Gå til innhold

10.000 barn dør hver måned på grunn av lockdown


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ny studie viser at koronatiltakene og lockdown tar liv. Studien er gjennomført av forskere ved Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health og er publisert i The Lancet.

I tillegg til at 10.000 barn dør hver måned vil 140 millioner mennesker bli kastet ut i den ytterste fattigdom. Underernærte barn vil øke med 6,7 millioner i verden.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31647-0/fulltext#

Anonymkode: 14b31...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn her nyheter gjør meg trist. Syns det er på tide å ofre gæmlisene nå. Det er ikke alle av dem som dør selv om de får Covid-19. 

Anonymkode: 6dff5...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det myndighetene i verden VIL, da. DOH

Anonymkode: 532b7...d9a

Sånn ja.

Anonymkode: 14b31...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje naturen har funnet en måte å rydde opp på. Når vi bekjemper alle mulige sykdommer, må det noe mer til for å få ned folketallet. Her har vi et virus vi foreløpig bare kan behandle med støttebehandling. Siden det gjerne innebærer sykehusopphold og respirator, må vi ha kontroll på antall syke. Naturen har kommet med et virus som sørger for at vi delvis stopper menneskelig aktivitet, som igjen fører til at folk dør. Vi kan velge om vi vil la folk dø av sykdommen eller av "bivirkningene" til behandlingen. 

Problemene med å la folk dø av sykdommen er at det absolutt ikke bare er de gamle som dør, men også unge, ellers friske folk. Helsevesenet vil bli overbelastet slik at det like godt kan være et barn uten covid som dør, fordi ambulansen ikke kom fram i tide, eller det ikke var ledig kapasitet på intensiven. Vi vet ikke noe om senskader som følge av covid, men vi vet det er flere, også unge, som fortsatt ikke er bra, et halvt år etter at de ble syke. Dersom mange blir varig redusert etter sykdommen, vil det koste verden enormt mye. 

Alle valg kommer med konsekvenser. Det er naturlig å redde sine nærmeste først. Men det finnes sikkert noen organisasjoner man kan gi penger til for å hjelpe de som lever i ekstrem fattigdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres forferdelig ut. Jeg håper folk gir til humanitære organisasjoner. Jeg gir, men det er bare 150,- i måneden da jeg er ufør.

Anonymkode: 48013...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...