Gå til innhold

Hva er et godt liv for ensomme uføre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Det er kjedelig å gå tur.

Anonymkode: ae175...844

Hah, det kommer helt an på hvor man går. Kveldsturen i dag var over snittet interessant, vil jeg si. Jeg kjedet meg ikke et sekund, men det kan hende jeg et par ganger tenkte at dette kommer jeg ikke ut av i live, eller ihvertfall ikke med helsa i behold. Men hvis du går og subber på den samme asfalten hver dag, da skal jeg være enig med deg i at det er kjedelig å gå tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Trine skrev:

Hah, det kommer helt an på hvor man går. Kveldsturen i dag var over snittet interessant, vil jeg si. Jeg kjedet meg ikke et sekund, men det kan hende jeg et par ganger tenkte at dette kommer jeg ikke ut av i live, eller ihvertfall ikke med helsa i behold. Men hvis du går og subber på den samme asfalten hver dag, da skal jeg være enig med deg i at det er kjedelig å gå tur. 

Alt for langt til fjell og skog her uten bil. Da blir det asfalt.

Anonymkode: ae175...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt for langt til fjell og skog her uten bil. Da blir det asfalt.

Anonymkode: ae175...844

Man kan jo flytte dersom man ikke trives der man bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Trine skrev:

Man kan jo flytte dersom man ikke trives der man bor. 

Jeg har null interesse av tur i skog og mark.

Anonymkode: ae175...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Trine skrev:

Hah, det kommer helt an på hvor man går. Kveldsturen i dag var over snittet interessant, vil jeg si. Jeg kjedet meg ikke et sekund, men det kan hende jeg et par ganger tenkte at dette kommer jeg ikke ut av i live, eller ihvertfall ikke med helsa i behold. Men hvis du går og subber på den samme asfalten hver dag, da skal jeg være enig med deg i at det er kjedelig å gå tur. 

Jøss. Jeg er glad i å være på tur, men i så fall av typen hvor det er null slike spenningsmomenter 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har null interesse av tur i skog og mark.

Anonymkode: ae175...844

Ok, men hvorfor skriver du "Alt for langt til fjell og skog her uten bil. Da blir det asfalt." hvis årsaken egentlig er at du har null interesse av tur skog og mark? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, cilie skrev:

Jøss. Jeg er glad i å være på tur, men i så fall av typen hvor det er null slike spenningsmomenter 😛

Da bør du aldri la en hund lede vei 😂 Plutselig var det bokstavelig talt stupbratt. Og der skulle jeg ned med to hunder som ikke er kjent for å hjelpe til 🤣 Det gikk bra da, ingen ble skadet. Det går nesten alltid bra. Erfaringen sier at skadene skjer der jeg tror det ikke går an å skade seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Trine skrev:

Ok, men hvorfor skriver du "Alt for langt til fjell og skog her uten bil. Da blir det asfalt." hvis årsaken egentlig er at du har null interesse av tur skog og mark? 

Det var du som tro inn skog og mark. 

Anonymkode: ae175...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var du som tro inn skog og mark. 

Anonymkode: ae175...844

Eh, tøyseunge! 

Jeg skrev som en kommentar til ts om hva jeg mente om generelle uttalelser om hva som er et godt liv. Du siterte meg med " det er kjedelig å gå tur". Jaha, har jeg noe sted skrevet at du skal/bør gå tur? Nei! Jeg skrev at jeg ikke kan sitte inne hele dagen. Jeg skrev ingenting om hva du syns om å sitte inne. 

Jeg svarte deg med at dersom du syns tur er kjedelig, har du bare ikke klart å gjøre de interessante. Og at jeg var enig i at å gå på asfalt, de samme stedene om og om igjen, er dritkjedelig. 

Så var det du som trakk inn skog og mark. Jeg hadde ikke nevnt skog og mark med et ord! Eller mer riktig, du trakk inn fjell og skog, og at du bodde for langt unna til å kunne gå i fjell og skog. Så da foreslo jeg å flytte. Men da var plutselig ikke problemet avstanden lenger, men at du ikke hadde interesse. Greit nok det. Alle har ikke de samme interessene. Men kommentarene dine gir ingen mening. De kan vanskelig leses som annet enn sutring. 

Så svimehue, ikke skyld på andre for dine egne, meningsløse kommentarer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trine skrev:

Eh, tøyseunge! 

Jeg skrev som en kommentar til ts om hva jeg mente om generelle uttalelser om hva som er et godt liv. Du siterte meg med " det er kjedelig å gå tur". Jaha, har jeg noe sted skrevet at du skal/bør gå tur? Nei! Jeg skrev at jeg ikke kan sitte inne hele dagen. Jeg skrev ingenting om hva du syns om å sitte inne. 

Jeg svarte deg med at dersom du syns tur er kjedelig, har du bare ikke klart å gjøre de interessante. Og at jeg var enig i at å gå på asfalt, de samme stedene om og om igjen, er dritkjedelig. 

Så var det du som trakk inn skog og mark. Jeg hadde ikke nevnt skog og mark med et ord! Eller mer riktig, du trakk inn fjell og skog, og at du bodde for langt unna til å kunne gå i fjell og skog. Så da foreslo jeg å flytte. Men da var plutselig ikke problemet avstanden lenger, men at du ikke hadde interesse. Greit nok det. Alle har ikke de samme interessene. Men kommentarene dine gir ingen mening. De kan vanskelig leses som annet enn sutring. 

Så svimehue, ikke skyld på andre for dine egne, meningsløse kommentarer! 

Alle vet at du går i skog og mark i og pine. Da antok man det var det du tankte på.

Anonymkode: ae175...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet at du går i skog og mark i og pine. Da antok man det var det du tankte på.

Anonymkode: ae175...844

Kanskje du bør anta litt mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Kanskje du bør anta litt mindre. 

Regner med at du ikke gikk tur i "storgata". Når du skriver at du ikke regnet med å komme ut av de i live antar jeg det var en tur utenfor allfarsvei.

Jeg liker ikke tur i skogen. Der er det bare mygg, knott, flott og huggorms.

Anonymkode: ae175...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du ikke gikk tur i "storgata". Når du skriver at du ikke regnet med å komme ut av de i live antar jeg det var en tur utenfor allfarsvei.

Jeg liker ikke tur i skogen. Der er det bare mygg, knott, flott og huggorms.

Anonymkode: ae175...844

Altså FLÅTT.

Anonymkode: ae175...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du ikke gikk tur i "storgata". Når du skriver at du ikke regnet med å komme ut av de i live antar jeg det var en tur utenfor allfarsvei.

Jeg liker ikke tur i skogen. Der er det bare mygg, knott, flott og huggorms.

Anonymkode: ae175...844

Er det at jeg skrev at du ikke hadde kjedet deg på en sånn tur du sikter til? For før du skrev at det er kjedelig å gå tur, hadde jeg ikke skrevet noe som helst om tur. Bare at jeg ikke satt inne hele dagen. Men siden du siterte meg med "det er kjedelig å gå tur", skrev jeg at du ikke hadde kjedet deg på en sånn tur. Og det hadde du ikke, for du hadde ikke hatt tid til å kjenne etter om du kjedet deg. Jeg prøver unngå steder med flått. Møtte på en hoggorm i går. Gikk fint det. Var verre i kveld for da ble jeg plutselig jaget av en frosk. Aldri sett så rask frosk før jeg. Ikke har de pleid å komme etter meg heller. Men sånn ellers, man kjeder seg ikke av mygg, man blir bare forbanna av dem. Men det er ikke så mye mygg nå. Derimot er hjortelusflua i full aktivitet. De er ganske plagsomme. 

Men jeg har altså aldri ment at du skal gå tur i skog og mark. Selv om jeg liker det, betyr det ikke at alle andre gjør det. Poenget var vel mer at man kan gjøre en tur mer interessant hvis man bare ikke trasker de samme gatene hver dag.

Man må nesten selv finne ut hva man liker å gjøre. Om man liker å sitte inne hele dagen, så er det jo greit. Men hvis man ikke liker det, er det ens eget ansvar å gjøre noe med det. Det er ingen som nektes å gå ut. Om det er å gå tur, eller sitte i en park og mate fugler, eller café, eller kino eller hva som helst. Alle har vel en eller annen interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trine skrev:

Er det at jeg skrev at du ikke hadde kjedet deg på en sånn tur du sikter til? For før du skrev at det er kjedelig å gå tur, hadde jeg ikke skrevet noe som helst om tur. Bare at jeg ikke satt inne hele dagen. Men siden du siterte meg med "det er kjedelig å gå tur", skrev jeg at du ikke hadde kjedet deg på en sånn tur. Og det hadde du ikke, for du hadde ikke hatt tid til å kjenne etter om du kjedet deg. Jeg prøver unngå steder med flått. Møtte på en hoggorm i går. Gikk fint det. Var verre i kveld for da ble jeg plutselig jaget av en frosk. Aldri sett så rask frosk før jeg. Ikke har de pleid å komme etter meg heller. Men sånn ellers, man kjeder seg ikke av mygg, man blir bare forbanna av dem. Men det er ikke så mye mygg nå. Derimot er hjortelusflua i full aktivitet. De er ganske plagsomme. 

Men jeg har altså aldri ment at du skal gå tur i skog og mark. Selv om jeg liker det, betyr det ikke at alle andre gjør det. Poenget var vel mer at man kan gjøre en tur mer interessant hvis man bare ikke trasker de samme gatene hver dag.

Man må nesten selv finne ut hva man liker å gjøre. Om man liker å sitte inne hele dagen, så er det jo greit. Men hvis man ikke liker det, er det ens eget ansvar å gjøre noe med det. Det er ingen som nektes å gå ut. Om det er å gå tur, eller sitte i en park og mate fugler, eller café, eller kino eller hva som helst. Alle har vel en eller annen interesse?

Beklager, jeg har Aspergers og misforstår det meste.

Jeg liker bare å gjøre "inne alene ting", men ingenting er av interesse lenger.

Anonymkode: ae175...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha venner og nær familie er uten tvil viktig for et godt liv. Jeg tror ikke at jeg hadde vært så bevisst på dette hvis ikke jeg hadde hatt en lykkelig periode i livet mitt der jeg hadde gode venner og regelmessige møtepunkt med andre mennesker. Jeg forstod ikke da hvor viktig det var for min psykiske helse. Nå da jeg er isolert pga sykdom og uføretrygd er det som et stort mørkt tomrom i livet mitt. Jeg prøver å fylle dette tomrommet med andre ting til ingen nytte. Jeg trenger et sosialt liv der det er innspill og impulser fra andre mennesker. Der jeg får snakke om ting og der andre snakker til meg. Følelsen av tilhørighet. Jeg klarer ikke helt å sette ord på det men jeg vet at jeg trenger det og at det har blitt en trang i meg til å gjøre noe med det. Som om det står om livet. Jeg måååå komme ut av isolasjonen. Hjelp!!

Anonymkode: 2437c...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, jeg har Aspergers og misforstår det meste.

Jeg liker bare å gjøre "inne alene ting", men ingenting er av interesse lenger.

Anonymkode: ae175...844

Det er da virkelig ikke noe å beklage. Jeg har asperger og blir misforstått på det meste. Hvis ingenting er av interesse lenger, slipper du ihvertfall at folk klager på at du ikke klarer å snakke om annet enn særinteressene dine. Det er jo bra. Når ingenting interesserer meg, gjør jeg det som normalt interesserer med uansett. Da har interessen alltid kommet tilbake. Men jeg vet ikke om det fungerer på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...