Gå til innhold

Når man vinner på å være utenfor normalen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så er greia at jeg har Asperger bl.a. Følte ikke at den diagnosen har plaget meg så veldig, bare at folk har indirekte sagt at jeg må bli mer slik og mindre slik. Jeg passet aldri helt inn, var enten for mye eller for lite. Så blir jeg deprimert, fordi jeg aldri føler jeg passer inn med folk. 

Men så viser det seg etter hvert at jeg er veldig sterk i noe. Uvesentlig hva. Dette har ikke med skole å gjøre. Jeg trivdes og følte jeg hadde funnet min plass i livet! Men nå blir det mye vanskeligere for meg.. fordi den jævla normalen også vil passe inn. Det blir debattering, syting og klaging på for høye krav, og så har vi disse stakkarene som mener de sitter med studielån og har jobbet hardt og synes det er så utettferdig at noen klarer seg uten å ha gått på skole for det. Jeg har det i meg altså. Men nå har hele greia blitt degradert... er isåfall på vei. Fordi det må gis plass til «de innafor normalen også». 
Jeg blir så irritert. 

Når man ikke passer innenfor normalen så skjer ingenting. Folk bryr seg ikke. Du må liksom bare godta at du er annerledes eller kjempe beinhardt for å passe inn. Men når det plutselig blir noe attraktivt ved å være annerledes, så er det skrik og hyl om at de også må passe inn.... 😒😑😑

Anonymkode: 944ef...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Trine skrev:

Jeg skjønner overhode ikke hva som er greia, men tipper det er i jobbsammenheng. Isåfall, hva med å snakke sjefen din om det?

Det er ikke noe en sjef kan gjøre noe med, for det er samfunnet som debatterer osv. Alle skal plutselig passe inn når det er noe attraktivt. Men så må man være litt utenfor snittet på en på en positiv måte. Små nå har flere fått krav på en måte på å få gå samme vei. 

Anonymkode: 944ef...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så er greia at jeg har Asperger bl.a. Følte ikke at den diagnosen har plaget meg så veldig, bare at folk har indirekte sagt at jeg må bli mer slik og mindre slik. Jeg passet aldri helt inn, var enten for mye eller for lite. Så blir jeg deprimert, fordi jeg aldri føler jeg passer inn med folk. 

Men så viser det seg etter hvert at jeg er veldig sterk i noe. Uvesentlig hva. Dette har ikke med skole å gjøre. Jeg trivdes og følte jeg hadde funnet min plass i livet! Men nå blir det mye vanskeligere for meg.. fordi den jævla normalen også vil passe inn. Det blir debattering, syting og klaging på for høye krav, og så har vi disse stakkarene som mener de sitter med studielån og har jobbet hardt og synes det er så utettferdig at noen klarer seg uten å ha gått på skole for det. Jeg har det i meg altså. Men nå har hele greia blitt degradert... er isåfall på vei. Fordi det må gis plass til «de innafor normalen også». 
Jeg blir så irritert. 

Når man ikke passer innenfor normalen så skjer ingenting. Folk bryr seg ikke. Du må liksom bare godta at du er annerledes eller kjempe beinhardt for å passe inn. Men når det plutselig blir noe attraktivt ved å være annerledes, så er det skrik og hyl om at de også må passe inn.... 😒😑😑

Anonymkode: 944ef...3af

skikkelig vanskelig å komme med gode svar når du ikke er mer konkret, sorry 😕 

Anonymkode: 4db43...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe en sjef kan gjøre noe med, for det er samfunnet som debatterer osv. Alle skal plutselig passe inn når det er noe attraktivt. Men så må man være litt utenfor snittet på en på en positiv måte. Små nå har flere fått krav på en måte på å få gå samme vei. 

Anonymkode: 944ef...3af

Kan du ikke være mer konkret? Det er umulig å forstå hva du mener.

Anonymkode: 61acc...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke være mer konkret? Det er umulig å forstå hva du mener.

Anonymkode: 61acc...f14

Ja, dette forsto jeg virkelig ikke noe av. Det ble for diffust og svevende med ingenting å gripe tak i... Jeg sitter egentlig som et stort spørsmålstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønner det. Jeg tror hen mener en jobb som passer for en med diagnosen, det er firmaer som spesialiserer seg i å ansette folk som er flinke til å feks sjekke koding og se etter feil. Det er i hvertfall en bedrift som ansetter folk med aspergere, sikkert flere, fordi de er flinke til sånt. Mulig er jeg på jordet her.

Anonymkode: 69752...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg skjønner det. Jeg tror hen mener en jobb som passer for en med diagnosen, det er firmaer som spesialiserer seg i å ansette folk som er flinke til å feks sjekke koding og se etter feil. Det er i hvertfall en bedrift som ansetter folk med aspergere, sikkert flere, fordi de er flinke til sånt. Mulig er jeg på jordet her.

Anonymkode: 69752...60a

Det er ikke dette. Men noen av oss blir ekstra flinke i noe vi kan uten hjelp fra skole. Tror ikke det nødvendigvis er Aspergeren som gjør meg flink, men det er enda en ting som har gjort at jeg er utenfor normalen. 
Det som irrterer meg er at normalen nå på død og liv også vil prøve det samme og debatterer og skriker om for høye krav. Nå skal de plutselig passe inn.. 

Anonymkode: 944ef...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke dette. Men noen av oss blir ekstra flinke i noe vi kan uten hjelp fra skole. Tror ikke det nødvendigvis er Aspergeren som gjør meg flink, men det er enda en ting som har gjort at jeg er utenfor normalen. 
Det som irrterer meg er at normalen nå på død og liv også vil prøve det samme og debatterer og skriker om for høye krav. Nå skal de plutselig passe inn.. 

Anonymkode: 944ef...3af

Jeg forstår fortsatt ikke. Har du fått sparken?

Anonymkode: 61acc...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe en sjef kan gjøre noe med, for det er samfunnet som debatterer osv. Alle skal plutselig passe inn når det er noe attraktivt. Men så må man være litt utenfor snittet på en på en positiv måte. Små nå har flere fått krav på en måte på å få gå samme vei. 

Anonymkode: 944ef...3af

Er din stilling/posisjon/whatever truet på noen måte?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...