Gå til innhold

Tvangstanke? NHD


doljenta

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet ikke om du kan svare på dette.

Men jeg har i mange år hatt smitte fobi/tvangstanker. Går til psyk. for dette, har også endelig fått medisiner og det går litt bedre. Men i de siste mnd. har jeg begynt å kaste opp noen ganger. Jeg gjør ikke dette når noen er hjemme. Jeg kan planlege at "i dag kjøper jeg masse ting, spiser, og kaster opp etterpå". Det som er litt rart er at jeg egentlig er ganske fonøyd med vekta mi. Av og til føler jeg meg for tykk, men ofte er jeg fornøyd. Kan dette oppkastet, i og med at det ikke er ofte, være en tvangstanke? Har du hørt om det??

Det som også er litt dumt, er at jeg klarer ikke å slutte. Og ofte kaster jeg opp (planlagt først) når jeg er lei meg en dag, eller når jeg har for mange tvangstanker i hodet. Da føler jeg meg en bitte liten studn litt befriet med å kaste opp.

Sorry, dette ble langt og kanskje litt rart. Men håper du skjønner...

Ha en fin dag! Klem fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvorvidt dette er tbang eller bulimi, skal jeg ikke si sikkert. Jeg tror mest på en blanding med hovedvekt på bulimi.

Jeg synes du uansett skal søke hjelp hos fastlegen din før det utvikler seg i en verre retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...