Gå til innhold

Dere som ikke går til dps?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Virker nesten som at alle går til dps her.. Men er det noen som IKKE går til dps? Som er psykisk syke altså. 

Anonymkode: 46ba9...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg går til privatpraktiserende psykiater med avtale. Mye bedre enn DPS. 

Anonymkode: 71b2d...d93

Samme her, bare at det er psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg går til privatpraktiserende psykiater med avtale. Mye bedre enn DPS. 

Anonymkode: 71b2d...d93

Trur en kan møte begge deler både på DPS og privatpraktiserende. Trudde jeg var veldig heldig med den privatpraktiserende jeg hadde, men hun jeg har på DPS.., hun har nok mer kunnskap om medisiner, og enten er hun bedre på å oppfatte det jeg vil formidle, eller så er jeg blitt flinkere til å uttrykke meg. Eller nei, hun nye SER meg når jeg er dårlig. Bokstavelig talt. Andre var det mye over tlf og skriftlig. Da mister en litt. Men nå skriver jeg meg ut på viddene. Poenget var at jeg trur det er personavhengig, kommer an på hvem behandleren er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker nesten som at alle går til dps her.. Men er det noen som IKKE går til dps? Som er psykisk syke altså. 

Anonymkode: 46ba9...f47

Jeg går ikke på dps,  men går privat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke psyk. Men har faktisk to venner som er bipolar som ikke går til dps. Begge har tidligere vært innlagt. Nå er vel ikke dps kun for folk som har kroniske psykiske lidelser heller.

Anonymkode: 35cef...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok ferdigbehandlet på DPS. Går ikke til noe. Har teoretisk en månedssamtale med psyk. i kommunen. Men han vet jeg ikke hva slags utdannelse har en gang. Har ikke vært der siden før pandemien.

Anonymkode: 57b6b...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, aa-k-j skrev:

Jeg har vurderingssamtaler med avtalespesialist (psykolog) hver 3 - 4 uke og på DPS har jeg bare brukerstyrt innleggelse jeg av og til bruker. 

Vurderingsamtaler? Er ikke det sånn man kun har 1 gang i begynnelsen for å finne ut av om man trenger hjelp eller ikke? 

Anonymkode: 46ba9...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2020 den 12.44, AnonymBruker skrev:

Vurderingsamtaler? Er ikke det sånn man kun har 1 gang i begynnelsen for å finne ut av om man trenger hjelp eller ikke? 

Anonymkode: 46ba9...f47

Det er en second opinion for å finne ut hvilke problemer jeg har. Avtalespesialisten kaller det oppsummeringssamtaler. Har bare hatt 3 samtaler med den. Blir kanskje henvist til annen avtalespesialist som kan gi behandling da den jeg går til har for liten kapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...