Gå til innhold

Covid-19 kommer til å stenge alt igjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, nå er det ikke så lenge til høsten og snart sesong for forkjølelse. Lurer på hvordan viruset vil spre seg da. På tide å innføre munnbind snart,(?)ellers så stenges alt igjen før jul. Folk går jo uansett og hoster rundt i butikker nå. Rart at noen driter så i dette og ikke bryr seg om andre enn seg selv. Egotripper til Sverige og Spania og folksomme fester på beste vestkant. Takk skal du faen meg ha!

Anonymkode: 4a5de...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og en-meters-regelen gjelder visst ikke i skolen. I vgs har en lærer gjerne over 100 elever i uka, og elevene rulleres fagvis i ulike klasser. 

Anonymkode: 364d9...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en-meters-regelen gjelder visst ikke i skolen. I vgs har en lærer gjerne over 100 elever i uka, og elevene rulleres fagvis i ulike klasser. 

Anonymkode: 364d9...cd6

Kan ikke en lærer holde en meter avstand til elevene i VGS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nå er det ikke så lenge til høsten og snart sesong for forkjølelse. Lurer på hvordan viruset vil spre seg da. På tide å innføre munnbind snart,(?)ellers så stenges alt igjen før jul. Folk går jo uansett og hoster rundt i butikker nå. Rart at noen driter så i dette og ikke bryr seg om andre enn seg selv. Egotripper til Sverige og Spania og folksomme fester på beste vestkant. Takk skal du faen meg ha!

Anonymkode: 4a5de...4df

Jeg er enig med deg. Folk burde ha litt mer smitte angst. Det er en dødelighet på dette viruset som spesielt rammer eldre mennesker. 

Anonymkode: 233fc...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, frosken skrev:

Kan ikke en lærer holde en meter avstand til elevene i VGS?

Jeg går på en VGs og der er det ikke mulig å holde 1m avstand på grunn av trange ganger og slik. Vi har også et lite klasserom og vi er mange elever. Så 1 meter avstand blir veldig vanskelig. Noen ganger må nesten læreren se på boka for å hjelpe oss med å løse oppgaver vi ikke helt forstår. Det gjelder spesielt matte timene for da må læreren ta seg god tid til å forklare. Vi har også 1 elev i klassen med dysleksi, og de som kjenner noen med dysleksi vet vel de utfordringene elever som har det kan slite med.  

Anonymkode: 591e2...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går så bra så, bare å roe seg ned.

Anonymkode: bf252...a8d

Nei det går ikke bra. Jeg er helt enig med ts. Jeg hadde aldri orket en ny runde med stengte skoler. Når skolen stengte, så har det gjort ting jeg sliter med mye vanskeligere. Nå håper jeg at folk tar hensyn og ikke reiser unødvendig. Skolen er viktig for mange elever. Det handler ikke bare om den sosiale biten, men også det å oppleve mestring, føle at man lykkes med noe. 

Anonymkode: 591e2...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det går ikke bra. Jeg er helt enig med ts. Jeg hadde aldri orket en ny runde med stengte skoler. Når skolen stengte, så har det gjort ting jeg sliter med mye vanskeligere. Nå håper jeg at folk tar hensyn og ikke reiser unødvendig. Skolen er viktig for mange elever. Det handler ikke bare om den sosiale biten, men også det å oppleve mestring, føle at man lykkes med noe. 

Anonymkode: 591e2...45d

Folk er helt hysteriske.

Anonymkode: bf252...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det blir for dumt å skulle stenge alt ned igjen på linje med sånn det var fra mars og utover. 

Jeg tenker at dette viruset må vi bare leve med på linje med alle andre virus man kan bli smittet av. Så får de som dør dø, sånn som fikk gjør av andre virus også. Det er alltid de svakeste av oss som dør uansett type virus. 

Vi må ikke glemme alle de som mistet jobbene og inntektene sine og ble arbeidsløse. Vi må heller ikke glemme at sårbare og utsatte barn og unge på nytt vil lide hvis en ny nedstengning av skolene vil skje. Og mye annet negativt som kan få alvorlige konsekvenser, både for det enkelte individ og for samfunnet som helhet. 

Satt på spissen: er det bedre at barn, unge, og et helt samfunn lider, enn at den eldste befolkningen skal slippe å bli syke og dø? 

Anonymkode: 22ef7...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, frosken skrev:

Kan ikke en lærer holde en meter avstand til elevene i VGS?

I mange tilfeller, nei. Har mye med fysisk utforming å gjøre og det er også avhengig av hvilke fag det dreier seg om (er det historie trenger man ikke være nær eleven, det er vanskeligere i IT.)

Anonymkode: b2936...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det blir for dumt å skulle stenge alt ned igjen på linje med sånn det var fra mars og utover. 

Jeg tenker at dette viruset må vi bare leve med på linje med alle andre virus man kan bli smittet av. Så får de som dør dø, sånn som fikk gjør av andre virus også. Det er alltid de svakeste av oss som dør uansett type virus. 

Vi må ikke glemme alle de som mistet jobbene og inntektene sine og ble arbeidsløse. Vi må heller ikke glemme at sårbare og utsatte barn og unge på nytt vil lide hvis en ny nedstengning av skolene vil skje. Og mye annet negativt som kan få alvorlige konsekvenser, både for det enkelte individ og for samfunnet som helhet. 

Satt på spissen: er det bedre at barn, unge, og et helt samfunn lider, enn at den eldste befolkningen skal slippe å bli syke og dø? 

Anonymkode: 22ef7...94a

Det er en ganske irrasjonell frykt. For de aller fleste utgjør cvid 19 ikke særlig risiko. De fleste som dør av corona er eldre mennesker med allerede svak helse. 

Anonymkode: bf252...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en ganske irrasjonell frykt. For de aller fleste utgjør cvid 19 ikke særlig risiko. De fleste som dør av corona er eldre mennesker med allerede svak helse. 

Anonymkode: bf252...a8d

Nettopp.

Anonymkode: 22ef7...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en ganske irrasjonell frykt. For de aller fleste utgjør cvid 19 ikke særlig risiko. De fleste som dør av corona er eldre mennesker med allerede svak helse. 

Anonymkode: bf252...a8d

Ok, syns det er fascinerende hvor egoistisk det argumentet er. Og ganske oppbrukt nå. Du viser til en  DE-SKAL-JO -SNART-DØ-ALLIKEVEL mentalitet som får meg til å bli veldig bekymret for hvordan viruset skal kunne stoppes, også er det de som tenker sånn som holder godt liv i pandemien. Kreftsyke, folk med dårlig immunforsvar lever jo i frykt i disse dager.

Til din opplysning, siden du tydeligvis ikke har evnen til å tenke selv, så kunne mange av de gamle som dør levd  i mange gode år til. Men det er visst ikke verdt noe for egoister som deg. Og leger , spesielt i utlandet som Italia, trygler folk til å prøve å forstå hvor farlig covid-19 viruset er. Men det når bare ikke toppetasjen til noen, egoister that is, dessverre.

Anonymkode: 4a5de...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, syns det er fascinerende hvor egoistisk det argumentet er. Og ganske oppbrukt nå. Du viser til en  DE-SKAL-JO -SNART-DØ-ALLIKEVEL mentalitet som får meg til å bli veldig bekymret for hvordan viruset skal kunne stoppes, også er det de som tenker sånn som holder godt liv i pandemien. Kreftsyke, folk med dårlig immunforsvar lever jo i frykt i disse dager.

Til din opplysning, siden du tydeligvis ikke har evnen til å tenke selv, så kunne mange av de gamle som dør levd  i mange gode år til. Men det er visst ikke verdt noe for egoister som deg. Og leger , spesielt i utlandet som Italia, trygler folk til å prøve å forstå hvor farlig covid-19 viruset er. Men det når bare ikke toppetasjen til noen, egoister that is, dessverre.

Anonymkode: 4a5de...4df

Egoistisk og egoister? Er man en egoist fordi man frykter at arbeidsplassen eller livsverket skal gå dukken og tape inntekt til seg og familien? Er man egoistisk om man frykter at naboens barn vil få store vansker fordi det ikke får det pusterommet utenfor hjemmet når skolen stenger? Er man egoistisk fordi man frykter at man ikke kan få besøkt sin gamle mor på sykehjemmet den siste tiden hun uansett har igjen? Jeg har lest om flere eldre på sykehjem som heller vil ha normalt besøk av familie og venner enn å sitte isolert på eget rom fordi ANDRE er redde for at de skal bli syke og dø. De selv er ofte ikke redde for det. 

Ja, dette var bare noen eksempler. Det finnes mange flere. 

Anonymkode: 22ef7...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egoistisk og egoister? Er man en egoist fordi man frykter at arbeidsplassen eller livsverket skal gå dukken og tape inntekt til seg og familien? Er man egoistisk om man frykter at naboens barn vil få store vansker fordi det ikke får det pusterommet utenfor hjemmet når skolen stenger? Er man egoistisk fordi man frykter at man ikke kan få besøkt sin gamle mor på sykehjemmet den siste tiden hun uansett har igjen? Jeg har lest om flere eldre på sykehjem som heller vil ha normalt besøk av familie og venner enn å sitte isolert på eget rom fordi ANDRE er redde for at de skal bli syke og dø. De selv er ofte ikke redde for det. 

Ja, dette var bare noen eksempler. Det finnes mange flere. 

Anonymkode: 22ef7...94a

Men hva var nå vitsen med å reise til utlandet nå? Det er egoistisk! Komme hjem med smitte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egoistisk og egoister? Er man en egoist fordi man frykter at arbeidsplassen eller livsverket skal gå dukken og tape inntekt til seg og familien? Er man egoistisk om man frykter at naboens barn vil få store vansker fordi det ikke får det pusterommet utenfor hjemmet når skolen stenger? Er man egoistisk fordi man frykter at man ikke kan få besøkt sin gamle mor på sykehjemmet den siste tiden hun uansett har igjen? Jeg har lest om flere eldre på sykehjem som heller vil ha normalt besøk av familie og venner enn å sitte isolert på eget rom fordi ANDRE er redde for at de skal bli syke og dø. De selv er ofte ikke redde for det. 

Ja, dette var bare noen eksempler. Det finnes mange flere. 

Anonymkode: 22ef7...94a

Er vel derfor egoistene kan holde seg i ro da, til smitten er over og ikke få det til å blusse opp igjen. Men jævla viktig å komme seg til Spania og harryhandle i Sverige. Jeg har en mor på sykehjem. Det tok måneder før jeg kunne reise å besøke henne. Du snakker så dobbelt? Er jo nettopp dette jeg vil unngå!! At folk ikke skal kunne besøke hverandre, barna ikke på skole, arbeidsplasser som går konkurs. Var det vanskelig å forstå?  Jeg vil gjerne høre alle de bra eksemplene dine for hvorfor vi ikke skulle stenge ned Norge i noen måneder. Ser du ikke at vi er på vei igjen? De aller fleste vil jo ikke at alt må stenges igjen! Men ser ut som det går den veien, for egoistene kan jo ikke gå på selvstyr, tydeligvis.

Anonymkode: 4a5de...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på om det blir samme type nedstengning en gang til. Jeg tror det blir mer smarte og treffsikre tiltak der smitten finnes. Det var riktig å stenge ned  for å få kontroll i starten, men jeg håper og tror ikke vi skal helt tilbake dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en ganske irrasjonell frykt. For de aller fleste utgjør cvid 19 ikke særlig risiko. De fleste som dør av corona er eldre mennesker med allerede svak helse. 

Anonymkode: bf252...a8d

Vel.

At Covid-19 er helt uskyldig tror jeg er ganske godt motbevist nå. Det er sjelden dødelig for friske mennesker, men gir langvarige skader på kroppen. Cirka 3/4 av alle som har hatt mild sykdom får skader på hjertemuskelen som vedvarer i lang tid, mange får lungeskader og skader i nervesystemet. Langtidsvirkningene vet vi lite om enda, og det er ganske sannsynlig at samfunnet og mennesker påvirkes i lang tid. Jeg tror vi kommer til å få en eksplosjon av arbeidsuføre hvis dette blir en ukontrollerbar pandemi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...