Gå til innhold

Kupton er det hallusinasjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett ting som er skremmende, men jeg vet at jeg ikke ser det rundt meg. Det dukker opp i hodet innimellom og fester seg fast. Bildene er av merkelige mennesker og skapninger og de tar over min tilstedeværelse der og da. Akkurat som de viser seg for å formidle et budskap, men at jeg ikke greier å tolke det direkte budskapet. Jeg er som sagt klar over at det skjer, men jeg blir forvirret og lukket i meg selv med disse bildene i hodet. Hva er det som skjer med meg?

Anonymkode: a7242...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, kupton skrev:

Det virker som psykosesymptomer. Jeg er usikker på det med hallusinasjoner.

Hvor lang tid tar det før jeg evt kommer inn i en psykose? Er det individuelt? 

Jeg har hatt psykosesymptomer før, men jeg tror ikke at jeg har hatt full psykose så da skal det vel mye til at jeg får det?

Jeg har trappet litt ned på den faste lave dosen med antipsykotika som jeg står på, men når den i utgangspunktet er lav fra før så har det vel ikke noe å si?

Jeg har også fått influensasymptomer, er mer urolig og rastløs men samtidig sliten, orker ikke å le, er mer flat og har mistet matlysten. Kan det henge sammen med de psykosesymptomene eller av nedtrappingen av antipsykotikaen?

Til opplysning så har jeg brukt samme lave dose i 2 år og trappet ned for snart en måned siden.

Anonymkode: a7242...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har trappet litt ned på den faste lave dosen med antipsykotika som jeg står på, men når den i utgangspunktet er lav fra før så har det vel ikke noe å si?

Dette er en åpenbar logisk brist. Om du reduserer litt på en meget stor dose, betyr det lite. Om du reduserer på en allerede liten dose, kan det være kritisk.  Om du reduserer månedslønna til Kjell Inge Røkke med 2000 kroner, betyr det lite. Om du reduserer lønna til en på AAP med 2000 kroner, kan det være katastrofalt for vedkommende.

Det er åpenbart for meg at din forverring henger sammen med dosereduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, kupton skrev:

Dette er en åpenbar logisk brist. Om du reduserer litt på en meget stor dose, betyr det lite. Om du reduserer på en allerede liten dose, kan det være kritisk.  Om du reduserer månedslønna til Kjell Inge Røkke med 2000 kroner, betyr det lite. Om du reduserer lønna til en på AAP med 2000 kroner, kan det være katastrofalt for vedkommende.

Det er åpenbart for meg at din forverring henger sammen med dosereduksjon.

Nå forstår jeg. Ingen har fortalt meg dette før. Jeg har hørt at etter et års rid på fast dose så er det greit å prøve og redusere dosen for å se om det går bra. Hvor sannsynlig er det?

Det hadde vært fint å få innspill på mine andre spørsmål også hvis du kan?

Anonymkode: a7242...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...