egentlig er den beregnet på Parkinsons sykdom. Usikker på om det kan være aktuelt for deg. Er det helt sikkert at plagene dine er bivirkninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pragmatikeren skrev:

Har du spurt legen om du kan prøve Dinetrel? Den er på godkjenningsfritak, og egentlig er den beregnet på Parkinsons sykdom. Usikker på om det kan være aktuelt for deg. Er det helt sikkert at plagene dine er bivirkninger? 

Er 100% sikkert bivirkninger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pragmatikeren
1 minutt siden, Marye skrev:

Bare timer etter inntak av antipsykotisk får jeg smerter

unntatt ved abilify 

Det er smerter du får altså? Ikke stivhet eller skjelvinger? Da virker nok ikke Akineton nei. Er det mulig å ta Abilify i høye nok doser til at det gir effekt? Du må ta en skikkelig prat med legen om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pragmatikeren skrev:

Det er smerter du får altså? Ikke stivhet eller skjelvinger? Da virker nok ikke Akineton nei. Er det mulig å ta Abilify i høye nok doser til at det gir effekt? Du må ta en skikkelig prat med legen om dette. 

Det kniper seg i smerte som får meg til å riste på armene og beina. 
abilify i høy nok dose er eneste som kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er noe lignende akineton, kanskje kemadrid. Det var 3 slike medisiner å få tak i før da det var bare gammeldagse nevroleptika. Nå tror jeg bare akineton er igjen. Det er mot parkinsonisme og dystonier. Extrapyramidable bivirkninger. Men går du på noe annet enn leponex da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Det er noe lignende akineton, kanskje kemadrid. Det var 3 slike medisiner å få tak i før da det var bare gammeldagse nevroleptika. Nå tror jeg bare akineton er igjen. Det er mot parkinsonisme og dystonier. Extrapyramidable bivirkninger. Men går du på noe annet enn leponex da? 

75 mg cisordinol depot og lamictal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
15 timer siden, Marye skrev:

75 mg cisordinol depot og lamictal

Da er det nok for bivirkninger av cisordinol depot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Da er det nok for bivirkninger av cisordinol depot.

Nei jeg kuttet leponex to netter nå og smertene er forduftet 

men om jeg tok større dose cisordinol ville smertene komme tilbake 

jeg tåler rett og slett ikke antipsykotisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Marye skrev:

Nei jeg kuttet leponex to netter nå og smertene er forduftet 

men om jeg tok større dose cisordinol ville smertene komme tilbake 

jeg tåler rett og slett ikke antipsykotisk 

Nei, men strengt tatt tåler du ikke å gå umedisinert heller. Jeg forstår at det er forferdelige bivirkninger å leve med, men det var en som kom med et forslag på medisin som kunne søkes om på godkjenningsfritak mot bivirkningene du opplevde som begynte på D (tror jeg). Du kan ikke forsøke det? Ved å seponere Leponex slik du gjør nå, tror jeg du innerst inne vet hvordan det går. Du blir jo bare syk, og det unner jeg deg i hvert fall ikke. Ta ansvar mens du fortsatt er i stand til det. Kontakt legen snarest og fortell hvordan det går med deg og at du har seponert Leponex. Det er jo forståelig hvorfor du gjør det, men ikke et godt valg for din egen psykiske helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...