Gå til innhold

Skikkelige middager.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne å lage litt skikkelige middager istedenfor å alltid ta det lett, så i dag blir det lammefrikkase. Det er nå en begynnelse, har dere tips til middager? Har lyst å spise mer fisk også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å kikke innom Trines matblogg. Mange gode oppskrifter til både hverdag og fest der. 

Anonymkode: dddf1...dd3

Takk for det, skal gjøre det. Holdt jo på med maten i flere timer og ble helt utslitt, fort gjort å spise opp hehe :D 

Men fikk skryt av sønnen da "Du kan lage mat, og dette var veldig godt". Bare det var jo verdt det hehe :D 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk for det, skal gjøre det. Holdt jo på med maten i flere timer og ble helt utslitt, fort gjort å spise opp hehe :D 

Men fikk skryt av sønnen da "Du kan lage mat, og dette var veldig godt". Bare det var jo verdt det hehe :D 

Ja, lammefrikassé krever jo sitt. Så bra det ble vellykket og du fikk vel fortjent ros!😊

Fin syssel å eksperimentere mer på kjøkkenet. Lykke til! 

Anonymkode: dddf1...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, lammefrikassé krever jo sitt. Så bra det ble vellykket og du fikk vel fortjent ros!😊

Fin syssel å eksperimentere mer på kjøkkenet. Lykke til! 

Anonymkode: dddf1...dd3

Det gjør det, koste meg med contry musikk på radioen mens jeg lagde mat. Ikke så verst musikk det, har det på fremdeles :) 

Takk :) Ja skal i hvert fall prøve å lage litt mer skikkelige middager nå, har jo ikke noe annet å gjøre-

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Tenkte jeg skulle begynne å lage litt skikkelige middager istedenfor å alltid ta det lett, så i dag blir det lammefrikkase. Det er nå en begynnelse, har dere tips til middager? Har lyst å spise mer fisk også. 

lammefrikasse er jo helt fantastisk digg. Jeg liker middager med minimal innsats men som likevel er skikkelig gode. Slik som fårikål, som egentlig lager seg selv, eller noen gode gryter hvor det bare er å slenge oppi kjøtt og grønnsaker og la det godgjøre seg i noen timer. :D

 

Anonymkode: 02cca...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lammefrikasse er jo helt fantastisk digg. Jeg liker middager med minimal innsats men som likevel er skikkelig gode. Slik som fårikål, som egentlig lager seg selv, eller noen gode gryter hvor det bare er å slenge oppi kjøtt og grønnsaker og la det godgjøre seg i noen timer. :D

 

Anonymkode: 02cca...b38

Ok. Når du sier det sånn høres det enkelt ut :D Fårikål har jeg kjøpt og så det skal vi ha en annen dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. :) Jeg må virkelig ta meg sammen selv snart. Kan vel telle på én hånd hvor mange ganger jeg har laget ordentlig middag siden juli. Vært mye mikro og fastfood altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Når du sier det sånn høres det enkelt ut :D Fårikål har jeg kjøpt og så det skal vi ha en annen dag. 

Hehe det er trikset, lag noe som høres jækla avansert ut, men som faktisk er kjempe enkelt! ;-D  

Anonymkode: 02cca...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe det er trikset, lag noe som høres jækla avansert ut, men som faktisk er kjempe enkelt! ;-D  

Anonymkode: 02cca...b38

Ja får gjøre det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Glitter skrev:

Så bra. :) Jeg må virkelig ta meg sammen selv snart. Kan vel telle på én hånd hvor mange ganger jeg har laget ordentlig middag siden juli. Vært mye mikro og fastfood altså. 

Ja mye enkelt her også og det har pågått leenge, vil jo at sønnen min skal få skikkelig mat den siste tiden han bor hjemme. Snakker mye om å flytte nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Trine Sandbergs Trinesmatblogg.no nevnes her og der er det mye godt, men hun kan ha litt mange merkelige ingredienser i opskriftene sine i blant synes jeg. En annen blogg som har mye enkel og god hverdagsmat er Ida Janine Jansens blogg "Mat på bordet" hvor du bl.a. kan finne en egen kategori som heter noe med lettvinte middager.

Og bloggen som drives av Opplysningskontoret for egg og kjøtt (hvis jeg husker riktig) er Matprat.no hvor du finner et rikt utvalg av mye forskjellig. En annen blogg som også inneholder mye middager, men kanskje også litt mer avansert men ikke bare det, og også en del tips til drikke som passer inntil, er Aperitif.no.

Kjøkkensysler er jo en fin syssel å holde på med når man ikke har annet å fylle hverdagen med - og delt glede er dobbelt glede for hele familien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg ser at Trine Sandbergs Trinesmatblogg.no nevnes her og der er det mye godt, men hun kan ha litt mange merkelige ingredienser i opskriftene sine i blant synes jeg. En annen blogg som har mye enkel og god hverdagsmat er Ida Janine Jansens blogg "Mat på bordet" hvor du bl.a. kan finne en egen kategori som heter noe med lettvinte middager.

Og bloggen som drives av Opplysningskontoret for egg og kjøtt (hvis jeg husker riktig) er Matprat.no hvor du finner et rikt utvalg av mye forskjellig. En annen blogg som også inneholder mye middager, men kanskje også litt mer avansert men ikke bare det, og også en del tips til drikke som passer inntil, er Aperitif.no.

Kjøkkensysler er jo en fin syssel å holde på med når man ikke har annet å fylle hverdagen med - og delt glede er dobbelt glede for hele familien! :)

Takk for tips :) 

Det er stort sett bare meg og sønnen min som spiser da, min mann er vegetarianer. Men det er jo mye god vegetarmat jeg kan lage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Takk for tips :) 

Det er stort sett bare meg og sønnen min som spiser da, min mann er vegetarianer. Men det er jo mye god vegetarmat jeg kan lage. 

Spiser han ikke fisk heller? Vår nye dille er fiskeburger (fra butikken, de inneholder jo fra 82% fisk og oppover!) med hjemmebakte halvgrove hamburgerbrød (Trines matblogg), coleslaw og ovnsstekte potetbåter. Kjempegodt og sunt! :)

Neste uke er menyen vår slik:

Mandag - laks med ovnsbakte grønnsaker og hvite bønner (jeg prøver å få mer bønner inn i kosten)

Tirsdag og onsdag - grønnsakssuppe

Tordag og fredag - chili con carne

Lørdag - fiskeburger

Søndag - kylling med cashewnøtter, ok da, det er take-away fra en lokal liten bod her på stedet... :) Kjempegodt og billig!

 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Takk for tips :) 

Det er stort sett bare meg og sønnen min som spiser da, min mann er vegetarianer. Men det er jo mye god vegetarmat jeg kan lage. 

Jeg synes at nøttesteik høres så godt ut av vegetarmat, men ellers finnes det mange kreative erstatninger for å komme unna kjøtt og animalske produkter. Du har jo da Vegetarbloggen.no som har et ganske rikholdig mangfold av oppskrifter innen de fleste kategorier. Jeg var ute etter desserter den gangen jeg så på vegetariske/veganskeoppskrifter den gangen, men fant jo mye godt der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lillemus skrev:

Spiser han ikke fisk heller? Vår nye dille er fiskeburger (fra butikken, de inneholder jo fra 82% fisk og oppover!) med hjemmebakte halvgrove hamburgerbrød (Trines matblogg), coleslaw og ovnsstekte potetbåter. Kjempegodt og sunt! :)

Neste uke er menyen vår slik:

Mandag - laks med ovnsbakte grønnsaker og hvite bønner (jeg prøver å få mer bønner inn i kosten)

Tirsdag og onsdag - grønnsakssuppe

Tordag og fredag - chili con carne

Lørdag - fiskeburger

Søndag - kylling med cashewnøtter, ok da, det er take-away fra en lokal liten bod her på stedet... :) Kjempegodt og billig!

 

Nei han spiser ikke fisk heller. 

Var mye godt på menyen her, så takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg synes at nøttesteik høres så godt ut av vegetarmat, men ellers finnes det mange kreative erstatninger for å komme unna kjøtt og animalske produkter. Du har jo da Vegetarbloggen.no som har et ganske rikholdig mangfold av oppskrifter innen de fleste kategorier. Jeg var ute etter desserter den gangen jeg så på vegetariske/veganskeoppskrifter den gangen, men fant jo mye godt der :) 

Takk, kan se der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å kikke innom Trines matblogg. Mange gode oppskrifter til både hverdag og fest der. 

Anonymkode: dddf1...dd3

Jeg elsker Trines matblogg, men synes oppskriftene kan bli litt for omstendelige til hverdags. Imidlertid kan de være fine utgangspunkt om man tar noen snarveier og f.eks. kjøper ferdig saus i stedet for å koke fra bunnen, men følger oppskriften hva gjelder tilbereding av kjøtt eller fisk. Blir sikkert ikke like godt, men mer enn bra nok til hverdags, synes jeg. Skal faktisk ha en rett fra Trines matblogg i dag - uten juks :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 18.04, stjernestøv skrev:

Ok. Når du sier det sånn høres det enkelt ut :D Fårikål har jeg kjøpt og så det skal vi ha en annen dag. 

Fårikål er godt. Men er for lat til å lage det.

Anonymkode: b11e5...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fårikål er godt. Men er for lat til å lage det.

Anonymkode: b11e5...747

Det er jo bare å sette kjøttet på kok, og kutte opp kål å ha oppi og koke poteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...