Gå til innhold

Mimrer litt i kveld.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg sitter på ei hytte uten innlagt vann sammen med sønnen min. Det er min x- svigermors hytte og vi brukte den mye da ungene var små. Det er stort sett bare sønnen min som bruker den nå og derfor er det bestemt han skal overta den etter hvert. Han kjører hit nesten hver helg. Han har bedd meg med hit for å gå på fjelltur i morgen og jeg var ikke vond å be. Så fine høstfarger her nå 🙂

Sønnen har laget lammekjøtt til middag til oss. Han styrer med ved og vann.Jøss, han har blitt voksen og flink❤Vi har fyrt i peisen, landet i hver vår sofa og koser oss glugg i hjel. 

Jeg blar litt i hytteboka og finner ut at det er hele 10 år siden jeg var på denne hytta sist. Jeg skrev i hytteboka at vi var på den samme fjelltoppen som vi skal til i morgen og at det var så vakre høstfarger i fjellet.

Høsten var helt klart min favorittårstid den gangen som nå. Jeg gledet meg over høstfargene.

Det er rart å være her igjen, men samtidig så føles det som det var i går. Jeg trodde jo ikke at jeg noen gang skulle komme tilbake til denne hytta, men nå er det sønnen som styrer og bestemmer her.

Mye har skjedd på de 10 årene. Ungene har blitt voksne, jeg er skilt og har ny samboer. Jeg er eldre.

Men da jeg kom hit, er det akkurat som tiden har stått stille. Litt rart og litt fint :)

Hva gjør dere andre i kveld ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å lese mimringen din! Kan se dere for meg... Ti år er lenge, og det skjer mye, særlig med barna, hos oss, som hos dere. Samtidig er naturen ofte den samme etter ti år ❤

Vi har fått sønnen hjem for noen uker. Gjorde ingenting spesielt i går kveld, var litt hit og dit alle fire, så det ble ikke ordentlig middag. 

I dag  skal jeg bestemme meg for elsykkel! Har prøvd litt ulike typer, og skal så til byen sammen med mannen på Sykkelens dag og sikre meg en god modell til en god pris! Gleder meg!

Etterpå skal jeg være kjøkkenhjelp i konfirmasjon. Ser for meg en rolig familiekveld etterpå der noen andre (les:sønnen) lager middag til oss. Har også litt baking og stryking som skal gjøres, for vi skal i konfirmasjon i morgen 😊

Mye som skjer her denne helga! Jeg nyter samtaler med min voksne sønn. Fint å ha ham her! Nyt helga med din sønn og god tur i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ekstra god hukommelse når det gjelder ting folk har skrevet om barna sine, så jeg synes det var fint å lese om sønnen og hvordan han tar vare på sin mor🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
12 timer siden, påskelilje skrev:

Så fint å lese mimringen din! Kan se dere for meg... Ti år er lenge, og det skjer mye, særlig med barna, hos oss, som hos dere. Samtidig er naturen ofte den samme etter ti år ❤

Vi har fått sønnen hjem for noen uker. Gjorde ingenting spesielt i går kveld, var litt hit og dit alle fire, så det ble ikke ordentlig middag. 

I dag  skal jeg bestemme meg for elsykkel! Har prøvd litt ulike typer, og skal så til byen sammen med mannen på Sykkelens dag og sikre meg en god modell til en god pris! Gleder meg!

Etterpå skal jeg være kjøkkenhjelp i konfirmasjon. Ser for meg en rolig familiekveld etterpå der noen andre (les:sønnen) lager middag til oss. Har også litt baking og stryking som skal gjøres, for vi skal i konfirmasjon i morgen 😊

Mye som skjer her denne helga! Jeg nyter samtaler med min voksne sønn. Fint å ha ham her! Nyt helga med din sønn og god tur i dag!

Hvordan ble det ? Fant du elsykkel i dag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg må nesten fortelle hvordan turen gikk i dag. 

Vi brukte 3 timer opp . Vi brukte ca 20 min ekstra oppover fordi vi kom ut av stien, men det gikk bra. Vi fant den igjen.

Men det var på vei ned det skar seg helt. Det er veldig dårlig merket og plutselig var vi på villspor. Vi hadde en anelse om retningen, men vi surret gjennom tett kratt og ulent terreng og når vi trodde vi var på riktig vei, var vi ikke det allikevel. Plutselig kom vi til et stup og det var umulig å komme seg videre noe sted. Vi må tilbake og opp på fjellet igjen mellom tett kratt. Plutselig forsvant foten min også gjennom et hull helt opp til lysken. Da skvatt jeg og satte i et hyl.  

Litt kamp med klokka. Var redd vi ikke skulle finne stien før det ble mørkt. Vi hadde med hodelykt, men likevel.

Sønnen gikk tom for strøm på mobilen. Jeg var redd det samme skulle skje med min. Jeg tenkte at jeg måtte sende melding til sambo og si at hvis han ikke hørte fra oss innen et visst klokkeslett, var vi fortsatt i fjellet og han måtte skaffe hjelp. Akkurat da jeg hadde tenkt den tanken, fant vi stien :)

Alt i alt, ble det en kjempefin høstdag i fjellet og jeg har tatt masse bilder på vanlig måte. Nydelige høstfarger nå.

Sønnen skryter av mora si og synes hun er råsterk, ha ha. Fysisk var det ikke noe problem, men psyken min begynte å streike bittelitt underveis på nedturen før vi fant stien. 

Nå får jeg ikke lov til å gjøre noe. Han vil lage middagen i kveld også. Jeg vil gjerne hjelpe til, men jeg får ikke. Så ja Frosken han tar vare på meg :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hvordan ble det ? Fant du elsykkel i dag ?

Ja 😊 Den jeg helst ville ha, glapp. Men da stod det mellom to ganske ulike modeller, og jeg havnet på en Thompson damesykkel. Oppreist stilling som passer for min rygg og mine hender, lavt innsteg og veldig "damete"/bysykkel. Blir ikke noe fremoverlent aggressiv sykling på meg 😄Tror det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoi, for en tur dere hadde! Tenker det er deilig å bare synke ned i en sofa og la sønnen stelle litt godt med deg!

Jeg skal bake to kaker nå. Prokrastinerer bare litt .... 😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med kakene (pynter i morgen). Orker ikke stryke skjortene nå... Tar dem i morgen i stedet...Holder på å sovne på sofaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 minutter siden, påskelilje skrev:

Nå er jeg ferdig med kakene (pynter i morgen). Orker ikke stryke skjortene nå... Tar dem i morgen i stedet...Holder på å sovne på sofaen...

Du står på. Flink er du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2020 den 7.35, påskelilje skrev:

I dag  skal jeg bestemme meg for elsykkel! Har prøvd litt ulike typer, og skal så til byen sammen med mannen på Sykkelens dag og sikre meg en god modell til en god pris! Gleder meg!

Har du bestemt deg?  Jeg er på jakt etter en ny, og er veldig interessert i å høre hvilken det ble. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kalevaala skrev:

Har du bestemt deg?  Jeg er på jakt etter en ny, og er veldig interessert i å høre hvilken det ble. 

Ja, jeg kjøpte på lørdag! Fikk den levert hjem i går kveld, så i dag er første sykle-til-jobben-dag 😊

Jeg kjøpte denne:

http://www.thompson.be/website/engels/ebike-tension-9v.asp

En belgisk sykkel - Thompson Tension. Lekker, og jeg satt veldig godt på den. Gikk som ei kule på morgenkvisten! Gleder meg til hjemturen om en time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.9.2020 den 17.06, cathlin skrev:

Er dere inne i markedet for brukte el-sykler?  Noen anbefalinger?

Kom på at jeg glemte å svare deg!

Jeg har jo undersøkt litt da. For meg så var disse punktene viktige:

* Forhandler med godt rykte

* Service-avtale inkludert

* Sittestilling (veldig viktig for min rygg at jeg sitter oppreist og rett i ryggen. Dette punktet innskrenket utvalget mye)

* Testresultater 

*At motoren sitter i kranken

* Hvor vidt batteriet er løst eller integrert i ramma (hadde lyst på integrert, men endte opp med løst)

*Rekkevidde og kraft

*Design og farge på sykkel, sete og håndtak

*Pris.

Min erfaring er at forhandlerene har sine favoritter av både sykkelmerker og motormerker. Shimano, Yamaha og Bosch er visstnok de beste motorene. 

Jeg falt først for en lekker norsk sykkel,  HardRocx, men turde ikke velge den første jeg fant før jeg hadde undersøkt mer. Da jeg etter 3 dager ville kjøpe fen, hadde de solgt den siste,  og alle var tomme på lager.

Sykkelbutikkene har solgt enormt med elsykler i Norge i år, og veldig mange modeller er utsolgte og fabrikkene leverer ikke nye før i mars. Men det finnes selvsagt en del fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, påskelilje skrev:

Kom på at jeg glemte å svare deg!

Jeg har jo undersøkt litt da. For meg så var disse punktene viktige:

* Forhandler med godt rykte

* Service-avtale inkludert

* Sittestilling (veldig viktig for min rygg at jeg sitter oppreist og rett i ryggen. Dette punktet innskrenket utvalget mye)

* Testresultater 

*At motoren sitter i kranken

* Hvor vidt batteriet er løst eller integrert i ramma (hadde lyst på integrert, men endte opp med løst)

*Rekkevidde og kraft

*Design og farge på sykkel, sete og håndtak

*Pris.

Min erfaring er at forhandlerene har sine favoritter av både sykkelmerker og motormerker. Shimano, Yamaha og Bosch er visstnok de beste motorene. 

Jeg falt først for en lekker norsk sykkel,  HardRocx, men turde ikke velge den første jeg fant før jeg hadde undersøkt mer. Da jeg etter 3 dager ville kjøpe fen, hadde de solgt den siste,  og alle var tomme på lager.

Sykkelbutikkene har solgt enormt med elsykler i Norge i år, og veldig mange modeller er utsolgte og fabrikkene leverer ikke nye før i mars. Men det finnes selvsagt en del fremdeles.

Takk! Jeg er mest interessert i brukt-markedet. Har ikke hatt tid til å begynne å undersøke. Tar med meg disse punktene. Håper du blir fornøyd! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, påskelilje skrev:

* Hvor vidt batteriet er løst eller integrert i ramma (hadde lyst på integrert, men endte opp med løst)

Hvorfor ville du ha integrert batteri? Betyr ikke det at batteriet må lades mens det sitter på sykkelen? Er ikke det mer tungvint - da må man enten ha lademulighet utendørs eller ta med hele sykkelen inn, eller misforstår jeg helt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvorfor ville du ha integrert batteri? Betyr ikke det at batteriet må lades mens det sitter på sykkelen? Er ikke det mer tungvint - da må man enten ha lademulighet utendørs eller ta med hele sykkelen inn, eller misforstår jeg helt nå?

Samme tenkte jeg. En kollega klager over at han må ta med hele sykkelen inn (og evt opp trapper) når han må lade et sted det ikke er mulig utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvorfor ville du ha integrert batteri? Betyr ikke det at batteriet må lades mens det sitter på sykkelen? Er ikke det mer tungvint - da må man enten ha lademulighet utendørs eller ta med hele sykkelen inn, eller misforstår jeg helt nå?

Vi har garasje, så sykkelen står der når jeg er hjemme. Så det hadde ikke vært noe problem å lade en sykkel med integrert batteri 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Vi har garasje, så sykkelen står der når jeg er hjemme. Så det hadde ikke vært noe problem å lade en sykkel med integrert batteri 😊

Hva om du sykler til jobben og må lade der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lillemus skrev:

Hva om du sykler til jobben og må lade der?

Jeg trenger ikke lade på jobben (7 km dit, og batteriet holder til 3-4 sånne turer. Vi har utekontakter der til elbiler hvis det skulle være nødvendig likevel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...