Gå til innhold

Er det andre som ikke har råd til annet enn å leie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan bor du? Kjenner du utleieren? Er du redd for å ikke få bo der lenge? Kjenner du bekymringer ved å leie? 

Anonymkode: a38f9...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i egen leilighet.  Hvis jeg har leid så er det fordi jeg har flyttet og har en bolig et annet sted.  Jeg har alltid opplevd å være attraktiv leieboer, men har aldri leid for lengre perioder.  Lengste perioden jeg leide var 3 år i studietiden.

Anonymkode: 26e56...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leide en gang ungdommsbolig. Der kunne man bo i 4 år. Det var jo kort, men det ble min første bolig. Tror nok jeg burde ventet noen år før jeg flyttet, det var ikke egentlig økonomi til å bo der, så jeg var blakk hele tiden.

Anonymkode: 25aae...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg. Er selvfølgleig en av de siste i min alder til å komme inn på markedet om jeg noen gang gjør det. Men dette kommer av at vi er for dumme og talentløse til å finne måte å tjene penger på

Anonymkode: 7780f...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obos har noen leiligheter de selger med veldig lavt innskudd for folk som ikke har mulighet til å få store lån. Men det er type 10 000 i husleie, og veldig mye fellesgjeld. Ikke er det mange av de leilighetene heller, men det er en mulighet. Tror minste innskudd på en var 300 000 eller noe sånn. Den var en 2 roms i Lillestrøm. 

Anonymkode: 25aae...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Obos har noen leiligheter de selger med veldig lavt innskudd for folk som ikke har mulighet til å få store lån. Men det er type 10 000 i husleie, og veldig mye fellesgjeld. Ikke er det mange av de leilighetene heller, men det er en mulighet. Tror minste innskudd på en var 300 000 eller noe sånn. Den var en 2 roms i Lillestrøm. 

Anonymkode: 25aae...cf3

Felleslån blir en del av samlede låneutgifter, så man får ikke lettere lån på den måten, nei. 

Anonymkode: 4cd90...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide mens vi studerte (5 år) + i 1,5 år etterpå. Bygde hus da, og har bodd i huset siden da. Valgte å bare gjøre ferdig ca halvparten av rommene først (vi hadde ikke barn da, og renta var ganske høy). Så tok vi ett og ett rom etterhvert, hage, oppkjørsel etc noe hvert år. Dermed holdt vi lånet så lavt vi kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vår første leilighet mens jeg fremdeles studerte, etter par år etter at eksen hadde begynt å jobbe. Jr var fire da vi kjøpte, faktisk over to før han fikk eget soverom. Eksen begynte å jobbe da jr ble født, og siden arbeidsmarkedet var tøft på den tiden måtte vi flytte til en annen by. Jeg husker at vi snakket om å kjøpe der, men banken var ikke enig. De mente at en litt høy tannlegeregning eller ødelagt vaskemaskin ville kunne tippe hele budsjettet vårt, og det hadde de kanskje rett i. Vi hadde det trangt både økonomisk og fysisk før jr begynte på skolen og jeg begynte å jobbe, men vi hadde nok våre beste år sammen på den tiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...