Gå til innhold

Får ikke kreftsyke pasienter velge om de vil ha nye cellegiftkurer osv selv ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste blogg på nettet om en dame som hadde kreft. Tilslutt ville legen hennes avslutte all behandling.  Jeg forsto det slik at hun ønsket å forsøke ny cellegiftkur.  Men legen mente at hun ikke ville tåle den. Hun døde 4 måneder etter avslaget fra legen så hvorfor er det ikke verdt å redde en 2 barns-mamma i midten av tredvetallet med å forsøke en til kur dersom hun kom til å dø innen kort tid uten kur? 

Noen som vet litt om slikt? 

Anonymkode: 0bbe8...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste blogg på nettet om en dame som hadde kreft. Tilslutt ville legen hennes avslutte all behandling.  Jeg forsto det slik at hun ønsket å forsøke ny cellegiftkur.  Men legen mente at hun ikke ville tåle den. Hun døde 4 måneder etter avslaget fra legen så hvorfor er det ikke verdt å redde en 2 barns-mamma i midten av tredvetallet med å forsøke en til kur dersom hun kom til å dø innen kort tid uten kur? 

Noen som vet litt om slikt? 

Anonymkode: 0bbe8...8ac

Fordi den var for dyr?

Anonymkode: 36aeb...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi den var for dyr?

Anonymkode: 36aeb...ff6

Huff jeg tenker det samme. Men hun var kun i midten av tredveårene. Altfor ung. 

Anonymkode: 0bbe8...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig fordi ny cellegiftkur ikke ville ha forlenget livet hennes noe mer. Det er tøft og hardt for kroppen og hjernen å få cellegift. Da er det vel bedre å ha tre relativt greie måneder igjen å leve, fremfor tre vonde måneder. 

Anonymkode: 10be6...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke mye om dette, men tenker at hun kanskje var såpass svekket at hun ville dødd tidligere hvis hun hadde tatt mer cellegiftkur. En slik kur kan være veldig hardt for kroppen. 

Anonymkode: ea9e9...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste blogg på nettet om en dame som hadde kreft. Tilslutt ville legen hennes avslutte all behandling.  Jeg forsto det slik at hun ønsket å forsøke ny cellegiftkur.  Men legen mente at hun ikke ville tåle den. Hun døde 4 måneder etter avslaget fra legen så hvorfor er det ikke verdt å redde en 2 barns-mamma i midten av tredvetallet med å forsøke en til kur dersom hun kom til å dø innen kort tid uten kur? 

Noen som vet litt om slikt? 

Anonymkode: 0bbe8...8ac

fordi den ikke ville fungert, den ville ha uansett ha tatt livet av henne.

Anonymkode: 6502c...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett det motsatte tilfellet i familien. Min stefar fikk cellegift for en sykdom det var 1-5% sjanse til å ikke dø av. Så det siste året ble det bivirkninger av cellegift i stedet for att han kunne hatt bedre dager, og ikke vært syk av cellegift. Cellegiften hjalp ingen verdens ting. Ei heller fikk han noen ekstra dager. Det var bare i tilfelle han skulle ha flaks og at det ville virke. Han hadde lungehinnekreft grunnet asbesteksponering.

Anonymkode: 992f4...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

fordi den ikke ville fungert, den ville ha uansett ha tatt livet av henne.

Anonymkode: 6502c...204

Ja det må være derfor. 

Anonymkode: 0bbe8...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...