Gå til innhold

Janteloven?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mange på forum (vært mest på kvinneguiden) som skriver «du er ikke så interessant at andre gidder .......»

Og hvis du plutselig ser ut til å ha fått bedre råd, du har fått goder eller noe lignende så begynner folk å grave i livet. Folk som ikke ville se din vei før.

«Ingen bryr seg»

 «det er ihvertfall ikke fordi du er pen nei»

 «jeg bryr meg om ekte ting i livet, synes det er så teit med folk som skal se bra ut, kjøpe dyre ting osv»

Er det mer jantelov enn folk liker å innrømme? Jeg føler det. 

Anonymkode: ba359...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange på forum (vært mest på kvinneguiden) som skriver «du er ikke så interessant at andre gidder .......»

Og hvis du plutselig ser ut til å ha fått bedre råd, du har fått goder eller noe lignende så begynner folk å grave i livet. Folk som ikke ville se din vei før.

«Ingen bryr seg»

 «det er ihvertfall ikke fordi du er pen nei»

 «jeg bryr meg om ekte ting i livet, synes det er så teit med folk som skal se bra ut, kjøpe dyre ting osv»

Er det mer jantelov enn folk liker å innrømme? Jeg føler det. 

Anonymkode: ba359...54a

De som skriver at en ikke er pen eller så interessant har problemer med seg selv.  Uansett om det er jantelov eller noe annet.  Jeg vil gjerne si at jeg bryr meg om ekte ting i livet og ser ikke det som noen motsetning til å se bra ut.  Jeg har kjøpt meg dyre sko fordi jeg trenger gode sko og jeg har råd til det.  De som har meninger om mine innkjøp og forbruksvaner kan ha dem for seg selv.  Jeg behøver ikke å bry meg om andre enn mine egne meninger.  Hvis jeg hadde hatt betalingsanmerkninger og kjøpt tre par vinterstøvler hadde jeg nok hatt bismak i munnen.

Anonymkode: 95c7a...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange på forum (vært mest på kvinneguiden) som skriver «du er ikke så interessant at andre gidder .......»

Og hvis du plutselig ser ut til å ha fått bedre råd, du har fått goder eller noe lignende så begynner folk å grave i livet. Folk som ikke ville se din vei før.

«Ingen bryr seg»

 «det er ihvertfall ikke fordi du er pen nei»

 «jeg bryr meg om ekte ting i livet, synes det er så teit med folk som skal se bra ut, kjøpe dyre ting osv»

Er det mer jantelov enn folk liker å innrømme? Jeg føler det. 

Anonymkode: ba359...54a

Kvinneguiden! 🤣

Anonymkode: 52a46...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også et svar der noen skrev «de fleste sliter med ....... dersom de har slike utfordringer, men duver jo selvfølgelig utenfor statistikken». Husker ikke hva Ts spurte om.. men det var noe med å være uvanlig innenfor noen områder, men dette kunne slå positivt ut for Ts, men da ble det liksom bare at det skulle hun ikke tro, og at hun også kom til å få eller oppleve samme problemet som «alle andre». 

Anonymkode: ba359...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...