Gå til innhold

Vann under fryseboksen


påskelilje

Anbefalte innlegg

I går kveld oppdaget jeg at det lå vann under fryseboksen, som står på vaskerommet. Hadde bare lyst til å overse det og legge meg, men jeg satte i gang med å flytte den store frysen frem på golvet for å se ordentlig. Og det var en stor dam under! Jeg fikk tørket opp og vasket godt (himla med støv der!!!) Og tørket igjen. Satte frysen på plass etterpå. I morges så det tørt ut, men jeg trakk den ikke frem.

Dette har skjedd før også, noen år siden sist. Hva skjer?? Har det noe med at det er veldig varmt? Bunnproppen er jo i. Det er lenge siden jeg har iset den av, så det er en del is på innsiden, men hvordan kan dette komme ut?

Noen glupe hoder som kan forklare meg hvorfor frysen, som  selvsagt er varm utenpå, kan forårsake masse vann under? Kan jo ikke være kondens heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, påskelilje skrev:

Noen glupe hoder som kan forklare meg hvorfor frysen, som  selvsagt er varm utenpå, kan forårsake masse vann under? Kan jo ikke være kondens heller?

Det er vel noe som ikke fungerer som det skal når den ikke er aviset jevnlig og da blir det tydeligvis sånn. Minner meg på at det er flere som nok skulle ha aviset sine frysere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er vel noe som ikke fungerer som det skal når den ikke er aviset jevnlig og da blir det tydeligvis sånn. Minner meg på at det er flere som nok skulle ha aviset sine frysere... 

Grøss og gru - den er så full nå, med bær og syltetøy og saft + en del kjøtt fra i fjor som vi ikke har fått spist (spiser veldig lite kjøtt) 😮😮😮 Må i alle fall vente med avising til været blir kjøligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Grøss og gru - den er så full nå, med bær og syltetøy og saft + en del kjøtt fra i fjor som vi ikke har fått spist (spiser veldig lite kjøtt) 😮😮😮 Må i alle fall vente med avising til været blir kjøligere...

Jeg ville gjort det så fort som mulig, pakk frysevarene inn i aviser eller kasser eller tepper og legg dem tett inntil hverandre, så holder de fint de par timene det tar. :) Om bær og syltetøy tiner litt så er det ingen fare, kjøtt bør ikke tines og fryses igjen, men om det ligger litt varmt et par timer og så hives i fryseren igjen er ingen skade skjedd. Bedre det enn å risikere vannskader i golvet om det er mulig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg ville gjort det så fort som mulig, pakk frysevarene inn i aviser eller kasser eller tepper og legg dem tett inntil hverandre, så holder de fint de par timene det tar. :) Om bær og syltetøy tiner litt så er det ingen fare, kjøtt bør ikke tines og fryses igjen, men om det ligger litt varmt et par timer og så hives i fryseren igjen er ingen skade skjedd. Bedre det enn å risikere vannskader i golvet om det er mulig....

Golvet er pottetett (sveisebelegg eller hva det nå heter) og sluk. Frysen er imidlertid ingen ungdom lenger - vi kjøpte den da vi giftet oss for 26 år siden... 😮... den har vært en trofast følgesvenn! Jeg får kanskje ta en sjau i kveld og avise alt da... 😕😕😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser helt tørt ut nå. Tror jeg drøyer den avisingen. Var mindre is oppi der enn jeg trodde.

Men lurer fortsatt på hvor det vannet kom fra 😮😮😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...