Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

har akkurat vært og fått scleroterapi (injeksjoner med væske i spindelvevsårer) på bena.Legen sa at han ikke kunne garantere med enn 70%bedring - da han ikke kan hindre blodet i å flyte tilbake inn i årene før de "klapper sammen" for godt. Jeg har gått med støttebandasje i 4 dager og synes mer eller mindre jeg ser akkurat maken ut som før injeksjonene. Kan se at noen av de større blodårene har blitt "punktert" og det er blåmerker (blodansamlinger) omkring dem - men de små årene ser helt like ut. Legen sa også at det ville gå ca 6-8 uker før resultatet blir helt ferdig.....Er det noen som har erfaring med dette som vet hvordan dette kan bli ?

Poenget var jo å kunne gå med korte skjørt og shorts og slikt i sommer med pene ben...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45643-spindelvevs%C3%A5rer-p%C3%A5-ben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det jeg spør om lenger oppe. Hvor fikk du gjort dette, og hvor mye måtte du betale? Jeg har nettopp tatt min andre åreknuteoperasjon i mitt 32 årige liv, men selv om de største årene er vekk ser jeg fremdeles ikke særlig bra ut. Jeg ser ut som et norgeskart på bena. Vet du hvor store årer legen kan fjerne med denne metoden? Jeg har veldig lyst til å gjøre det til høsten, når jeg har grodd etter operasjonen, men hvis du ikke synes du blir noe bedre vet jeg ikke helt da.. Kunne legen vise til gode resultater?

Akkurat det jeg spør om lenger oppe. Hvor fikk du gjort dette, og hvor mye måtte du betale? Jeg har nettopp tatt min andre åreknuteoperasjon i mitt 32 årige liv, men selv om de største årene er vekk ser jeg fremdeles ikke særlig bra ut. Jeg ser ut som et norgeskart på bena. Vet du hvor store årer legen kan fjerne med denne metoden? Jeg har veldig lyst til å gjøre det til høsten, når jeg har grodd etter operasjonen, men hvis du ikke synes du blir noe bedre vet jeg ikke helt da.. Kunne legen vise til gode resultater?

Hei tuss. Kun små årer kan fjernes på denne måten (de som kalles "flares")Ikke åreknuter. Han kunne som sagt ikke garantere mer enn 70% bedring - men dersom jeg ikke ble fornøyd med resultatet kunne jeg komme tilbake og ta det siste for en billig penge. Det er mange klinikker som gjør det - jeg var på Volvat og betalte 1950,- (tror det er prisen uansett hvor mange sprøyter de må sette første runde)

Kun en konsultasjon koster nesten det samme - 1400,-

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Skleroterapi er utmerket på svært tynne årer, men det er begrenset hvor mye av stoffet man kan bruke, slik at man må regne med bare å ta et lite område av gangen. Hvis det gjøres riktig, er det lite kluss med behandlingen. Den erstatter selvsagt ikke opåerasjoner for større åreknuter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...