Gå til innhold

Lure seg til ADHD-diagnose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I utgangspunktet ikke. Testene er utformet for å avsløre lureri, i tillegg snakker de med foreldre/andre omsorgspersoner for å finne ut om problemene har vært der fra barndommen. Men det finnes sikkert noen som er litt slappe på utredningen og de kan man vel kanskje lure. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan man lure seg til en adhd-diagnose? Altså svare usant under utredning osv?

Anonymkode: 0cb78...31b

Jeg tror man kan lure dette til seg hos private utredere som er kjent for å skrive ut adhd diagnoser over en lav sko?

Anonymkode: 4ea96...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror man kan lure dette til seg hos private utredere som er kjent for å skrive ut adhd diagnoser over en lav sko?

Anonymkode: 4ea96...708

Ja det tror jeg også nemlig. En jeg vet om ble avvist på DPS for psykiater mente at denne personen ikke hadde diagnosen. Hadde jo da en begynnende utredning. Bestilte time hos privat psykiater og fikk da diagnosen. Syns bare det var veldig rart. Nesten som diagnosen er kjøpt og rart at det er mulig.

Anonymkode: 0cb78...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min voksne datter ble utredet brukte behandler mange tester. Man må virkelig ha lest seg opp på ADHD for å lure disse testene. Men det som også ble lagt vekt på er andre sin opplevelse av min datter og oppveksten hennes. Både jeg og andre måtte svare på spørsmål.  ADHD er det jo en diagnose som krever tid og kunnskap å stille. Kanskje en privat behandler har bedre tid? Det er også en diagnose der ulike behandlere har ulike meninger om. Selv om man går ut fra fastsatte kriterier er det mye opp til behandlers vurderinger.  En diagnose der man stadig kommer med ny kunnskap. Så ja, det har litt å si hvem som utreder og meningene til den behandleren. Man har  feks sett at kvinner har mer atypiske symptomer og derfor har de blitt oversett. Jeg har møtt mindre forståelse spesielt hos eldre utenlandske leger som mener ADHD ikke eksisterer eller leger som stoler slik på sin egen kunnskap at det ikke er rom for ny kunnskap. 

Anonymkode: 7e821...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...