Gå til innhold

Buss-streik : hvordan komme seg på arbeid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det er 20 km hver vei til jobb, man har ikke bil / sertifikat og ingen til å kjøre?  

Anonymkode: e9196...69d

samkjører med kolleger eller låner bil.

Anonymkode: 238e2...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussjåførene framstår rimelig usympatiske. Vi er midt i en pandemi. Selskapene er dessuten teknisk konkurs og overlever kun pga redningspakker fra Staten.

Tvungen lønnsnemnd - Nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg er for tvungen lønnsnemnd i  denne situasjonen. Nå har vi en pandemi, dette kan akselerere den. Ikke rett tidspunkt for en streik.

 

Jeg er også litt skremt over passasjerene som ikke bruker munnbind i rushen og slikt, ser gamle folk sitte uten munnbind på t-banen. Uting. Alle som tar bane buss ol bør bruke munnbind.

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det er 20 km hver vei til jobb, man har ikke bil / sertifikat og ingen til å kjøre?  

Anonymkode: e9196...69d

Har du noen kollegaer som jobber i nærheten?

Noen i familien eller venner som skal på jobb i noenlunde nærheten og som kan være litt fleksible?  Partner som kan være fleksibel dersom partner kjører?

 

Her er har mannen fleksitid, så han kan være fleksibel. Også noen naboer som kjører litt lengre dersom behov enn opprinnelig kjørerute.

 

Det finnes kanskje noen samkjøringsgrupper i ditt område, men det er risky nå mtp smittevern kanskje? Vet ikke om munnbind og veldig oppmerksomhet på rene hender, pille i ansiktet osv. Det blir kanskje det samme som kollektivt, eller er bil mer utsatt?

Anonymkode: 944be...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dersom det er 20 km hver vei til jobb, man har ikke bil / sertifikat og ingen til å kjøre?"

"samkjører med kolleger eller låner bil." 

For et fantastisk dårlig svar! Hjelper ikke låne bil om man ikke har sertifikat. Og "ingen til å kjøre" betyr vel ingen til å kjøre, inkl. kolleger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det er 20 km hver vei til jobb, man har ikke bil / sertifikat og ingen til å kjøre?  

Anonymkode: e9196...69d

Sykle?

Anonymkode: e4b72...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Trine skrev:

 

Kan fort bli billigere med taxi de km da. 🙈

 

edit: siteringa ble jo rar jo, jeg hadde klippet ut «ikke sertifikat, låne bil»

Poenget mitt forsvant jo uten siteringa 😂

Moralen er kanskje å ikke skrive på DOL så seint på natta, men heller sove. 😅

Endret av Shira!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg er for tvungen lønnsnemnd i  denne situasjonen. Nå har vi en pandemi, dette kan akselerere den. Ikke rett tidspunkt for en streik.

 

Jeg er også litt skremt over passasjerene som ikke bruker munnbind i rushen og slikt, ser gamle folk sitte uten munnbind på t-banen. Uting. Alle som tar bane buss ol bør bruke munnbind.

Helt enig. En veldig ugunstig tid å begynne å streike. En tid der man egentlig trenger flere busser enn vanlig skal man nå presse flere inn i trikker, tog og privat transport fordi bussene står. Er også litt irritert over de som ikke bruker munnbind. Vet folk at munnbindet først og fremst beskytter andre fra å bli smittet av den som bruker munnbindet? At effekten ikke er optimal før to med munnbind møtes. 

Anonymkode: c0d64...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shira! skrev:

Kan fort bli billigere med taxi de km da. 🙈

 

edit: siteringa ble jo rar jo, jeg hadde klippet ut «ikke sertifikat, låne bil»

Poenget mitt forsvant jo uten siteringa 😂

Moralen er kanskje å ikke skrive på DOL så seint på natta, men heller sove. 😅

Haha, må innrømme jeg lurte litt på hva som fort ble dyrere enn taxi 😅 

Man bør ikke lese på dol etter en natt med for lite søvn heller. "streikinga ble jo helt rar jo". Jaha, hva skjedde med streiken? Også var det plutselig ingenting som ga mening, før jeg leste en gang til 😂 

El-sykkel hadde kanskje fungert, men da må man jo kjøpe det. Vet ikke hva sånne sykler koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå får regjeringen gripe inn med tvungel lønnsnemd umiddelbart. Vi vet det kommer, dette er bare seigpining.

Anonymkode: e4b72...09b

Dette er seigpining ja. Regjeringen bør gripe inn. 

9 timer siden, Trine skrev:

"Dersom det er 20 km hver vei til jobb, man har ikke bil / sertifikat og ingen til å kjøre?"

"samkjører med kolleger eller låner bil." 

For et fantastisk dårlig svar! Hjelper ikke låne bil om man ikke har sertifikat. Og "ingen til å kjøre" betyr vel ingen til å kjøre, inkl. kolleger. 

Er ingen som bor samme vei som meg som har bil / sertfikat så det blir et problem. 

Anonymkode: e9196...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Haha, må innrømme jeg lurte litt på hva som fort ble dyrere enn taxi 😅 

Man bør ikke lese på dol etter en natt med for lite søvn heller. "streikinga ble jo helt rar jo". Jaha, hva skjedde med streiken? Også var det plutselig ingenting som ga mening, før jeg leste en gang til 😂 

El-sykkel hadde kanskje fungert, men da må man jo kjøpe det. Vet ikke hva sånne sykler koster.

Er nok dyrt med elsykkel når man ikke har oppsparte midler til det itilegg.  ;) . Taxi er kjempedyrt og. Har heller ikke midler til å skulle ta taxi fram og tilbake til jobb. 

Anonymkode: e9196...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, FjellOgDalar skrev:

Ingen grei situasjon å havne i. Har du hørt med arbeidsgiver om det er mulig å finne en løsning+

Jeg skal undersøke.  Jeg har for lang vei til å gå. Og å sykle den veien hver dag er helt uaktuelt. Veldig kjedelig situasjonen når man har ganske lang vei til jobb, og ikke buss. Håper regjeringen griper inn så fort som mulig. 

Anonymkode: e9196...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen er jo passe idiotisk. 
 

F.eks Ruter lever jo mest på faste overføringer fra det offentlige og går ikke til grunne om bussen ikke går. De blir ikke rammet. De eneste som rammes er passasjerene som en uskyldig tredjepart. Og forsåvidt bussjåførene selv og deres fagforeninger som ikke får/må betale ut lønn. 
 

Nei kanskje man ikke skulle hatt tvungen lønnsnemnd likevel, sånn at bussjåførene seigpines litt av sine egne tiltak? 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er seigpining ja. Regjeringen bør gripe inn. 

Er ingen som bor samme vei som meg som har bil / sertfikat så det blir et problem. 

Anonymkode: e9196...69d

Det gjør ikke vi heller, kjører gjerne 20 minutters omvei, men det er for en periode så det går ok da.

Anonymkode: 238e2...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ISW skrev:

Situasjonen er jo passe idiotisk. 
 

F.eks Ruter lever jo mest på faste overføringer fra det offentlige og går ikke til grunne om bussen ikke går. De blir ikke rammet. De eneste som rammes er passasjerene som en uskyldig tredjepart. Og forsåvidt bussjåførene selv og deres fagforeninger som ikke får/må betale ut lønn. 
 

Nei kanskje man ikke skulle hatt tvungen lønnsnemnd likevel, sånn at bussjåførene seigpines litt av sine egne tiltak? 

Ruter går jo ikke til grunne uansett. De er jo ikke arbeidsgiver og har verken noe fra eller til her.

Anonymkode: 326a2...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok dyrt med elsykkel når man ikke har oppsparte midler til det itilegg.  ;) . Taxi er kjempedyrt og. Har heller ikke midler til å skulle ta taxi fram og tilbake til jobb. 

Anonymkode: e9196...69d

Sjekk ut Hygglo og Finn. Det er mange som leier ut elsykkelen sin. 

Anonymkode: 30c8e...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ingen som bor samme vei som meg som har bil / sertfikat så det blir et problem.

Var derfor jeg skrev at det var et fantastisk dårlig svar. Du skrev jo at du ikke hadde noen til å kjøre og da syns jeg det var litt merkelig å foreslå samkjøring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...