Gå til innhold

Stor dyr bursdagsfest neste helg...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HaDDE gledet meg i snart ett halvt år. Den var allerede utsatt pga korona situasjonen i vår. Ingen hadde nok tro på ny oppblomstring i august og vi planla naivt og la alle potensielle kjipe tanker bort. Vi blir minst 250 personer og det skal foregå i et akkurat passe, men ikke svært stort lokale. De påstår det skal være mulig å holde 1-meters og ingen har bedt oss om å avlyse festen. Og sålenge festen (fortsatt) er lovlig, får vi neppe penger igjen heller. Spleisefest med lokale, mat og underholdning inkludert. Jeg jobber på sykehus, og hadde neppe fått tillatelse til denne festen om jeg hadde spurt sjefen direkte. Samtidig har har jo altså gått ut og sagt den er ulovlig og dermed ‘må’ den holdes, for å ikke tape masse penger fordi vi ikke får noe igjen. Regner jo likevel med folk kommer til å trekke seg de neste dagene. Kan de da kreve penger tilbake av meg/oss når jeg ikke får penger igjen av arrangørene selv? Det er snakk om nesten 70 000 kroner tilsammen... Og ingen avtaler/kontrakt er selvfølgelig skrevet under på her. Det er tross alt en vennefest. Alle vil hverandre vel og alle skjønner vel at vi er i samme båt i denne situasjonen...håper jeg ihvertfall. 
 

Er så vanskelig det hele. Vet ikke hva jeg bør gjøre nå. Håper vel innerst inne at festen skal bli forbudt og at vi får pengene igjen.

Hvordan ville dere håndtert dette?

Anonymkode: 86698...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tider som nå er det å holde festen helt galskap. Har du ikke fått med deg hva som skjedde i Østfold med bryllupsfestene?

Anonymkode: 02cc3...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I tider som nå er det å holde festen helt galskap. Har du ikke fått med deg hva som skjedde i Østfold med bryllupsfestene?

Anonymkode: 02cc3...560

Kom bort i send knappen. Avlys alt. Be om penger tilbake, sjekk rettighetene dine. Evt. Kan du utsette til neste år.

Anonymkode: 02cc3...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom bort i send knappen. Avlys alt. Be om penger tilbake, sjekk rettighetene dine. Evt. Kan du utsette til neste år.

Anonymkode: 02cc3...560

Får ikke penger tilbake siden den ikke er ‘ulovlig’ enda. Og de påstår det skal være mulig å overholde de foreløpige reglene.. Vi har heller ikke fått tilbud om å få utsette festen for samme beløpet. Tror alle parter venter i det lengste. Kun 5 stk av 250 personer har gitt tilbakemelding om at de trekker seg...og hintet til at de håper de får pengene igjen etterhvert. Men vi har ikke råd å gi folk tilbake penger om vi ikke får dem igjen selv😔

Anonymkode: 86698...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke penger tilbake siden den ikke er ‘ulovlig’ enda. Og de påstår det skal være mulig å overholde de foreløpige reglene.. Vi har heller ikke fått tilbud om å få utsette festen for samme beløpet. Tror alle parter venter i det lengste. Kun 5 stk av 250 personer har gitt tilbakemelding om at de trekker seg...og hintet til at de håper de får pengene igjen etterhvert. Men vi har ikke råd å gi folk tilbake penger om vi ikke får dem igjen selv😔

Anonymkode: 86698...f6e

Skjønner ikke at dette kan bære lov? Offentlig sted er grensen 200. Kan dere ikke utsette et år?

Anonymkode: 02cc3...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det fatter egentlig ikke jeg heller. Men eierne av lokale og arrangørene mener de ikke har fått forbud mot at dette kan holdes. Dette er jo da altså en stor privat fest i leide private lokaler og betjening. Jeg håper jo det blir avlyst av arrangørene. Vurderer tross alt å ikke dukke opp på egen fest her. Og håpe folk tenker det samme...og forsoner seg med at hver enkelt har tapt penger her. At vi står solidarisk sammen i dette tapet...som alt det andre kjipe i denne tiden. At ikke vi som tok intiatiet til festen blir de store gjeldsslavene alene. Det er forskjell på 280 kr per mann og 70 000 kroner på 3 personer...

Anonymkode: 86698...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ansamlinger på over 200 personer er ikke lov.

Anonymkode: f0318...caf

Har du en god link jeg kan sende videre?

Anonymkode: 86698...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CronaBrain
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi blir minst 250 personer/Det er snakk om nesten 70 000 kroner tilsammen...

Anonymkode: 86698...f6e

250kr på hver person, maks? Helt tett i toppen eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk, hadde vel egentlig skummet den fra før. Og ut i fra dette tenker jeg at hovedarrangørene har jobbet på spreng for å finne smutthull til å gjøre dette fortsatt lovlig. Men vi får så vanvittig lite informasjon. Feks har vi fram til nå bare fått vite at lokale egentlig skal kunne romme over 500 personer og dermed er 1-meters fortsatt mulig. Så har jeg hørt snakk om at deltakerne deles opp i 3 grupper (kohorter) litt godt spredt rundt i lokale og at mye av kommunikasjonen mellom skal foregå fra liten felles scene. Her skal også eneste kontakten med bursdagsbarnet foregå. Stress. Og ikke minst nokså ukoselig. Det kommer ikke minst garantert til å skli ut med alkohol. Hadde nok heller sett det hele avlyst. Men dette er tydeligvis litt ‘take it or live it. For pengene vil ingen tape.

Anonymkode: 86698...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...