Gå til innhold

Ville du hatt borderline personlighetsforstyrrelse eller asperger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv har jeg asperger men ville mye heller hatt borderline, for da kunne jeg i det minste hatt ett normalt liv. De med borderline har jo venner, kjæreste, og de klarer å studere osv.

Selv så gikk jeg til og med på spesialskole! Og ungdomsskolen fikk jeg fritak på, så vanskelig var det.. Livet mitt er ikke eksisterende med denne aspergere. Venner har jeg aldri hatt. Noe sosialt liv har jeg aldri klart. 

Hva ville du valgt? 

Anonymkode: cf96c...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

1 minutt siden, ISW skrev:

Jeg synes det begynner å bli veldig mange «Jeg-har-Asperger-og-det-er-så-veldig-synd-på-meg-tråder»... 

Og om borderline. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, dolmio skrev:

Og om borderline. 

Noen som er misunnelige på de med borderline?

Hvem vet.

Anonymkode: 33b80...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt borderline vill jeg vært en helt annen person, jeg ville ikke vært meg. IOM att jeg har autisme som negativt symptom i schizofreni, så ville jeg da valgt asperger. Det ville ikke være så fjernt fra den jeg er. Jeg har hatt veldig dårlig erfaring med folk med borderline også, mest sannsynlig har en av mine foreldre det. Eller EUPF da, impulsiv type, og jeg hadde en veninde engang, som har skikkelig borderline. Drama runt henne kan jeg love. Det var en kontinuerlig krise, hun var altid i krise, og var ganske manipulativ også. Hun hadde nok noen trekk av Dyssosial også. Jeg har kuttet henne ut selv om hun var min eneste venn. 

 

Nå vil vel noen borderlinere bli støtt av min beskrivelse av de jeg nevnte, men nå snakker vi om mine erfaringer, og jeg vet ikke alle er sånn og sånn osv.

Anonymkode: 48d52...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville du valgt? 

Svar: nei

😆😂

Anonymkode: cf96c...bc6

Ikke jeg heller 😜.  Neida.., men det er sikkert svar til overskrifta. Ville du hatt borderline eller asberger? Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville du valgt? 

Svar: nei

😆😂

Anonymkode: cf96c...bc6

Han leste sikkert bare overskriften.

-Ville du hatt borderline eller asperger?

-Nei.

-Ikke jeg heller 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg asperger men ville mye heller hatt borderline, for da kunne jeg i det minste hatt ett normalt liv. De med borderline har jo venner, kjæreste, og de klarer å studere osv.

Selv så gikk jeg til og med på spesialskole! Og ungdomsskolen fikk jeg fritak på, så vanskelig var det.. Livet mitt er ikke eksisterende med denne aspergere. Venner har jeg aldri hatt. Noe sosialt liv har jeg aldri klart. 

Hva ville du valgt? 

Anonymkode: cf96c...bc6

Ville valgt å være frisk som en fisk, vel.

Anonymkode: 33b80...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt asperger. Jeg tror man er mer ustabil og dramatisk med borderline, og hvordan skulle det blitt med adhd'n jeg har? Det hadde blitt krise. Jeg syns jeg er ustabil nok som jeg er. Og når man har asperger, forstår folk lettere at man faktisk vil være hjemme alene og holde på med sitt, så det er jo en fordel med den diagnosen. Dessuten vet jeg hvordan det er å ha asperger, livet mitt er tilrettelagt deretter, så det føles som det tryggeste valget.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ISW skrev:

Jeg synes det begynner å bli veldig mange «Jeg-har-Asperger-og-det-er-så-veldig-synd-på-meg-tråder»... 

Lite tips. Når asperger er nevnt i tittelen, la være å gå inn på tråden. På den måten slipper du forholde deg så mye til "jeg har asperger..." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville du valgt? 

Svar: nei

😆😂

Anonymkode: cf96c...bc6

Ikke jeg heller 😜.  Neida.., men det er sikkert svar til overskrifta. Ville du hatt borderline eller asberger? Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan jo ikke sammenligne diagnoser slik. Det ved vel alle at diagnoser finnes i ulik alvorlighetsgrad og at to med samme diagnose kan ha ulik sammensetning av symptomer. Også ulikt hvordan en takler diagnosene. 

Hvis jeg likevel skulle jeg velge, ville jeg ikke valgt eupf mtp stigma.  Ikke når det gjelder hvilket inntrykk jeg har av hvordan det er å ha det. Som noen andre nevnte trur jeg stigma og fordommer er mindre ved asberger. 

Skulle jeg velge blant alle, ville jeg valgt min egen. HATER depresjonene, men heldigvis er de ikke konstante. Gode og stabile perioder innimellom. Så alvorlig depresjon  jeg har hatt nå og blitt satt såpass mye utav spill, er det to år siden sist jeg hadde.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Lite tips. Når asperger er nevnt i tittelen, la være å gå inn på tråden. På den måten slipper du forholde deg så mye til "jeg har asperger..." 

Hehe jada 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...