Gå til innhold

Noen som er godt kjent i Oslo omegn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ny jobb på Majorstua i Oslo. Noen som vet hvor det er billigere å leie en liten leilighet? Hvor er det best å bo med grei avstand til jobben? Jeg er avhengig av tog/ eller buss. Har ikke sertifikat 

Anonymkode: 2f05b...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått ny jobb på Majorstua i Oslo. Noen som vet hvor det er billigere å leie en liten leilighet? Hvor er det best å bo med grei avstand til jobben? Jeg er avhengig av tog/ eller buss. Har ikke sertifikat 

Anonymkode: 2f05b...f88

Majorstua er et dyrt område, men alle banene kjører dit så du kan leie hvor som helst i nærheten av t-bane.  Det finnes mange billige leiligheter i Groruddalen og der går t-banen.  Det går også mange busser om Majorstua så du har mye å velge mellom.

Anonymkode: f1686...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått ny jobb på Majorstua i Oslo. Noen som vet hvor det er billigere å leie en liten leilighet? Hvor er det best å bo med grei avstand til jobben? Jeg er avhengig av tog/ eller buss. Har ikke sertifikat 

Anonymkode: 2f05b...f88

Som andre sier går alle banene til Majorstua, så det er veldig greit. Når det gjelder hvor det er "greit" å bo, kommer det jo helt an på hvor viktig det er for deg å bo sentralt eller kanskje du ønsker å bo nær marka og hva slags kriterier du har ellers.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2020 den 18.13, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått ny jobb på Majorstua i Oslo. Noen som vet hvor det er billigere å leie en liten leilighet? Hvor er det best å bo med grei avstand til jobben? Jeg er avhengig av tog/ eller buss. Har ikke sertifikat 

Anonymkode: 2f05b...f88

Hei

ja jeg er veldig godt kjent, og lommekjent på Majorstuen.

likevel oppdager jeg nok svært ofte at leieprisene på Majorstuen og feks Tøyen, Ensjø, Grønland, ikke er særlig langt fra hverandre. Selv om mange ikke tror det er sånn...

vel og merke for normal standard.

en rekke leiligheter på Majorstuen har feks høy standard det er det som trekker leieprisene opp.

selvsagt flytter du langt ut fra sentrum, feks kaldbakken, eller furuseth, så får du leiepriser som Bærum og Skedsmo, alt avhenger av avstand til sentrum.

flytter du enda lengre ut som Asker og Drøbak, er det selvsagt andre priser, men da bruker man en time ca frem til der man skal jobbe/ studere, men det er jo en bestemmelse hver og enkelt gjør, og hva de føler de ønsker

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei

ja jeg er veldig godt kjent, og lommekjent på Majorstuen.

likevel oppdager jeg nok svært ofte at leieprisene på Majorstuen og feks Tøyen, Ensjø, Grønland, ikke er særlig langt fra hverandre. Selv om mange ikke tror det er sånn...

vel og merke for normal standard.

en rekke leiligheter på Majorstuen har feks høy standard det er det som trekker leieprisene opp.

selvsagt flytter du langt ut fra sentrum, feks kaldbakken, eller furuseth, så får du leiepriser som Bærum og Skedsmo, alt avhenger av avstand til sentrum.

flytter du enda lengre ut som Asker og Drøbak, er det selvsagt andre priser, men da bruker man en time ca frem til der man skal jobbe/ studere, men det er jo en bestemmelse hver og enkelt gjør, og hva de føler de ønsker

 

Hvor vil du anbefale å bo? Er det ikke ganske mye støy på Majorstua? Eller hvordan er det? 

Anonymkode: 2f05b...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor vil du anbefale å bo? Er det ikke ganske mye støy på Majorstua? Eller hvordan er det? 

Anonymkode: 2f05b...f88

Støyforholdene varierer, det er mange nokså stille gater i kort avstand fra T-banen der. Men det er et dyrt område.

Sjekk leiemulighetene i nærheten av T-banestasjonene Løren, Sinsen og Storo. Da er avstanden relativt kort, og du bor fortsatt nokså sentralt i byen. Det er mange nybygg der, så det kan hende du finner noe som leies ut. Blir det for dyrt, prøv langs linje 2, 3, 4 eller 5 i høyre del av linjekartet her:  https://ruter.no/globalassets/rutetabeller/t-bane/t-banen-linjekart-03042016.pdf

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor vil du anbefale å bo? Er det ikke ganske mye støy på Majorstua? Eller hvordan er det? 

Anonymkode: 2f05b...f88

Hei akkurat på Majorstuen i rundt majorstukrysset og nedover Bogstadveien der trikken går er det jo støy ja, men mange stille sidegater 🙂

jeg ville foretrukket Ensjø eller Tøyen. Tøyen er Sentralt og mer multikulturelt, omtrent samme priser som Majorstuen når det kommer til å leie.

har to barn som leier på Majorstuen, og de fikk ikke noe billigere om de ville bo sentralt.

Løren , går t bane der også nå, også fint og sikkert litt rimeligere enda.

på Ensjø bygges det mye nå, så sikkert en del byggestøy. Men bare en holdeplass til sentrum med t banen.

deler av Grønland er også hyggelig og grunerløkka, men i alle sentrumsnære bydeler, er det jo en del støy om man velger bo i hovedgater der folk går og der det er trafikk.

tøyen er faktisk både sentrumsnært og mer rolig, og veldig god miks av innvandrere og nordmenn, noe jeg foretrekker. Selv bor jeg i et ultrahvitt nabolag, ganske kjedelig.

ved Tøyen ligger også Kampen, der er det også hyggelig. Men priser avhenger jo om du vil bo sentralt, eller litt utenfor sentrumskjernen.

ellers er Frogner sentralt og mer stille området selv om veldig sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Bo i kollektiv på Majorstua trenger ikke være noe dyrere enn å bo i utkanten. Men du må regne med å bo trangt. Ellers går jo alle baner dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...