Gå til innhold

Resignasjon


Villanda

Anbefalte innlegg

Åh.., så sliten. Trøtt. Hele tida. Hvor lenge må jeg ta meg sammen.  Tenkte på å la fasaden falle, og få være mer alene, men barna ville komme en dag før, ene var også en ekstra natt i uka. Jeg kan jo ikke si nei. Sa fra at jeg var trøtt og at de måtte være forberedt på å aktivere seg selv, men likevel. Små ting. Finne eple, dele opp eple, tørke, lage smoothie eller ostesmørbrød, mer oppvask, jeg kan ikke bli værende i senga, pusse tenner, børste hår. Ja, jeg har planen som sier jeg skal opp og ut, men åh.., det har vært så lenge, hvor lenge kan jeg greie å trosse tyngdekraften. Kan jeg ikke bare få lov å resignere nå? Kan jeg ikke få lov å bare sove nå?  Er så drittlei. Jeg sier ikke "dritt". Jeg har lyst å rope og banne (ikke til barna), men gjør det ikke. Er så kontrollert så kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Villanda skrev:

Åh.., så sliten. Trøtt. Hele tida. Hvor lenge må jeg ta meg sammen.  Tenkte på å la fasaden falle, og få være mer alene, men barna ville komme en dag før, ene var også en ekstra natt i uka. Jeg kan jo ikke si nei. Sa fra at jeg var trøtt og at de måtte være forberedt på å aktivere seg selv, men likevel. Små ting. Finne eple, dele opp eple, tørke, lage smoothie eller ostesmørbrød, mer oppvask, jeg kan ikke bli værende i senga, pusse tenner, børste hår. Ja, jeg har planen som sier jeg skal opp og ut, men åh.., det har vært så lenge, hvor lenge kan jeg greie å trosse tyngdekraften. Kan jeg ikke bare få lov å resignere nå? Kan jeg ikke få lov å bare sove nå?  Er så drittlei. Jeg sier ikke "dritt". Jeg har lyst å rope og banne (ikke til barna), men gjør det ikke. Er så kontrollert så kontrollert.

Du må vel ta deg sammen så lenge som det trengs. Du blir jo ikke bedre av å sove ekstra mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det når man har valgt å få barn. 

Anonymkode: 5257e...38d

Selvsagt. Var bare naiv da jeg slutta på p-piller, og trudde jeg ikke skulle få sånne depresjoner igjen. Var også dum som gikk med på å bo her noen timers kjøretid til min familie. Valgt å få barn, men ikke depresjonene. Valgte også å flytte fra faren. Der stpr jeg ved. Depresjon som gjør hver lille ting så tung nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, frosken skrev:

Du må vel ta deg sammen så lenge som det trengs. Du blir jo ikke bedre av å sove ekstra mye. 

Ja, men kanskje det fins grenser for hvor mye mer jeg greier det. Hva skal jeg si til faren hvis jeg ikke greier ta meg av barna? Eller ikke får unda kles- og oppvask mens de er her?

Kunne kanskje få noen i min fam. til å være her noen.dager, men best å spare det til høstferien  når jeg skal ha tms og barna har fri med meg.

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@frosken, hva hvis jeg ikle greier? Kan liksom velge, men om det virkelig ikke går,  om jeg snart ikke har noe valg, at det blir for tungt. Om jeg ikke greier enn hvor mye jeg vil velge rett. Så fysisk utmatta. 😥.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Villanda skrev:

@frosken, hva hvis jeg ikle greier? Kan liksom velge, men om det virkelig ikke går,  om jeg snart ikke har noe valg, at det blir for tungt. Om jeg ikke greier enn hvor mye jeg vil velge rett. Så fysisk utmatta. 😥.

Min oppfatning er at det er en selvfølge at du kan klare å forholde deg konstruktivt selv om du er deprimert. Du kan jo evt. avtale med barnas far at de er mer hos ham, men du bør fortsatt ikke begynne å sove deg gjennom dagene. Selv om du er deprimert, så er du ikke en amøbe uten evne til å velge dine handlinger. Du kan ikke velge å ha det bra, men du kan velge å handle konstruktivt. Også skal du vel straks i gang med behandling som har hatt god virkning flere ganger før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, frosken skrev:

Min oppfatning er at det er en selvfølge at du kan klare å forholde deg konstruktivt selv om du er deprimert. Du kan jo evt. avtale med barnas far at de er mer hos ham, men du bør fortsatt ikke begynne å sove deg gjennom dagene. Selv om du er deprimert, så er du ikke en amøbe uten evne til å velge dine handlinger. Du kan ikke velge å ha det bra, men du kan velge å handle konstruktivt. Også skal du vel straks i gang med behandling som har hatt god virkning flere ganger før. 

Da vet du ikke hvor fysisk den utmattelsen er.

Ja, begynner fredag.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Villanda skrev:

Da vet du ikke hvor fysisk den utmattelsen er.

Ja, begynner fredag.

Nei vel. Men jeg vet at mennesker klarer mye mer enn de tror - hvis de må. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, frosken skrev:

Nei vel. Men jeg vet at mennesker klarer mye mer enn de tror - hvis de må. 

Sikkert. Men jeg har møtt personer så deprimerte at de er nærmest helt handlingslamma. Blir sittende. I timer. Inget initiativ. Som nesten ikke kan snakke. Frykter iblant at jeg blir slik. Men de som blir så dårlige, ville de unngått det hvis de bare tok seg mer sammen og tok andre valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Villanda skrev:

Sikkert. Men jeg har møtt personer så deprimerte at de er nærmest helt handlingslamma. Blir sittende. I timer. Inget initiativ. Som nesten ikke kan snakke. Frykter iblant at jeg blir slik. Men de som blir så dårlige, ville de unngått det hvis de bare tok seg mer sammen og tok andre valg?

Du har aldri fortalt at dine depresjoner arter seg slik du beskriver, og du behandles aktivt for din depresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2020 den 22.31, frosken skrev:

Du har aldri fortalt at dine depresjoner arter seg slik du beskriver, og du behandles aktivt for din depresjon. 

Nei, men føler iblant at jeg er på randen til å bli slik. Det kan skje neg også. Men nå siden jeg ikke har sagt til barna at jeg er sykmeldt har jeg vært i et bra spor faktisk. Reiser til jobb på morgenen. Jobber litt med arbeidskrav, rydder litt på kontoret, og til slutt ligger jeg over bordet i  et rom som ingen andre bruker mens jeg venter på at det ikke er altfor påfallende å komme hjem. LITT hvile må være lov. Men helga kommer til å bli tøff om ikke barna får for mye skjermtid.

 Vekslende planer for neste uke. TMS og soving. TMS, gå en kort tur, innom jobb og sove. Eller også prøve å være i miljøet  og hjelpe noen på jobb. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...