Gå til innhold

Andre som er våken?


Glitter

Anbefalte innlegg

Da har jeg ligget og vridd meg i hele natt. Blitt minimalt med søvn. Så nå gav jeg opp kl 05. 

Har ostesmørbrød i ovnen og ser på naturprogram. Egentlig litt koselig å stå opp så tidlig. Er en slags egen innvendig stevning. Eller kanskje jeg bare er overtrøtt. Hehe.

Andre som er våken nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Glitter skrev:

Da har jeg ligget og vridd meg i hele natt. Blitt minimalt med søvn. Så nå gav jeg opp kl 05. 

Har ostesmørbrød i ovnen og ser på naturprogram. Egentlig litt koselig å stå opp så tidlig. Er en slags egen innvendig stevning. Eller kanskje jeg bare er overtrøtt. Hehe.

Andre som er våken nå?

Ja, jeg er våken etter å ha sovet i 4 timer. Det er altfor lite for meg , fungerer best på 8 timer,  men det er sjelden jeg får til det da.   Skal prøve å vente med å spise, ellers blir det for mange måltider hvis jeg begynner på frokosten nå.  Synes også det kan være koselig å stå opp tidlig for det er en slags ro på morgenkvisten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, jeg er våken etter å ha sovet i 4 timer. Det er altfor lite for meg , fungerer best på 8 timer,  men det er sjelden jeg får til det da.   Skal prøve å vente med å spise, ellers blir det for mange måltider hvis jeg begynner på frokosten nå.  Synes også det kan være koselig å stå opp tidlig for det er en slags ro på morgenkvisten 

Ja, det er nok lurt å vente. Jeg står svært sjeldent opp så tidlig så da gadd jeg ikke vente. Hehe. :)

Har du planer for dagen da? 

Jeg skal bare en tur på biblioteket for å levere en bok. Ellers sliter jeg veldig med å komme meg ut på trening for tiden. Har ikke trent siden torsdag nå. Menmen. 

Kanskje jeg skal låne en ny bok. Men det er så vanskelig å finne noe jeg vil lese. Jeg liker å lese bøker fra virkeligheten. Som feks voldtatte følelser, vannlinjen, Idas dans og jeg tenker nok du skjønner det sjøl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Ja, det er nok lurt å vente. Jeg står svært sjeldent opp så tidlig så da gadd jeg ikke vente. Hehe. :)

Har du planer for dagen da? 

Jeg skal bare en tur på biblioteket for å levere en bok. Ellers sliter jeg veldig med å komme meg ut på trening for tiden. Har ikke trent siden torsdag nå. Menmen. 

Kanskje jeg skal låne en ny bok. Men det er så vanskelig å finne noe jeg vil lese. Jeg liker å lese bøker fra virkeligheten. Som feks voldtatte følelser, vannlinjen, Idas dans og jeg tenker nok du skjønner det sjøl. 

Synes du er flink. 

I dag skal til terapeuten på formiddagen og ellers så må jeg få ryddet og vasket litt her hjemme,  for her ser det ikke ut. Må/bør prøve å komme meg igang med litt mer aktivitet,  f.eks gå meg en tur. Har bare så vanskelig med å komme meg igang (det gjelder alt fra å dusje til å komme seg ut døra)

Er glad for at det er hverdag for ting blir litt lettere da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, emilie321 skrev:

Synes du er flink. 

I dag skal til terapeuten på formiddagen og ellers så må jeg få ryddet og vasket litt her hjemme,  for her ser det ikke ut. Må/bør prøve å komme meg igang med litt mer aktivitet,  f.eks gå meg en tur. Har bare så vanskelig med å komme meg igang (det gjelder alt fra å dusje til å komme seg ut døra)

Er glad for at det er hverdag for ting blir litt lettere da

Ja det med å komme i gang med ting er ikke spesielt enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Kanskje jeg skal låne en ny bok. Men det er så vanskelig å finne noe jeg vil lese. Jeg liker å lese bøker fra virkeligheten. Som feks voldtatte følelser, vannlinjen, Idas dans og jeg tenker nok du skjønner det sjøl. 

Vi liker samme typen bøker - og det finnes jo mange av de, men det er bare å komme på de...

Liza Marklund påbegynte en serie der første bok het "På flukt" tror jeg og etter hvert er det Maria Eriksson som fortsetter serien på egenhånd. Bok nr. 2 heter i hvert fall "Aldri mer fri" og bok nr. 3 heter "Mias hemmelighet" (den skrev Mia/Maria selv). Serien består av i alt tre-fire bøker og handler om Mia som får barn med en voldelig mann som forsøker å drepe barnet og moren og den nye mannen forsøker å skape seg et nytt liv, først på hemmelige adresser i Sverige, men blir stadig oppsøkt, og til slutt velger de å flytte til en annen landsdel. I en annen bok (men den har jeg selv bare lest på svensk) forteller datteren som 16-åring, som ble gjort drapsforsøk på av eksmannen, om sin egen oppvekst. "Emma, Mias dotter".

Ellers har forresten Petter Uteligger Nyqvist skrevet en bok om hvordan det går med noen av de han møtte på gata i de 52 dagene han levde der - "Petter uteligger - En fortelling fra gata". Den er ikke så full av rus og håpløshet, men mer optimisme og fremtidstro slik jeg husker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Vi liker samme typen bøker - og det finnes jo mange av de, men det er bare å komme på de...

Liza Marklund påbegynte en serie der første bok het "På flukt" tror jeg og etter hvert er det Maria Eriksson som fortsetter serien på egenhånd. Bok nr. 2 heter i hvert fall "Aldri mer fri" og bok nr. 3 heter "Mias hemmelighet" (den skrev Mia/Maria selv). Serien består av i alt tre-fire bøker og handler om Mia som får barn med en voldelig mann som forsøker å drepe barnet og moren og den nye mannen forsøker å skape seg et nytt liv, først på hemmelige adresser i Sverige, men blir stadig oppsøkt, og til slutt velger de å flytte til en annen landsdel. I en annen bok (men den har jeg selv bare lest på svensk) forteller datteren som 16-åring, som ble gjort drapsforsøk på av eksmannen, om sin egen oppvekst. "Emma, Mias dotter".

Ellers har forresten Petter Uteligger Nyqvist skrevet en bok om hvordan det går med noen av de han møtte på gata i de 52 dagene han levde der - "Petter uteligger - En fortelling fra gata". Den er ikke så full av rus og håpløshet, men mer optimisme og fremtidstro slik jeg husker den.

Ah, takk for tips! Skal sjekke om de har noen av dem på biblioteket. 

 

Jeg kom forresten på hvorfor jeg tror jeg ikke fikk sove i natt. La meg kl 22 i går og sovnet i løpet av 30 min. Kl 23 opplevde jeg den verste søvnparalysen på lenge. Jeg lå på magen og kjente en tung kropp legge seg oppå meg (som jeg tror var eksen, for han la seg oppå meg i senga da han brøt seg inn), han dro meg i håret. Jeg klarte ikke røre meg. Da jeg klarte å lage et klynk kjente jeg han ta hånden foran munnen min. Jeg tenkte igjen og igjen "dette er ikke ekte, dette er ikke ekte", men samtidig var jeg livredd for jeg kunne fysisk kjenne kroppen som lå oppå meg, at han dro i håret og holdt hånden på munnen min. Etter en stund klarte jeg endelig å hyle ut og røre på meg. Ble veldig oppskaket av det. Mulig det gjorde at jeg ble litt traumetrigget og derfor ikke fant ro resten av natta. 

Paralysen varte så mye lenger enn til vanlig også. Huff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glitter skrev:

Jeg liker å lese bøker fra virkeligheten.

Hvis du ikke har lest dem: "Meg eier ingen" av Åsa Linderborg og "Lille mann" av Inger Johanne Gaudernack.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, laban skrev:

Hvis du ikke har lest dem: "Meg eier ingen" av Åsa Linderborg og "Lille mann" av Inger Johanne Gaudernack.

 

Har ikke lest dem nei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Vi liker samme typen bøker - og det finnes jo mange av de, men det er bare å komme på de...

Liza Marklund påbegynte en serie der første bok het "På flukt" tror jeg og etter hvert er det Maria Eriksson som fortsetter serien på egenhånd. Bok nr. 2 heter i hvert fall "Aldri mer fri" og bok nr. 3 heter "Mias hemmelighet" (den skrev Mia/Maria selv). Serien består av i alt tre-fire bøker og handler om Mia som får barn med en voldelig mann som forsøker å drepe barnet og moren og den nye mannen forsøker å skape seg et nytt liv, først på hemmelige adresser i Sverige, men blir stadig oppsøkt, og til slutt velger de å flytte til en annen landsdel. I en annen bok (men den har jeg selv bare lest på svensk) forteller datteren som 16-åring, som ble gjort drapsforsøk på av eksmannen, om sin egen oppvekst. "Emma, Mias dotter".

Ellers har forresten Petter Uteligger Nyqvist skrevet en bok om hvordan det går med noen av de han møtte på gata i de 52 dagene han levde der - "Petter uteligger - En fortelling fra gata". Den er ikke så full av rus og håpløshet, men mer optimisme og fremtidstro slik jeg husker den.

Har visst samme preferanser óg.  Eller hadde. Har lest flere av dem. Leser ikke så mye lenger. Har lest flere av dem

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Ja, men det må være mange, mange år siden?

Ja.., mange år siden jeg leste dem også. Likte de veldig godt.  Bare é n jeg husker ca handlingen i, men hudkefjeg likte alle jeg leste vek6dig godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...