Gå til innhold

Har du ett kristent navn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er rart, men jeg har aldri koblet Kristine eller Kristian som kristne navn. Men det er det jo selvfølgelig. Ble oppmerksom på dette da en luring kommenterte hvorfor så mange muslimer het Muhammed eller Ali, og undertegnet innlegget med Kristian .........

 

Personlig er jeg glad jeg ikke har ett kristent navn. For jeg er ikke kristen. Så veldig glad jeg ikke heter Kristen, Johannes, John, Kristoffer eller Isak.,,

 

Jeg har ett religionsnøytralt navn, og det passer meg bra som hedning. 

Anonymkode: 93253...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett religionsnøytralt navn, og det passer meg bra som hedning. 

Anonymkode: 93253...7c5

Du har sjekket? For det er utrolig mange navn som har en eller annen bibelsk tilknytning. :) Jeg har dobbeltnavn som består av to helt vanlige navn, jeg tror ikke mange tenker over at det ene er av bibelsk opprinnelse og det andre er keltisk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lillemus skrev:

Du har sjekket? For det er utrolig mange navn som har en eller annen bibelsk tilknytning. :) Jeg har dobbeltnavn som består av to helt vanlige navn, jeg tror ikke mange tenker over at det ene er av bibelsk opprinnelse og det andre er keltisk. :) 

Jepp jeg har sjekket :) 

Anonymkode: 93253...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lillemus skrev:

Du har sjekket? For det er utrolig mange navn som har en eller annen bibelsk tilknytning. :) Jeg har dobbeltnavn som består av to helt vanlige navn, jeg tror ikke mange tenker over at det ene er av bibelsk opprinnelse og det andre er keltisk. :) 

Jepp jeg har sjekket :) ,

 

Det har gudommelig opprinnelse da, til en romersk krigsgud. Men det er jo ikke kristent. Jeg ville ikke mislikt ett viking navn heller.

Anonymkode: 93253...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp jeg har sjekket :) ,

 

Det har gudommelig opprinnelse da, til en romersk krigsgud. Men det er jo ikke kristent. Jeg ville ikke mislikt ett viking navn heller.

Anonymkode: 93253...7c5

Jeg synes jo mine to navn er kjempekjedelige, men det var kult at det ene har keltisk opprinnelse da! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og alle tre ungene har navn med kristen opprinnelse. Mannen har et norrønt navn. 

Ett av barna har dobbeltnavn, og navn nr 2 er et "natur-navn". 

Alle tre barna har blitt oppkalt etter slektninger.  Vi syntes det var veldig fint, og jeg tror barna liker navnene sine. 

Mitt navn er kjedelig og traust, ikke så mange som heter det, men det var nok mer vanlig i generasjonen før meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig er jeg glad jeg ikke har ett kristent navn. For jeg er ikke kristen. 

Anonymkode: 93253...7c5

Ser en på verdens historie har de kristne ført med seg ekstremt mye positivt, og lite negativt i forhold til datiden.

Andre religioner derimot, skal ikke nevne navn, har ført med seg betydelig mindre positivt, og betydelig mer negativt.

Dermed vil et navn basert på kristen historie ikke være så dumt selv om du ikke er kristen

Mens andre navn basert på annen historie kan være negativt.

 

Vi vet alle et kristendommen er fake,i likhet med de andre religionene, men synes vi bør ha respekt for historien som førte oss dit vi er idag, vi lever i verdens beste land, er det på tross av, eller på grunn av kristendommen tror du. Svaret er åpenbart, det er ikke tilfeldig at kristne land, ble verdens beste land å leve i i 2020, over hele kloden. Og det bør vi være takknemlige for.

Anonymkode: 69e3a...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kristent navn og kunne ikke brydd meg i det hele tatt om hva det måtte bety. Foreldrene mine er ikke spesielt kristne, så det er ikke derfor jeg har fått navnet. Syns kristne navn er noen av de fineste navnene faktisk.

Tror du å være en av de få som er glad for å ikke ha et kristent navn siden du ikke er kristen😆 Har jeg aldri hørt før at folk klarer å knytte så stor betydning til navnet sitt.

Anonymkode: 9cc5f...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et kristent navn og kunne ikke brydd meg i det hele tatt om hva det måtte bety. Foreldrene mine er ikke spesielt kristne, så det er ikke derfor jeg har fått navnet. Syns kristne navn er noen av de fineste navnene faktisk.

Tror du å være en av de få som er glad for å ikke ha et kristent navn siden du ikke er kristen😆 Har jeg aldri hørt før at folk klarer å knytte så stor betydning til navnet sitt.

Anonymkode: 9cc5f...322

Nei, det er ikke noe som jeg legger veldig stor betydning i. Jeg synes bare det var veldig morsomt med han som klaget over att muslimer hadde muslimske navn når han selv het Kristian. Personlig har jeg en vond erfaring med kristendommen, og hater den som pesten. Jeg var troende i mange år, de værste årene i mitt liv.

Anonymkode: 93253...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser en på verdens historie har de kristne ført med seg ekstremt mye positivt, og lite negativt i forhold til datiden.

Andre religioner derimot, skal ikke nevne navn, har ført med seg betydelig mindre positivt, og betydelig mer negativt.

Dermed vil et navn basert på kristen historie ikke være så dumt selv om du ikke er kristen

Mens andre navn basert på annen historie kan være negativt.

 

Vi vet alle et kristendommen er fake,i likhet med de andre religionene, men synes vi bør ha respekt for historien som førte oss dit vi er idag, vi lever i verdens beste land, er det på tross av, eller på grunn av kristendommen tror du. Svaret er åpenbart, det er ikke tilfeldig at kristne land, ble verdens beste land å leve i i 2020, over hele kloden. Og det bør vi være takknemlige for.

Anonymkode: 69e3a...a64

Jeg tror nok heller att sekulariseringen har gjort vest-europa til det beste området for menneskers retter. Se på USA, der er majoriteten fortsatt kristne. De har det ikke like bra som i vest-europa, med mindre de er født inn i velstående klasser.

Anonymkode: 93253...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke noe som jeg legger veldig stor betydning i. Jeg synes bare det var veldig morsomt med han som klaget over att muslimer hadde muslimske navn når han selv het Kristian. Personlig har jeg en vond erfaring med kristendommen, og hater den som pesten. Jeg var troende i mange år, de værste årene i mitt liv.

Anonymkode: 93253...7c5

Ja, da kan jeg jo mer forstå hvorfor du er glad for det. Hadde du hatt et kristent nav kunne du bare ha byttet, som mange uslimske konvertitter som det tydeligvis er viktig for. Tror ingen muslim heter Ola, for å si det sånn og iallfall ikke Johannes😅

Anonymkode: 9cc5f...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to navn, det første et gammelt norrønt og det andre har sin opprinnelse i Bibelen.  Jeg er glad i navnene mine som er gamle og har sterke røtter i min kultur.

Anonymkode: da03f...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...