Gå til innhold

Kupton: sykdomsangst pga antibiotika-allergi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så redd for å bli syk med bakterieinfeksjon fordi jeg har pencellinallergi, og kanskje for all antibiotika. 

Er redd for å få anafylaksi, og at allergien kan føre til at jeg dør av den en gang. Pluss at det er veldig ubehagelig med såpass til allergiske reaksjoner jeg har fått tidligere. 

Fikk påvist pencellinallergi som barn. Som voksen har jeg alltid fått en ny type antibiotika hver gang jeg har trengt å ta det. Hver gang har jeg fått urticaria over hele kroppen, og ødem/kjempehovne hender, føtter og lepper. Hver gang sier legen at jeg aldri kan ta den typen antibiotika igjen. Legene virker alltid positive til å teste nye typer AB, men jeg blir uten unntak allergisk, bortsett fra en gang i utlandet, da jeg fikk lungebetennelse og AB intravenøst. Jeg sa at jeg var veldig allergisk alltid, og de ga meg derfor et eller annet i tillegg for å forhindre det, og det fungerte. Vet ikke om det var steroider, eller noe? 

Men er blitt engstelig for dette. Fikk nylig AB-kur, og hele kroppen hovnet opp. Fryktelig ekkelt, og det tok to uker før jeg var kvitt det. 

Er det liksom håp for meg. Det virker sannsynlig at jeg ikke tåler NOE i den medisingruppen, og jeg vet ikke om jeg kan stole på legene mer når de foreslår andre typer😔

Anonymkode: f7241...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...