Gå til innhold

Smittevern ikke så viktig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når smitteverntiltakene ikke er påbudte, så driter vel mange i å følge dem. Dessuten er det et økende antall mennesker som ikke tror at denne pandemien er noen big deal. 265 døde siden mars av Covid-19. Og i underkant av 20 innlagte til en hver tid. Av en befolkning på 5 mill. Hvor mange har ikke dødd av andre typer infeksjoner og sykdommer siden mars? Eg er drittlei! Enten får myndighetene påby smitteverntiltak hvis de mener det er så viktig, eller så får de fortsette som nå med anbefalinger som igjen fører til at folk driter i dem. Da kan det vel ikke være så innmari viktig når det ikke er påbudt?

 

Anonymkode: a798b...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når smitteverntiltakene ikke er påbudte, så driter vel mange i å følge dem. Dessuten er det et økende antall mennesker som ikke tror at denne pandemien er noen big deal. 265 døde siden mars av Covid-19. Og i underkant av 20 innlagte til en hver tid. Av en befolkning på 5 mill. Hvor mange har ikke dødd av andre typer infeksjoner og sykdommer siden mars? Eg er drittlei! Enten får myndighetene påby smitteverntiltak hvis de mener det er så viktig, eller så får de fortsette som nå med anbefalinger som igjen fører til at folk driter i dem. Da kan det vel ikke være så innmari viktig når det ikke er påbudt?

 

Anonymkode: a798b...266

en regner vel med at voksne mennesker skjønner alvoret i situasjonen uten at det trenger å være påbudt.

Anonymkode: 8579f...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

en regner vel med at voksne mennesker skjønner alvoret i situasjonen uten at det trenger å være påbudt.

Anonymkode: 8579f...e87

Men hvor er alvoret? Jeg er voksen, men skjønner det ikke. Se HI. 

Anonymkode: a798b...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor er alvoret? Jeg er voksen, men skjønner det ikke. Se HI. 

Anonymkode: a798b...266

hvor er alvoret? hva mener du? regner med du skjønner hva smittvern kan bidra med? 

Anonymkode: 8579f...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor er alvoret? Jeg er voksen, men skjønner det ikke. Se HI. 

Anonymkode: a798b...266

Kanskje denne oversikten gir litt perspektiv. Tallene er fra august, så en oppdatert versjon ville sett enda verre ut. 

https://public.flourish.studio/visualisation/2562261/

Anonymkode: 618cd...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...