Gå til innhold

Har du noen laster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg snuser og drikker mye cola. Koster veldig mye per måned. Før tok jeg meg en pinne ganske ofte også, men det har jeg kutta ut. Røykte frem til 2012 det klarte jeg å bytte ut med snus. Ønsker ikke kutte ut snus eller cola. En grunn til å stå opp av sengen spør du meg. 

Anonymkode: e63b2...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har den laste det er å drikke ca. 1 liter Cola uten sukker til dagen. Fikk en overhalling av en lege sist jeg var innlagt på medisinsk avdeling. Hun mente at kunstig søtet brus og kullsyren var med på å redusere appetitten gjennom dagen. Hun mente dessuten at jeg burde gå over til sukkerholdig brus fremfor kunstig søtet brus om jeg skulle drikke brus for å få i meg flere kalorier. Tannlegen min er av en annen mening, men forstår jo poengene til legen. Jeg har dessverre ikke klart å følge rådene hennes fordi jeg ikke synes brus med sukker er godt (unntaket må til nøds være Urge), men drikker eplejuice til måltidene i den lille grad jeg drikker inntil måltid. Jeg har lært meg av i stor grad med den uvanen det er å drikke inntil måltidene.

Jeg tenker at alle skal vi vel ha en og annen last i livet. Noe kunne alltid ha vært bedre. Noe er det alltid å jobbe mot å forbedre - eller vi kan velge å kjefte på oss selv. Litt hvilken innstilling man har til livet og seg selv. Men jeg tenker at så lenge det ikke går utover andre, er det vel OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine største laster er mye Pepsi Max, nikotin og sjokolade/is.

Sluttet å røyke for snart 8 måneder siden (var storrøyker), men bruker litt e-røyk og nikotintyggis. Målet er  etterhvert å slutte med e-røyken,  men foreløpig så trenger jeg den for å ikke og røyke. Har også innført godtestopp (har noen smutthull hvor jeg kan kose meg litt) Målet er ikke å slutte helt å spise godteri, men å minimalisere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største last er at jeg bruker aaaaaltfor mye tid på mobilen. Vanvittig mange timer hver uke går med til FB, DOL og KG. Mest lesing, men litt aktiv skriving og. 

Det går utover meg selv først og fremst, at jeg ikke får lest bøker eller strikket ferdig jakka jeg holder på med, men også mangel på tilstedeværelse når mann og barn er rundt meg. 

Tror jeg har anlegg for avhengighet... så det er forsåvidt ok at det er surfing på nettet og ikke pengespill, stoff eller alkohol jeg er avhengig av... 😮😮😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Jeg drikker for mye kaffe, men har klart å kutte ned. Før traktet jeg alltid ny kanne og drakk frem til jeg skulle sove. Sov jo så forbanna urolig hele tiden. 
Snuser av og til men har en boks i 1 uke og kan klare meg uten en stund. Bruker ikke penger på særlig annet så det går jo fint. 
 

Jeg bruker alt for mye tid på mobilen. Jeg skammer meg. Den har blitt en kroppsdel. Første jeg ser på når jeg våkner, så fort det er stille på jobb, når jeg er ferdig på jobb, før jeg legger meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2020 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Jeg snuser og drikker mye cola. Koster veldig mye per måned. Før tok jeg meg en pinne ganske ofte også, men det har jeg kutta ut. Røykte frem til 2012 det klarte jeg å bytte ut med snus. Ønsker ikke kutte ut snus eller cola. En grunn til å stå opp av sengen spør du meg. 

Anonymkode: e63b2...434

Jeg måtte kjøpe sodastreamer fordi jeg er helt avhengig av å ha kullsyredrikke i hus. Sparer en del penger på å bruke sodastreameren. Drikker itilegg iblant coca cola med sukker Itilegg.  Skulle sluttet med uvanen men det er en av de få uvaner som jeg har. Røyker ikke og drikker sjelden alkohol.  Vekten min økte fryktelig en stund pga mye drikking av cola med sukker i. Derfor har jeg redusert det betraktelig. Gikk ned 7 kilo. Jeg drikker mest pepsi max på sodastreamer pluss vann med kullsyre,  iblant med smakstilsetning i. 

En annen uvane: bruker altfor mye tid på å surfe og trykke på mobilen. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...