Gå til innhold

Hvordan vise sunn reaksjon på sinne?


Gjest Lena

Anbefalte innlegg

Har hørt flere ulike meninger ang. det å vise sinne.

Noen mener man skal vise sinte følelser når man har den følelsen. Barn vil da også lære å uttrykke sitt sinne når de ser at foreldrene tillater seg å vise slike følelser.

Å undertrykke sinnet kan være skadelig både psykisk og fysisk, det kan bl.a gi blokkeringer i kroppen som kan føre til hjerelidelser.

Jeg har lest av andre at man ikke bør tilate seg å bli sint. Sinne forhøyer blodtrykket og gjør tilværelsen uhyggelig for andre mennesker. Dessuten må en regne med at de du ble sint på før eller senere kommer til å vise hevn på deg om du er sint på dem. En måte kan være å tillate seg sinnet for seg selv en stund, for så å rette oppmerksomheten og ha tilgivende tanker både for at en selv reagerte og på den man ble sint på. Evt. ta det forsiktig opp med vedkommende senere på en rolig måte.

Så kommer spørsmålene:

På hvilken måte er det best å uttrykke sinnet?

Vil mitt siste alternativ, der jeg velger og ikke vise sinnet til andre være den sunneste og beste reaksjon? Kan jeg da være sikker på at jeg ikke har undertrykt sinnet, når jeg bare velger å ha følelsene for meg selv?

Eller bør man vise sinnet til de andre man er sint på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...