Gå til innhold

Hvis de, i norske fengsler, ikke tok hensyn til religion


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

F.eks. at de ikke serverte halalkjøtt osv., at de ikke opplyste om det var svin eller kylling i maten osv, tror dere at kriminaliteten hadde gått ned da?

Anonymkode: c014b...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, den ville selvfølgelig ha eskalert, både innenfor og utenfor portene. Hadde blitt massive og voldelige opptøyer både innenfor og utenfor. Disse kara spøker man ikke med...

Anonymkode: 0e7bc...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde nok blitt verre. Ikke bare for de, men også blant nordmenn. Kjøtt er kjøtt liksom, om det er svin, ku, gris, sau, halal, kosher e.l. hadde skapt mye mas!

Anonymkode: 1725d...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

de kan kjøre vegetar. uten krydder bare litt grønnsaker og brød. Man bør ikke kose seg i fengsel. I dag er det vel som å være på ufrivillig leirskole noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

de kan kjøre vegetar. uten krydder bare litt grønnsaker og brød. Man bør ikke kose seg i fengsel. I dag er det vel som å være på ufrivillig leirskole noen år.

Nja, for ganske mange av fangene er det leirskole med innskrenket sosial omgang med andre. På høysikkerhetsfengsler sitter de innelåst 23 timer i døgnet med mulighet for lufting én time slik jeg har forstått det. Kaller du det leirskole? På friere avdelinger hvor fanger kan omgås hverandre og ikke må være innesperret store deler av døgnet, kan det vel være en form for leirskole med fritids- og utdanningstilbud alt ettersom man ser det, dog under strenge regimer. Når som helst risikerer du at hele cellen din blir gjennomsøkt + deg selv fordi en medfange har funnet på noe. Slikt ser jeg på som nedverdigende.

Jeg har opplevd noe lignende på psykiatrisk avdeling (men det var pga. mine egne påfunn), inkl. kroppsvisitasjon, og du føler deg utrolig liten når du ser at alt du eier og har blir saumfart - også håndveske og lommebok samt alt av lommer i alle jakker. Møbler dras frem og madrasser snus på og sengetøyet ristes... Nei, huff... Selve kroppsvisitasjonen vil jeg helst bare glemme - "enten gjør du dette frivillig eller vi henter flere" og som på et signal var rommet fylt med 6-7 pleiere fordi jeg var en usamarbeidsvillig pasient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.8.2020 den 18.28, Worrisome Plenty skrev:

de kan kjøre vegetar. uten krydder bare litt grønnsaker og brød. Man bør ikke kose seg i fengsel. I dag er det vel som å være på ufrivillig leirskole noen år.

Er det din erfaring?

Anonymkode: 0e6a1...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2020 den 18.28, Worrisome Plenty skrev:

de kan kjøre vegetar. uten krydder bare litt grønnsaker og brød. Man bør ikke kose seg i fengsel. I dag er det vel som å være på ufrivillig leirskole noen år.

Kjøre opplegget til Arizona-sheriffen?

 

Anonymkode: d8509...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøre opplegget til Arizona-sheriffen?

 

Anonymkode: d8509...d52

Nei, han går for langt. De skal ikke plages, sadisme har ikke noe i offentlige institusjoner å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...