Gå til innhold

51% kvinner på politiskolen, like utfall endelig =)


Like Utfall

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/nordland/jenter-i-flertall-pa-politiutdanningene-i-bodo_-oslo-og-stavern_-_-en-bevisst-strategi-1.15126073

I gamle dager ble mangel på fysisk styrke brukt som argument for hvorfor kvinner ikke passet.

I dag derimot har kvinner gode forutsetninger til å utøve den fysiske makten som trengs

Sier rektorn'

Hva tror dere om dette, er dere enig med meg og rektorn' og nrk, i at kvinner er fysisk sterke nok til å være politi, eller er det fortsatt noen sexister på forumet som tror at kvinner ikke er like egnet ? 

 

Kjør debatt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Like Utfall skrev:

https://www.nrk.no/nordland/jenter-i-flertall-pa-politiutdanningene-i-bodo_-oslo-og-stavern_-_-en-bevisst-strategi-1.15126073

I gamle dager ble mangel på fysisk styrke brukt som argument for hvorfor kvinner ikke passet.

I dag derimot har kvinner gode forutsetninger til å utøve den fysiske makten som trengs

Sier rektorn'

Hva tror dere om dette, er dere enig med meg og rektorn' og nrk, i at kvinner er fysisk sterke nok til å være politi, eller er det fortsatt noen sexister på forumet som tror at kvinner ikke er like egnet ? 

Jeg er hvit mann, sikkert sexist og drittsekk, men det gikk ikke så bra når TRE kvinnelige politikonstabler skulle prøve å arrestere EN mann i Sverige, vel?

 

Anonymkode: b1481...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hvit mann, sikkert sexist og drittsekk, men det gikk ikke så bra når TRE kvinnelige politikonstabler skulle prøve å arrestere EN mann i Sverige, vel?

 

Anonymkode: b1481...6d4

Hva tenker du? Skulle de gjøre slik som i USA? De hadde skutt han eller tatt kvelertak. Det var dessuten en mann som også prøvde å stoppe han, gikk ikke så mye bedre det. I Norden skal man jo helst ikke gjøre skade på de man arresterer og man setter politiets sikkerhet høyt. Men tror sånn i utgangspunktet at menn ofte er sterkere enn kvinner. Men hvis du er en helt vanlig utrent sofasliter tenker jeg nok at en politikvinner er sterkere enn deg? 

Anonymkode: c1abb...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du? Skulle de gjøre slik som i USA? De hadde skutt han eller tatt kvelertak. Det var dessuten en mann som også prøvde å stoppe han, gikk ikke så mye bedre det. I Norden skal man jo helst ikke gjøre skade på de man arresterer og man setter politiets sikkerhet høyt. Men tror sånn i utgangspunktet at menn ofte er sterkere enn kvinner. Men hvis du er en helt vanlig utrent sofasliter tenker jeg nok at en politikvinner er sterkere enn deg? 

Anonymkode: c1abb...5c4

Jeg tenker at politiet må være så overlegne fysisk i styrke og antall at de kan kontrollere en person uten å skyte eller ta kvelertak. Politiet må bidra med noe mer enn å trekke seg unna. Det er politiet som skal stoppe kriminelle fysisk når ikke noe annet nytter.

To eller tre menn ville garantert fått kontroll på denne fyren. Opptakskravet for kvinner til politiskolen er 32,5 kg i benkpress så jeg tror slett ikke politikvinner er sterkere i overkroppen som en vanlig utrent mann.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var dessuten en mann som også prøvde å stoppe han, gikk ikke så mye bedre det. 

Anonymkode: c1abb...5c4

Om vi skal vinne debatten, tror jeg ikke det nytter å si at mannfolka i videoen var like dårlige som kvinnfolkene (for den retorikken vil falle på egen urimelighet)

Den første mannen, gjorde mye mer enn forventet, han fikk lagt den kriminelle i bakken og havnet på topp, og serverte den aggressive kriminelle på sølvfat til de kvinnelige politibetjentene for påsettelse av håndjern. Men de kvinnelige politibetjentene kastet vekk muligheten til bistand, og fokuserte heller på å få den mannlige hjelperen bort fra området, isteden for å få påsatt den kriminelle håndjern først med hjelpen de hadde tilgjengelig. Dette førte til at den mannlige aggressive kriminelle kom seg opp uten at håndjern var påsatt, og ledet til videre problemer.

Den andre mannen, dukket opp, og gjorde en ok jobb, problemet hans var at han trodde han hadde 3 partnere, så han gikk inn og holdt fast den kriminelle og forventet at de andre skulle hoppe på og dra han i bakken sammen med han. Men til hans store forundring valgte de 3 kvinnelige politibetjentene å bare å stå å se på, så det ble en 1 mot 1 situasjon, noe som ikke er meningen at politi skal drive på med.

Å si at den andre mannen, etter å ha blitt forlatt de 3 kvinnelige politikonstabler han forsøkte bistå, gjorde en "dårlig jobb", er rett og slett så uredelig og urimelig, at en feminist som meg bare må protestere på menns vegne :P 

 

Kritikken vi bør rette i en debatt, til videoer som denne, er at de ikke er representative for kvinnfolk, den viser noen kvinnfolk som gjorde en dårlig jobb, men det er en anekdote som ikke sier noe om kvinnelig politi som gruppe.

Endret av Like Utfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må legge til at jeg ikke ser noe problem med 51% eller 70% kvinner i politiet. Jeg tipper en veltrent mann pluss  to veltrente kvinner kan håndtere de aller fleste. Kanskje situasjonen blir litt roet ned av at det er kvinner der også. 

Rektoren vil snakke opp kvinnene, men hun burde sagt noe mer sånn at det ble troverdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg må legge til at jeg ikke ser noe problem med 51% eller 70% kvinner i politiet. Jeg tipper en veltrent mann pluss  to veltrente kvinner kan håndtere de aller fleste. Kanskje situasjonen blir litt roet ned av at det er kvinner der også. 

Rektoren vil snakke opp kvinnene, men hun burde sagt noe mer sånn at det ble troverdig. 

Du er en av de mennene på dette forumet som gir litt håp for oss kvinner fordi du gir inntrykk av å respektere kvinner. Det er noen på forumet her som alltid er ute etter å sette oss kvinner i dårlig lys. Derfor så bra når en mann kan balansere dette. 😊

Anonymkode: c1abb...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...