Gå til innhold

Spiser du fortsatt kioskmat og på restaurant/kafe og slikt?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Jeg tenker på dette med det viruset som har herjet. Tar du fortsatt en pølse i brød av og til? Ute når du er småsulten. (ikke noe vits å svare det gjorde jeg ikke før heller, det er ikke det jeg er ute etter). Selv har jeg sluttet helt med å spise mat som lages av folk uten å vaske henda. Jeg har ikke spist på restaurant heller siden i mars, da man aldri vet hvor de henda som lager den maten har vært. Jeg har OCD. Har du?

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg tenker på dette med det viruset som har herjet. Tar du fortsatt en pølse i brød av og til? Ute når du er småsulten. (ikke noe vits å svare det gjorde jeg ikke før heller, det er ikke det jeg er ute etter). Selv har jeg sluttet helt med å spise mat som lages av folk uten å vaske henda. Jeg har ikke spist på restaurant heller siden i mars, da man aldri vet hvor de henda som lager den maten har vært. Jeg har OCD. Har du?

Jeg drikker kaffe på kaffebar flere ganger ukentlig. Kaffebrenneriet har svært gode smittevernrutiner, Espresso house er ikke like nøyaktige. Jeg kjøper kaffe hos begge. Har ikke OCD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg tenker på dette med det viruset som har herjet. Tar du fortsatt en pølse i brød av og til? Ute når du er småsulten. (ikke noe vits å svare det gjorde jeg ikke før heller, det er ikke det jeg er ute etter). Selv har jeg sluttet helt med å spise mat som lages av folk uten å vaske henda. Jeg har ikke spist på restaurant heller siden i mars, da man aldri vet hvor de henda som lager den maten har vært. Jeg har OCD. Har du?

Jeg har brukt foodora mye fortsatt, men kommer til å trappe ned og kun bruke det når jeg har besøk og slikt. Har ikke OCD, men ser at smitten øker.

Anonymkode: 490ab...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg tenker på dette med det viruset som har herjet. Tar du fortsatt en pølse i brød av og til? Ute når du er småsulten. (ikke noe vits å svare det gjorde jeg ikke før heller, det er ikke det jeg er ute etter). Selv har jeg sluttet helt med å spise mat som lages av folk uten å vaske henda. Jeg har ikke spist på restaurant heller siden i mars, da man aldri vet hvor de henda som lager den maten har vært. Jeg har OCD. Har du?

Jeg både spiser og drikke ute, som før.

Man vet aldri hvor andres hender har vært, men jeg tror manges hender er rengjort oftere det siste halve året enn tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kuttet alt sånt i tiden etter 12 mars, men har gradvis begynt å spist ute som normalt etter at det ble åpnet. Jeg var til og med på en liten korona-tilpasset konsert i sommer.

Så vidt jeg vet har det vært lite eller ingen smitte på sånne steder i Norge. Hvis folk er fornuftige kan det kanskje fortsette slik også.

Ingen OCD. Jeg er klin hakke frisk som før, både fysisk og psykisk. Har ikke vært forkjølet, hatt vondt i halsen eller rar i magen siden februar minst. Det har vært deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ute å spiste en gang og det ble ikke holdt en meters avstand, det er vanskelig ute ser det ut som. Og man sitter jo tett i tett med andre, ellers har vi bestilt pizza. Men jeg er skeptisk da med alle turistene som er her, og folk som har vært i utlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist mye på restaurant og har nå fått en liten hoste og irritasjon i halsen som kommer og går

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på ett senter så hver lunsj blir jo da ute. Har bestilt pizza og takeaway flere ganger, var ute på resturant nå i helgen tilogmed.

Har ikke OCD, men har vært ute å spist to-tre ganger med ei veninne som har det. Gjør jo ikke henne noe det akkurat, OCD'en går på gjentagende atferd hos hu, ikke hygiene og smittevernsregler ute.

Anonymkode: b9dd9...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg har spist ute én gang sida mars og drukket noen få øl (utendørs). Jeg kommer nok ikke til å gjøre det fram til smitten går ned igjen. Å unngå disse tingene er et veldig lite offer i en midlertidig situasjon som er så ekstraordinær som nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marye skrev:

Jeg har spist mye på restaurant og har nå fått en liten hoste og irritasjon i halsen som kommer og går

Da må du holde deg hjemme.🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og samboer har spist ute to ganger i sommer, men ellers holdt oss hjemme. Det var vel én gang i slutten av april at vi hentet rullekebab fra en restaurant, men ellers tror (og håper) jeg som @Kayia at flere har blitt mer bevisst og flinkere på håndhygiene det siste halve året. Jeg har ikke OCD.

Men for øvrig er det et lite offer for min del å la være å spise ute, selv om det selvsagt er hyggelig i blant, men vi må alle gjøre vårt om dette skal gå bra. Man kan jo da benytte anledningen og lage til noen koselige middager hjemme. Man kan spise svært godt hjemme tilsvarende det det koster å spise for to ute på restaurant. Vi har vel også nå fått se hva som skjer når folk ikke gjør som de bør. Å ta med seg smitten hjem igjen fra ferie, fra svenskehandel, gjennom utenlandsk arbeidskraft og store private sammenkomster, for å nevne noe.

Jeg synes ikke så veldig synd på den rastløse ungdommen som forventer å bli kalt voksen som det nå kribler i beina for fordi de må holde seg i ro. De burde oppføre seg som de 16-20-åringene de faktisk er og ikke som om de var 12-14 år. Hva om dette faktisk var en langt verre situasjon, f.eks. krig med massive luftangrep, og befolkningen måtte holde seg innendørs og kun bevege seg ute til visse tider på døgnet når det var trygt? Tåler ikke dagens unge en slik eventuell mental og emosjonell påkjenning? Jeg leste nylig boken "Kjære verden - En syrisk jentes  historie om krig og bønn om fred" av Bana Alabed - tankevekkende når man tenker på begrepet frihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ingen steder fra mars og til slutten av mai, unntatt i matvarebutikk og apotek.  Etter at sommeren kom har jeg reist en del og da spist på restauranter, og jeg spiste middag senest i dag på en restaurant.  Jeg spiste utendørs, satt alene ved bord med god avstand til andre.

Kiosk og takeaway holder jeg meg unna nå som før.

Anonymkode: 5b128...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiste på restaurant én gang i sommer. Da var de veldig nøye med enmeters avstand. Var én gang på kafé og spiste middag. Muligens litt slappere der. Har ikke vært "på byen" i det hele tatt det siste halve året. Har derimot kjøpt en del take-away mat. Stoler på at slike steder har god hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser fortsatt på lokal macdonalds i nærområdet. Men ikke i byen  :)

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja spiser fortsatt kioskmat, med kun fra medarbeidereide bedrifter/worker-coops.

Kan ikke handle hos vanlige kiosker da de utnytter sine ansatte ved å betale dem mindre enn arbeidet deres produserer. At investorer risikerer kapital er ikke mitt problem, all profitt bør gå til de ansatte, selv om all risiko går til kapitaleierne/investorer, sånn er det med den saken, og jeg er veldig logisk og fornuftig og kan ikke se at dette kan føre til problemer i det hele tatt 😈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg spiser fortsatt på lokal macdonalds i nærområdet. Men ikke i byen  :)

Har du så god råd?

Anonymkode: 8ff7a...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...