Gå til innhold

Ut på middag


Balder26

Anbefalte innlegg

Har bedt ei jente ut på middag neste lørdag og lurer på om det er noen her  inne som kan komme med gode tips ifht forventninger som damer måtte ha ?     Er dessverre ganske uerfaren med dette grunnet (angst/depresjon) så min selvtillit er ikke all verden.   Vil så gjerne gjøre alt rett  Dvs. si de riktige tingene  osv.  Jeg er ikke ute etter å "få meg no" men har et ønske om å ikke ende opp alene og ensom.   Jeg liker henne veldig godt og er "livredd" for å drite meg ut.  Er egentlig på dypt vann her hehe.

Noen gode råd og tips ?  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær deg selv. Du er god nok som du er - det er jeg sikker på. Om du forsøker å være en annen enn den du er, vil hun muligens bli skuffet om det blir noe mer og det viser seg at du blir deg selv med tiden.

Vær interessert i henne uten å være åpenlyst nysgjerrig samtidig som du er balansert noe åpen om deg selv - men ikke for utleverende. Særlig ikke om helse, ting som setter deg selv i et dårlig lys og ukjente tema for folk flest som mange lett kan bli skremte av. Dette kan ev. tas på senere tidspunkt - dere får - om det blir noe mer - alltids nok av tid sammen og det er ingen hast.

Ikke virke for "desperat" etter å få deg dame. Jeg har selv liten erfaring med å gå på date, men når jeg har kommet borti mannfolk i sosiale sammenhenger som virker desperate, trekker jeg meg nesten som refleks litt tilbake og blir noe reservert, tilbakeholden og skeptisk.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balder26 skrev:

Har bedt ei jente ut på middag neste lørdag og lurer på om det er noen her  inne som kan komme med gode tips ifht forventninger som damer måtte ha ?     Er dessverre ganske uerfaren med dette grunnet (angst/depresjon) så min selvtillit er ikke all verden.   Vil så gjerne gjøre alt rett  Dvs. si de riktige tingene  osv.  Jeg er ikke ute etter å "få meg no" men har et ønske om å ikke ende opp alene og ensom.   Jeg liker henne veldig godt og er "livredd" for å drite meg ut.  Er egentlig på dypt vann her hehe.

Noen gode råd og tips ?  :)

Vær deg selv, vær blid og vennlig, men ikke vær rølpete og teit. Ikke være stivpyntet, men ren og "pen" i tøyet, nydusjet er en selvfølge. :) 

Jeg synes godt du kan si at du er litt nervøs for dette er du ikke vant til, avvæpne det med et smil. :) Ikke vær så opptatt av å gjøre alt riktig, da blir det fort krampaktig, prøv å være avslappet (jeg vet det er vanskelig!) og følg med på hva hun sier og prøv å småprate rundt det. Vis at du er opptatt av henne, spør litt rundt familie, jobb/skole, interesser og vis interesse for det hun driver med. :) By også på deg selv om hun spør deg om det samme. Sannsynligvis er hun også litt nervøs. Lykke til! 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balder26 skrev:

Har bedt ei jente ut på middag neste lørdag og lurer på om det er noen her  inne som kan komme med gode tips ifht forventninger som damer måtte ha ?     Er dessverre ganske uerfaren med dette grunnet (angst/depresjon) så min selvtillit er ikke all verden.   Vil så gjerne gjøre alt rett  Dvs. si de riktige tingene  osv.  Jeg er ikke ute etter å "få meg no" men har et ønske om å ikke ende opp alene og ensom.   Jeg liker henne veldig godt og er "livredd" for å drite meg ut.  Er egentlig på dypt vann her hehe.

Noen gode råd og tips ?  :)

 

Kan du legge inn en liten aktivitet før middag? (evt etter). En aktivitet, som å gå en tur eller spille barnegolf, eller bowle eller noe slikt gjør at det ikke blir så stivt (for middag kan bli litt stivt). Da kan dere slappe av litt, le og hygge dere. Må bare si at jeg synes det er helt nydelig at du er litt nervøs og at du spør andre om råd. Slike menn vil vi ha mer av :) 

Anonymkode: 1f49d...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du legge inn en liten aktivitet før middag? (evt etter). En aktivitet, som å gå en tur eller spille barnegolf, eller bowle eller noe slikt gjør at det ikke blir så stivt (for middag kan bli litt stivt). Da kan dere slappe av litt, le og hygge dere. Må bare si at jeg synes det er helt nydelig at du er litt nervøs og at du spør andre om råd. Slike menn vil vi ha mer av :) 

Anonymkode: 1f49d...243

Barnegolf? Er det minigolf du tenker på? Det er kjempegøy! Jeg hadde elsket det om en date hadde foreslått minigolf! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Balder26 skrev:

Forventer damene blomster på middagensdaten ?   :P

Nei, det passer bedre når man kommer på besøk hjem til noen, slik at blomstene kan pakkes opp og settes i vann. Vent med blomster til ting eventuelt har utviklet seg litt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Balder26 skrev:

Forventer damene blomster på middagensdaten ?   :P

Det blir too much, og som laban sier også upraktisk. Lykke til! Skriv hvordan det gikk, da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 17.44, Ekstra skrev:

Det blir too much, og som laban sier også upraktisk. Lykke til! Skriv hvordan det gikk, da :) 

Da er det dagen derpå. Synes det ble en fin kveld. Nå ble det slik at hun hadde med seg ei venninne som jeg også kjenner.   Så en helt vanlig date ble det kanskje ikke.   Noen glass med vin så slappet jeg mer av.   Takket med en melding i dag om at jeg hadde en flott kveld.     Hun synes også det var en fin kveld:).   Nå er jeg usikker på veien videre. Avvente?  Har ikke lyst å mase på at vi skal finne på noe igjen....samtidig som jeg har lyst til å se henne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Balder26 skrev:

Da er det dagen derpå. Synes det ble en fin kveld. Nå ble det slik at hun hadde med seg ei venninne som jeg også kjenner.   Så en helt vanlig date ble det kanskje ikke.   Noen glass med vin så slappet jeg mer av.   Takket med en melding i dag om at jeg hadde en flott kveld.     Hun synes også det var en fin kveld:).   Nå er jeg usikker på veien videre. Avvente?  Har ikke lyst å mase på at vi skal finne på noe igjen....samtidig som jeg har lyst til å se henne:)

Om du har lyst til å se henne igjen hadde jeg ventet til onsdag og spurt om hun kunne tenke seg en kaffe eller en lunch.

gleder meg på dine vegne at det gikk fint :) 

Anonymkode: 1f49d...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balder26 skrev:

Da er det dagen derpå. Synes det ble en fin kveld. Nå ble det slik at hun hadde med seg ei venninne som jeg også kjenner.   Så en helt vanlig date ble det kanskje ikke.   Noen glass med vin så slappet jeg mer av.   Takket med en melding i dag om at jeg hadde en flott kveld.     Hun synes også det var en fin kveld:).   Nå er jeg usikker på veien videre. Avvente?  Har ikke lyst å mase på at vi skal finne på noe igjen....samtidig som jeg har lyst til å se henne:)

Send en melding i morra, jeg synes 5 dager er alt for lenge å vente! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Balder26 skrev:

Da er det dagen derpå. Synes det ble en fin kveld. Nå ble det slik at hun hadde med seg ei venninne som jeg også kjenner.   Så en helt vanlig date ble det kanskje ikke.   Noen glass med vin så slappet jeg mer av.   Takket med en melding i dag om at jeg hadde en flott kveld.     Hun synes også det var en fin kveld:).   Nå er jeg usikker på veien videre. Avvente?  Har ikke lyst å mase på at vi skal finne på noe igjen....samtidig som jeg har lyst til å se henne:)

Jeg vil tro hun hadde med seg en venninne for sin egen "trygghets skyld", for man vet jo aldri som kvinne hvem man møter ukjent på første date. Ikke ta det personlig. Jeg kjenner ei som holder på på samme viset og hun gjør det fordi hun er litt utrygg generelt på menn fra tidligere erfaringer/forhold tror jeg. Fortsett å hold kontakten med henne og vis interesse for henne om det er noe du ønsker å satse på - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, September 05, 2020 den 19.52, Balder26 skrev:

Da er det dagen derpå. Synes det ble en fin kveld. Nå ble det slik at hun hadde med seg ei venninne som jeg også kjenner.   Så en helt vanlig date ble det kanskje ikke.   Noen glass med vin så slappet jeg mer av.   Takket med en melding i dag om at jeg hadde en flott kveld.     Hun synes også det var en fin kveld:).   Nå er jeg usikker på veien videre. Avvente?  Har ikke lyst å mase på at vi skal finne på noe igjen....samtidig som jeg har lyst til å se henne:)

Så bra at det gikk fint Balder :)  Hun hadde sikkert med seg venninnen fordi hun var litt nervøs som deg, og så ble det en trygghet å ha henne med. Be henne med på noe igjen, men vent noen dager. Du kan også be henne med på kino og så kan dere eventuelt gå ut og spise etterpå. Hun er kanskje interessert i deg også siden hun ble så pass nervøs. Lykke til! 

Anonymkode: a6f06...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel alt gikk bra trodde jeg  men ser nok nå at jeg aldri skulle vært ærlig om ting.  Hun har slitt med angst og har vært åpen om det. Hun vet at angst har vært/ er et problem for meg.   Slik samtale utviklet seg trodde jeg det var greit å være åpen om ting. Hun spurte meg ut om jeg noensinne har vært i et forhold. Jeg måtte si nei som sant er.  

Mulig hun ble skremt av alderen min og at jeg ikke har hatt kjæreste.  Jeg er ikke 26(profilnavnet mitt)   men en god del eldre .

Hun visste jeg var eldre enn henne(hun blir 30).      
Jeg spurte mandag om hun ville være med å spille minigolf men fikk ikke noe svar. Jeg tar et hint.      Gjør bare så himla vondt å bli skuffet igjen. Har hatt nok nedturer i livet og dette er en ny avvisning.    Bryr meg om noen og så blir man avvist, det er tungt.

  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balder26 skrev:

Mulig hun ble skremt av alderen min og at jeg ikke har hatt kjæreste.  Jeg er ikke 26(profilnavnet mitt)   men en god del eldre

Hun visste jeg var eldre enn henne(hun blir 30).      
Jeg spurte mandag om hun ville være med å spille minigolf men fikk ikke noe svar. Jeg tar et hint.      Gjør bare så himla vondt å bli skuffet igjen. Har hatt nok nedturer i livet og dette er en ny avvisning.    Bryr meg om noen og så blir man avvist, det er tungt.

Jeg skjønner at du ble skuffet, men det er da slett ikke for sent for deg å finne seg en kjæreste! Da jeg traff min kjære var han 38 og hadde et 2 år langt samboerforhold + noen korte kjæresteaffærer bak seg. Nå har vi vært i lag i 15 år og er nygifte. :) Så bare fortsett med letingen du - kos deg underveis og vær åpen for det som kommer i din vei! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...