Gå til innhold

Brenner bipolar sykdom ut med årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn at jo eldre du blir jo færre episoder og mindre syk blir du? Og når du er 70- 80 år vil du ikke ha noen symptomer?

Anonymkode: 2c0b3...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat

En psykiater ved bipolartemaet i Trondheim sa til meg at hypomani kunne minske fra 40 års alder og oppover, men ikke hos alle. Usikker på om dette gjelder både bipolar I og II. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var innlagt var det ei dame godt over 70 med mani og paranoia. Da jeg kom tilbake noen måneder etterpå, var hun veldig deprimert. Så det hender eldre får mani og depresjon også.

Anonymkode: fcbfb...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var i praksis var det en pasient på rundt 70 med bipolar 1 og psykose. Hun hadde slitt med dette i åresvis. Var også en adferd separert fra selve bipolaren (ikke mine ord) som ikke var helt heldig. Trolig resultat av mange års sykdom. 

Skrev oppgaven min om henne husker jeg. Sånn pleieoppgave. Vi fikk god kontakt. :) opplevde de ansatte som litt hard mot henne, men de hadde jo kjent henne lenge gjennom mange innleggelser. Jeg er jo litt naiv kanskje. Vet ikke jeg. Men hun var nå ei flott dame selv om hun var syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...