Gå til innhold

Tankekjør, vet ikke hva jeg skal gjøre! Blir verre!!


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Jeg har diagnose ADD , hvis det har noe å si. Fikk diagnosen i år i en alder av 28. Var til utredning når jeg var 15 men det ble satt en annen diagnose men foreldrene mine mistenkte adhd, fordi jeg var mye mer aktiv enn snittet, men ikke direkte hyper. 
Så jeg gikk umedisinert frem til nå.

Jeg har drevet med yoga, trening og kostholdet er sunt. Var fanatisk noen perioder i livet men dette har jeg lagt fra meg. 
 

Raserianfallene har utviklet seg med årene. Jeg begynte i fjor å ødelegge ting. Noe som gjorde meg enda mer redd for meg selv. Gikk tur i fjor og mobilen hektet seg opp (den var 5 år gammel) og jeg knuste den hardt i asfalten. Samme gjorde jeg med en kaffekopp fordi den skvulpet. 
 

Ble satt på medisiner i år og fikk det bedre men desverre opparbeides en toleranse. Nå har jeg kontaktet legen men ikke fått svar enda. 
 

Nå er jeg bare full av tankekaos. Har dårlig samvittighet for alt jeg gjør. Dårlig samvittighet for:

- å sitte på mobilen, fordi det er tegn på at jeg har det for bra og det blir veldig ensporet. Sitte og taste på denne tingen... men alt er jo liksom her!

- For å være frisk. Jeg vet ikke om jeg er frisk eller syk egentlig. Jeg er redd for at jeg har det for bra... har opplevd mye motgang i livet men jeg har liksom ikke hatt noen alvorlige sykdommer.

- Jeg får angst av hvordan vi mennesker er. Det er bra vi blir styrt av regler for ellers hadde jo alt vært mye verre. Men er det jeg eller andre som skal ta hensyn? Jeg føler jeg tar mye hensyn, men også ikke. Har også blitt beskrevet som veldig sjenert og tilbaketrukket, at jeg må bli mer tøff og frekk. Men det er jammen ikke høy terskel før du er litt for tøff og frekk heller. 
 

- Er redd for hvordan jeg hadde hatt det om vi ikke hadde det helsetilbudet vi har nå. Føler meg nesten feig som er til akkurat nå. Og lurer på hvordan ting vil se ut i fremtiden. 
 

- Dårlif samvittighet for mine behov. Er veldig forskjellig fra hele familien min og føler meg som til plage. 
 

Håper på legetime snart og at jeg får økt dose på medisinene, men jeg er også veldig placebo av meg. Men verden min ble veldig fin den tiden jeg var ny på de. Byttet fra en til en annen da den siste hadde bedre effekt. Men nå er jeg på 3.mnd og det går fortere vekk. Er redd for å bli avhengig og jeg lirer på om jeg burdte prøvd noenannet en gang. Men jeg vil ikke pøse på med alskens piller heller! 
 

Takk for at du leste, kom gjerne med erfaringer, tips og støtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...