Gå til innhold

I kristendommen ER homofili en synd. Og nei, kvinner kan ikke være prester.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/sapmi/lege-mener-kautokeino-prestens-menneskesyn-er-helsefarlig-1.15141870

Helsefarlig? Haha. Vel - ikke overraskende. Det står jo også i bibelen at dette skal skje; de forsøker å vanne ut kristendommen. Folk "tror" på en plukk-og-velg-religion til slutt. Plukker ut det som er behagelig og politisk korrekt og vraker det som er sant. 

Så går de rundt i en eller annen personlig boble og tror/ikke tror litt om hverandre.

Anonymkode: 1dc0b...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/sapmi/lege-mener-kautokeino-prestens-menneskesyn-er-helsefarlig-1.15141870

Helsefarlig? Haha. Vel - ikke overraskende. Det står jo også i bibelen at dette skal skje; de forsøker å vanne ut kristendommen. Folk "tror" på en plukk-og-velg-religion til slutt. Plukker ut det som er behagelig og politisk korrekt og vraker det som er sant. 

Så går de rundt i en eller annen personlig boble og tror/ikke tror litt om hverandre.

Anonymkode: 1dc0b...3d8

Det er på tide å legge fra seg gamle eventyrbøker nå.

Anonymkode: 5734f...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du lirer av deg er totalt uinteressant. 

Anonymkode: df827...088

Det er faktisk 100% interessant hvis man bryr seg om verden.

Anonymkode: 1dc0b...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er på tide å legge fra seg gamle eventyrbøker nå.

Anonymkode: 5734f...56a

Jeg eier ikke én eneste Darwinbok.

Anonymkode: 1dc0b...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk 100% interessant hvis man bryr seg om verden.

Anonymkode: 1dc0b...3d8

Hvorfor det?

Anonymkode: df827...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg eier ikke én eneste Darwinbok.

Anonymkode: 1dc0b...3d8

Dere kreasjonister er noe for dere selv.

Anonymkode: 5734f...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Anonymkode: df827...088

Å vite hva religoner egentlig står for, avgjør bla.a hva du bør føle om f.eks innvandring av diverse religiøse grupper til landet.

At norske "kristne" i så stor grad ikke tror på bibelen eller gud eller gudene vet hva, gjør at folk blir alt for positive til innvandring av ekte religiøse, fordi de tror religion bare er tull og uviktig og ingen motsetning til norske verdier i 2020.

Men det stemmer ikke, for noen er religion ekstremt viktig for deres syn på menneskene rundt seg, og hva slags politikk de ønsker å innføre, og hvilke handlinger de utfører. De leser Guds ord, i de religiøse tekstene, og tror på dem, slik de står skrevet. Og som regel på en negativ måte sett fra et vestlig 2020 perspektiv. Da dette er tekster fra middelalderen.

Norske feminister elsker islam f.eks, men islam er imot kvinners rettigheter. Eneste gode forklaring på dette må være at de ikke har lest koranen, evt er det PU på gang, jeg skal ikke si hva som er hva, men folkeopplysning trengs nok uansett, her kan NRK gjøre en viktig jobb, isteden for å hetse SIAN etc i debatt om SIAN, uten SIAN tilstede, få med alle religiøse kritikere av alle de store religionen, samle dem til debatt, hvilken religion er verst ;) og et par religiøse ledere som kan forsøke bortforklare alt soms tår i de religiøse tekstene og bli fullstendig ydmyket, kjør debatt! Hehe. nei, folkeopplysning det kan vi ikke ha noe av, da kan noen bli støtt. 

Anonymkode: 9c499...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske feminister elsker islam f.eks, men islam er imot kvinners rettigheter. Eneste gode forklaring på dette må være at de ikke har lest koranen, evt er det PU på gang, jeg skal ikke si hva som er hva, men folkeopplysning trengs nok uansett

Ja, tydeligvis. 

Anonymkode: 4bceb...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminister er i mot rasisme. Alt som er negativt med innvandrere regnes som rasisme om noen påpeker det. De sparker ikke "nedover". Sånt forkvaklet menneskesyn har venstreradikale feminister.

Hos rettroende feminister er det greit med kvinneundertrykkelse i Æreskulturer. Det er patriarkatet de er ute etter. En slags maktansammling blant hvite middelaldrende menn. De ondeste som finnes. 

Anonymkode: 426b2...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/sapmi/lege-mener-kautokeino-prestens-menneskesyn-er-helsefarlig-1.15141870

Helsefarlig? Haha. Vel - ikke overraskende. Det står jo også i bibelen at dette skal skje; de forsøker å vanne ut kristendommen. Folk "tror" på en plukk-og-velg-religion til slutt. Plukker ut det som er behagelig og politisk korrekt og vraker det som er sant. 

Så går de rundt i en eller annen personlig boble og tror/ikke tror litt om hverandre.

Anonymkode: 1dc0b...3d8

snakkes mye om kritikk mot muslimer på denne siden, men er det noen som er ekskluderende og farlige så er det konservative kristne. ekstreme mennesker av alle religioner er livsfarlig.

Anonymkode: 0891c...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/sapmi/lege-mener-kautokeino-prestens-menneskesyn-er-helsefarlig-1.15141870

Helsefarlig? Haha. Vel - ikke overraskende. Det står jo også i bibelen at dette skal skje; de forsøker å vanne ut kristendommen. Folk "tror" på en plukk-og-velg-religion til slutt. Plukker ut det som er behagelig og politisk korrekt og vraker det som er sant. 

Så går de rundt i en eller annen personlig boble og tror/ikke tror litt om hverandre.

Anonymkode: 1dc0b...3d8

Dette er tragisk.  Hvis jeg hadde vært mor eller bestemor til en av konfirmantene i denne kirken hadde jeg anmeldt presten.  Hva jeg tror og ikke tror er min privatsak og det er ikke din eller denne prestens oppgave å gjøre noe med det.  Å preke om en sint gud som snakket til Abraham for flere tusen år siden og har ikke snakket til noen siden er ikke noe jeg tror på.  Hvorfor snakket gud samme språk som Abraham?  Hvem sier at gud er hankjønn?  Mange steder finnes det kristne menigheter som tror at gud er hun.  Religioner forandrer seg slik menneskeheten gjør.  Hvor mange har vært drept i guds navn?  Hvordan ble Norge kristnet?  Med drap og blod overalt.  Skal vi da gjøre det i dag også?

Jeg ville sagt at denne presten er utsendt av djevelen, hvis jeg trodde bokstavelig på djevelen.  Det er mye visdom i bibelen, men historier om jomfrufødsel og engler i marken er vakre eventyr.

Våkn opp og slutt å trakassere mine nærmeste.  Ifølge kristne så elsker gud alle mennesker og det uansett legning, rase eller navn på religion.  Dette var innholdet hos en prest i den norske kirke som var mye mer pålitelig enn denne Satans utsender i Kautokeino.

Anonymkode: cae6d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh... Fordi han er omtalt som han? Som Faderen og Sønnen? Begge deler er hankjønn så vidt jeg kan skjønne. 

Anonymkode: bd1fc...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh... Fordi han er omtalt som han? Som Faderen og Sønnen? Begge deler er hankjønn så vidt jeg kan skjønne. 

Anonymkode: bd1fc...9fe

Hva med den hellige ånd?  Hvorfor omtales gud som faderen og ikke moderen?  Har hun sagt noe om det^?

Anonymkode: cae6d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med den hellige ånd?  Hvorfor omtales gud som faderen og ikke moderen?  Har hun sagt noe om det^?

Anonymkode: cae6d...02b

Fordi Sønnen har sagt at Gud er Faderen. Derfor hankjønn. DHÅ er jeg også ganske sikker på er av hankjønn siden den er en del av treenigheten. Blir litt rart da om en gud som er treenig har forskjellige kjønn når alle tre samtidig er én gud. 

Med det sagt, så er Gud først og fremst ånd. Kanskje har han ikke noe spesifikt kjønn, eller kanskje han er alle kjønn (hankjønn, hunkjønn, intetkjønn). Hvem vet. 

Anonymkode: bd1fc...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi Sønnen har sagt at Gud er Faderen. Derfor hankjønn. DHÅ er jeg også ganske sikker på er av hankjønn siden den er en del av treenigheten. Blir litt rart da om en gud som er treenig har forskjellige kjønn når alle tre samtidig er én gud. 

Med det sagt, så er Gud først og fremst ånd. Kanskje har han ikke noe spesifikt kjønn, eller kanskje han er alle kjønn (hankjønn, hunkjønn, intetkjønn). Hvem vet. 

Anonymkode: bd1fc...9fe

Eller kanskje h*n er et fantasifoster.

Hvem vet.

Anonymkode: 5734f...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje h*n er et fantasifoster.

Hvem vet.

Anonymkode: 5734f...56a

Fantasifoster.. Nå er det jo ingen tvil om at det levde en mann ved navn Jesus for rundt 2000 år siden som hevdet han var Guds sønn. Så det er ikke akkurat noen fantasi, selv om dere ateister tror noe annet. 

Anonymkode: bd1fc...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fantasifoster.. Nå er det jo ingen tvil om at det levde en mann ved navn Jesus for rundt 2000 år siden som hevdet han var Guds sønn. Så det er ikke akkurat noen fantasi, selv om dere ateister tror noe annet. 

Anonymkode: bd1fc...9fe

Han sa vel at vi alle er Guds barn? Alle? Ikke få utvalgte? Jesus var ikke dømmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fantasifoster.. Nå er det jo ingen tvil om at det levde en mann ved navn Jesus for rundt 2000 år siden som hevdet han var Guds sønn.

Det er det mange som har hevdet etterpå også.

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke akkurat noen fantasi, selv om dere ateister tror noe annet. 

Anonymkode: bd1fc...9fe

Det er mulig "gud" er et fantasifoster. Sånn er det nok.

Anonymkode: 5734f...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...