Gå til innhold

Gode guloster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt lei Norvegia som jeg har spist hver dag i årevis. Jeg koser meg med Jarlsberg nå, den er god den. Noen som har noen tips til andre gode guloster? Jeg liker ikke sånn som er veldig skarpe eller type lukter fis. Synnøve finden gulostene synes jeg er kjedelige. Hva er din favoritt? Ost er godt!

Anonymkode: adb18...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt lei Norvegia som jeg har spist hver dag i årevis. Jeg koser meg med Jarlsberg nå, den er god den. Noen som har noen tips til andre gode guloster? Jeg liker ikke sånn som er veldig skarpe eller type lukter fis. Synnøve finden gulostene synes jeg er kjedelige. Hva er din favoritt? Ost er godt!

Anonymkode: adb18...c57

Jeg liker best Norveiga på skiva og på pizza/lasagne. Ikke så spennende,  men trygg og god 😊

Jeg kjøper Jarlsberg omtrent en gang i året, men synes den er for søt. Er ikke så glad i Synnøves gulost.

Har prøvd mange,  men faller alltid tilbake på Norvegia som hverdagsost 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg liker best Norveiga på skiva og på pizza/lasagne. Ikke så spennende,  men trygg og god 😊

Jeg kjøper Jarlsberg omtrent en gang i året, men synes den er for søt. Er ikke så glad i Synnøves gulost.

Har prøvd mange,  men faller alltid tilbake på Norvegia som hverdagsost 😄

Jeg liker også Norvegia best. Har prøvd Synnøves gulost noen ganger, men den synes jeg ikke er god.

Innimellom får jeg dilla på smøreoster, men de periodene er svært korte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Østavind hvis du ikke har smakt den. Coop og mange andre butikker har den bare i skiver, men Meny og kanskje noen flere av de "store" har den også i større stykker.

Vi bruker Norvegia lett til daglig, og Østavind har både mer smak (uten å være skarp) og mer fett.  Men jeg synes den er god som variasjon. Jeg er ikke noe glad i Jarlsberg, så Østavind er et kompromiss når noen andre i husstanden ønsker seg noe som smaker litt mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt lei Norvegia som jeg har spist hver dag i årevis. Jeg koser meg med Jarlsberg nå, den er god den. Noen som har noen tips til andre gode guloster? Jeg liker ikke sånn som er veldig skarpe eller type lukter fis. Synnøve finden gulostene synes jeg er kjedelige. Hva er din favoritt? Ost er godt!

Anonymkode: adb18...c57

Jeg synes ikke Norvegia smaker noe og spiser bare Synnøve Findens hvitost. :) Spiste Jarlsberg en periode, men etter en stund syntes jeg ikke den smakte noe godt lenger. Utover det hender det jeg spiser en nøytral smøreost og litt brunost, ellers er jeg ikke noe ostemenneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke fordra Jarlsberg, jeg synes den smaker direkte vondt, den har så rar ettersmak i seg. Norvegia kan fungere innimellom, men ingenting er som Synnøve :) Spiser også mye mozarella, cheddar og gräddost.

Anonymkode: 5fc03...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte helt edamer! Den er god! Vi pleier å kjøpe mange til jul (da er det ofte tilbud også) og de blir jo bare bedre jo lengre over datoen de ligger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norvegia original har jeg alltid i kjøleskapet, jeg liker den mye bedre enn Synnøve sin. Norvegia fyldig (?), den med oransje i designet, kjøper jeg av og til, er litt mer smak på. 

Tine sine vellagret er også veldig godt.

Jeg har aldri likt Jarlsberg, mer smak enn Norvegia, men feil smak.

I det siste har jeg kjøpt Alpeost. Mer smak, litt annen konsistens. Den er veldig god i ostesmørbrød, spesielt om skivene får litt smør på utsiden og en runde i toastjern eller stekepanne, gjerne med spekeskinke. 
 

https://www.tine.no/merkevarer/tine-alpeost/tine-alpeost-nykommeren-fra-vestlandsfjellene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Shira! skrev:

Norvegia original har jeg alltid i kjøleskapet, jeg liker den mye bedre enn Synnøve sin. Norvegia fyldig (?), den med oransje i designet, kjøper jeg av og til, er litt mer smak på. 

Tine sine vellagret er også veldig godt.

Jeg har aldri likt Jarlsberg, mer smak enn Norvegia, men feil smak.

I det siste har jeg kjøpt Alpeost. Mer smak, litt annen konsistens. Den er veldig god i ostesmørbrød, spesielt om skivene får litt smør på utsiden og en runde i toastjern eller stekepanne, gjerne med spekeskinke. 
 

https://www.tine.no/merkevarer/tine-alpeost/tine-alpeost-nykommeren-fra-vestlandsfjellene

Enig. Jarlsberg smaker vondt.

Jeg drister meg til å si at det smaker kjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hodestups skrev:

Enig. Jarlsberg smaker vondt.

Jeg drister meg til å si at det smaker kjeller.

Jeg opplever at det er litt enten eller, enten er Jarlsberg gode greier eller så er det kjeller og fælt 😄

Mannen liker Jarlsberg, han kan ikke skjønne hvorfor jeg mener det både lukter og smaker vondt. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Shira! skrev:

Jeg opplever at det er litt enten eller, enten er Jarlsberg gode greier eller så er det kjeller og fælt 😄

Mannen liker Jarlsberg, han kan ikke skjønne hvorfor jeg mener det både lukter og smaker vondt. 
 

Kanskje vi bare er sånne supersmakere. Jeg er litt sånn med andre ting og, koriander f.eks. Ekle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hodestups skrev:

Kanskje vi bare er sånne supersmakere. Jeg er litt sånn med andre ting og, koriander f.eks. Ekle greier.

Jeg er ganske altlikende, jeg liker mer smaker jeg enn mannen min. Jeg har også blitt vant med smaker over tid, men selv om jeg har prøvd å like Jarlsberg (siden de andre ville ha det, ost var en kostbar sak i matbudsjettet før, så vi hadde kun en type av gangen), så funker det bare ikke. Jeg spiser det om jeg får det servert, men jeg klarer bare ikke å like det.

Smak er ganske fascinerende, hvor noe er så godt for noen, mens grusomt for andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shira! skrev:

Jeg er ganske altlikende, jeg liker mer smaker jeg enn mannen min. Jeg har også blitt vant med smaker over tid, men selv om jeg har prøvd å like Jarlsberg (siden de andre ville ha det, ost var en kostbar sak i matbudsjettet før, så vi hadde kun en type av gangen), så funker det bare ikke. Jeg spiser det om jeg får det servert, men jeg klarer bare ikke å like det.

Smak er ganske fascinerende, hvor noe er så godt for noen, mens grusomt for andre. 

jeg har det sånn med hvitløk jeg klarer det bare ikke. Og det er ikke lett, for det er snart hvitløk i alt. Selv små mengder kjenner jeg godt. Før var det sjeldnere med hvitløk i maten. Nå er det nesten like mye brukt som salt.

Anonymkode: adb18...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har det sånn med hvitløk jeg klarer det bare ikke. Og det er ikke lett, for det er snart hvitløk i alt. Selv små mengder kjenner jeg godt. Før var det sjeldnere med hvitløk i maten. Nå er det nesten like mye brukt som salt.

Anonymkode: adb18...c57

Hvitløk er in ja, det tilsettes vanlige produkter. Jeg liker det, så det har jeg ikke tenkt over før nå. Nå kom jeg på at jeg kjøpte tortillalefser her om dagen, når jeg kom hjem så jeg at det var med garlicsmak. 

Jeg har det slik med rosmarin, så jeg skjønner det, heldigvis er ikke rosmarin så poppis at det tilsettes alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...