Gå til innhold

Værste angstanfall siden i vinter...


usikker

Anbefalte innlegg

Har lagt i sengen i hele dag, rister av angst.

Får ikke puste, press i brystet. Hyperventilerer og spenner alle musklene. 
Første gang jeg har tatt 2 x Sobril på en gang.... 

Begynte m én Sobril, og èn atarax. Ingen virkning etter en time... tok da en Sobril til. 

På morgenen tok jeg Truxal, leste nå at det ikke skal blandes med atarax. 
Må ta noe mer nå, men jeg må jo da velge mellom atarax og Truxal.... kanskje best å holde seg til Sobril? 
Jeg hater dette, jeg holder ikke ut. Kommer ikke unna. Jeg er så redd hele tiden. 
Jeg finner ikke noe som virker....

Har aldri vært innlagt, men i dag har jeg tenkt mye på det. Er man innlagt vil man kanskje få nok, og riktig, type beroligende?
Noen de kan gi med sprøyte Slik at det virker fort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 time siden, usikker skrev:

Har lagt i sengen i hele dag, rister av angst.

Får ikke puste, press i brystet. Hyperventilerer og spenner alle musklene. 
Første gang jeg har tatt 2 x Sobril på en gang.... 

Begynte m én Sobril, og èn atarax. Ingen virkning etter en time... tok da en Sobril til. 

På morgenen tok jeg Truxal, leste nå at det ikke skal blandes med atarax. 
Må ta noe mer nå, men jeg må jo da velge mellom atarax og Truxal.... kanskje best å holde seg til Sobril? 
Jeg hater dette, jeg holder ikke ut. Kommer ikke unna. Jeg er så redd hele tiden. 
Jeg finner ikke noe som virker....

Har aldri vært innlagt, men i dag har jeg tenkt mye på det. Er man innlagt vil man kanskje få nok, og riktig, type beroligende?
Noen de kan gi med sprøyte Slik at det virker fort? 

Jeg ville tatt mer sobril om jeg var deg, når jeg har vært innlagt har jeg fått vival. Det har jeg hjemme og, håper du føler deg bedre snart. Det der hørtes forferdelig ut, god bedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ville tatt mer sobril om jeg var deg, når jeg har vært innlagt har jeg fått vival. Det har jeg hjemme og, håper du føler deg bedre snart. Det der hørtes forferdelig ut, god bedring. 

Snille deg ❤️ Takk for gode ord. 
Har tatt Sobril nå, tar kanskje atarax når jeg legger meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, usikker skrev:

Snille deg ❤️ Takk for gode ord. 
Har tatt Sobril nå, tar kanskje atarax når jeg legger meg. 

Håper sobrilen hjalp da, og sikkert lurt å ta atarax når du lrgger deg. Håper du får sove ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, usikker skrev:

Snille deg ❤️ Takk for gode ord. 
Har tatt Sobril nå, tar kanskje atarax når jeg legger meg. 

Problemet med Sobril er at det tar tid før den virker. Sånn sett er Valium/Vival mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atarax hjelper ingenting... som å ta en halspastill! 
Tok i går kveld, men har sovet urolig med mye oppvåkninger. 
Tok igjen nå for halvannen time siden, like mye, om liker mer, angst nå. 
Jeg er så fortvilet nå. Har ikke så mange sobril igjen, og føler jeg må spare på de... 

To uker til psykiater er tilbake, men jeg vet ikke lenger om hen kan hjelpe meg. 
Lenge siden jeg har vært hos fastlegen, blir rart å dukke opp der på en akutt-time.. hva sier en liksom? 
«jeg klarer ikke mer» «jeg er så redd at jeg ikke fungerer» «hjelp meg»

Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg over dette... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎09‎.‎08‎.‎2020 den 19.34, usikker skrev:

Har lagt i sengen i hele dag, rister av angst.

Får ikke puste, press i brystet. Hyperventilerer og spenner alle musklene. 
Første gang jeg har tatt 2 x Sobril på en gang.... 

Begynte m én Sobril, og èn atarax. Ingen virkning etter en time... tok da en Sobril til. 

På morgenen tok jeg Truxal, leste nå at det ikke skal blandes med atarax. 
Må ta noe mer nå, men jeg må jo da velge mellom atarax og Truxal.... kanskje best å holde seg til Sobril? 
Jeg hater dette, jeg holder ikke ut. Kommer ikke unna. Jeg er så redd hele tiden. 
Jeg finner ikke noe som virker....

Har aldri vært innlagt, men i dag har jeg tenkt mye på det. Er man innlagt vil man kanskje få nok, og riktig, type beroligende?
Noen de kan gi med sprøyte Slik at det virker fort? 

Under en innleggelse vil du bli oppfordret til å stå i angsten og minnet på at angst ikke er farlig, bare veldig ubehagelig. 

Anonymkode: dfb0e...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Under en innleggelse vil du bli oppfordret til å stå i angsten og minnet på at angst ikke er farlig, bare veldig ubehagelig. 

Anonymkode: dfb0e...6ab

 

16 timer siden, usikker skrev:

Atarax hjelper ingenting... som å ta en halspastill! 
Tok i går kveld, men har sovet urolig med mye oppvåkninger. 
Tok igjen nå for halvannen time siden, like mye, om liker mer, angst nå. 
Jeg er så fortvilet nå. Har ikke så mange sobril igjen, og føler jeg må spare på de... 

To uker til psykiater er tilbake, men jeg vet ikke lenger om hen kan hjelpe meg. 
Lenge siden jeg har vært hos fastlegen, blir rart å dukke opp der på en akutt-time.. hva sier en liksom? 
«jeg klarer ikke mer» «jeg er så redd at jeg ikke fungerer» «hjelp meg»

Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg over dette... 

Jeg har vært akkurat der du er nå. 10 år med over 60 mg sobril hver dag. Sluttet mer eller mindre over natten. var beintøft men det går det som bare må gå. Sånn som jeg ser det nå har du ikke annet valg nå enn å stå i det til abstinensen er over uansett hvor lang tid det nå enn tar. Da må en heller få sykemeldinger om det er det en må. For du kan uansett ikke fortsette slik du driver på med nå og det tror jeg du vet. leve fra pille fra pille, det er ikke noe til liv. Angsten forverrer seg nå men det er ikke slik som dette du kommer til å ha det. Du må tro meg på mitt ord på at angstabstinens er mye verre  enn vanlig angst. Ikke be om mer sobril fra legen din. Nå har du klart deg gjennom fire dager. du er så godt i gang selv om det er et helvete. Ta heller ei pille rett før foredraget men la det være din siste. Tro meg du finner alltid en unnskyldning til at du trenger å bare ta en til sobril. 

Jeg ønsker deg lykke til. Å slutte med sobril er noe av det beste jeg har gjort for meg selv. Ikke fikk jeg særlig utbytte av all den terapien jeg gikk i heller. men det er et annet tema.

Anonymkode: 1e9a5...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke klart meg gjennom fire dager.... jeg tror ikke jeg noen gang kan leve helt angstfritt. 
Mistet troen på å bli «frisk» for mange år siden 🥺

Jeg kan ha dager, opptil 1-2 uker, der jeg har det så fint og rolig. 
Så plutselig kommer angsten, og da er jeg sengeliggende i noen dager. Sånn har det vært de siste årene. 

Jeg har blitt flinkere til å nyte de gode dagene, depresjonen er nesten helt borte, men så kommer disse                             «helvetes-ukene» og gjør meg så redd, at jeg tenker at livet ikke er verdt å leve.
 

Jeg ser jo mønsteret mitt her inne på DOL også, skriver mye og leter side opp/ned etter råd når jeg har det som værst.                                                     Er det noen som har skrevet noe om en angstmedisin jeg burde prøve? 
Er det noen som skriver noe om hvilke doser som fungerer for dem? 
Er det noen som kan gi meg håp??? 
 

Føler meg litt bedre i dag, tok en halv Sobril m én gang jeg våknet, så slumret jeg en time til. Nå føles dagen litt letter å starte. Har endatil dusjet 👍🏼
Ha en deilig dag dere ☀️🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...