Gå til innhold

Har vært våken siden 0230 i natt


Gjest dolmio

Anbefalte innlegg

Og får ikke sove. Jeg skal opp kl 0530 men er så urolig at jeg er lys våken. 
Noen som har råd eller vil hjelpe å roe meg om det er mulig ? 

Jeg klare ikke en dag på jobb om jeg ikke får sove rimelig fort nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, dolmio skrev:

Det er baee å belage seg på å være hjemme. Jeg makter ikke dette. 

Kan du prøve «å stoppe» tankene dine? Altså at du nekter deg selv å tenke konsekvenser av å ikke få sove og alle andre vanskelige tanker? Tenk at alt dette kan du tenke på i morgen isteden. Tenk også at du kan bli hjemme i morgen, så du ikke stresser med å sovne pga jobben. Still likevel alarmen, slik at du kan ombestemme deg. Og legg vekk tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, cilie skrev:

Kan du prøve «å stoppe» tankene dine? Altså at du nekter deg selv å tenke konsekvenser av å ikke få sove og alle andre vanskelige tanker? Tenk at alt dette kan du tenke på i morgen isteden. Tenk også at du kan bli hjemme i morgen, så du ikke stresser med å sovne pga jobben. Still likevel alarmen, slik at du kan ombestemme deg. Og legg vekk tlf.

Takk for råd. Jeg har bestemt meg for å være hjemme i morgen. Jeg er utslitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, cilie skrev:

Håper du finner igjen kreftene. 

Takk for omtanken. Jeg prøver. Det ble lite søvn i natt også. Siden søndag morgen kl 08 har jeg sovet 4 hele timer. I natt var jeg så urolig at jeg våknet «hele tiden» av kraftig hjertebank. Har vel sovet totalt en time i natt. Sånt tar på skikkelig, jeg er avhengig av 7 timer med søvn hver natt, så det sier seg selv hvor dårlig funksjon jeg har nå. Men jeg prøver iallefall. Sliter fortsatt med hjertebank og føler meg syk. Jeg er svimmel, susete i hodet, kaldsvetter og er kvalm - ingen matlyst. 

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du går ned vel raskt i vekt? Husk at raskt vekttap gjør biokjemiske endringer i både hode og kropp, i hodet gjennom at produksjonen av serotonin hemmes og stresshormonene øker, og i kroppen ved at fettforbrenning krever frigjøring av adrenalin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ISW skrev:

Kanskje du går ned vel raskt i vekt? Husk at raskt vekttap gjør biokjemiske endringer i både hode og kropp, i hodet gjennom at produksjonen av serotonin hemmes og stresshormonene øker, og i kroppen ved at fettforbrenning krever frigjøring av adrenalin. 

Jeg vet ikke. Det begynte med migrene på søndag og sterke medisiner som jeg tok 4 ganger på et døgn. Jeg hadde jobbet lørdag. Jeg sovnet i 23tiden på søndag og våknet 0230. Jeg fikk ikke sove mer så jeg sto opp kl 0330. Jeg presset meg og holdt meg våken til kvelds for å få en god natt søvn. Så skjedde det noe jeg taklet svært dårlig, og etter det klarte jeg ikke å få ro i meg mer.  Jeg hørte og kjente hjerteT slå hardt og fort hele kvelden og natten - jeg våknet av det. 
Jeg håper imidlertid jeg får sove i natt slik at jeg kommer meg på jobb i morgen og får tilbake min normale funksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dolmio skrev:

Jeg vet ikke. Det begynte med migrene på søndag og sterke medisiner som jeg tok 4 ganger på et døgn. Jeg hadde jobbet lørdag. Jeg sovnet i 23tiden på søndag og våknet 0230. Jeg fikk ikke sove mer så jeg sto opp kl 0330. Jeg presset meg og holdt meg våken til kvelds for å få en god natt søvn. Så skjedde det noe jeg taklet svært dårlig, og etter det klarte jeg ikke å få ro i meg mer.  Jeg hørte og kjente hjerteT slå hardt og fort hele kvelden og natten - jeg våknet av det. 
Jeg håper imidlertid jeg får sove i natt slik at jeg kommer meg på jobb i morgen og får tilbake min normale funksjon. 

Jeg merker at når jeg ligger lavt i kaloriinntak (vet ikke om de samme regler gjelder her som på Kvinneguiden men da er jeg godt under 1500 kcal - admin får slette hvis det ikke er lov å skrive) og særlig hvis jeg ligger veldig lavt i karbohydrater så merker jeg en del endringer. Mer energi men samtidig mer uro. Egentlig er det ganske greit å forstå ut fra hvordan kroppen fungerer. Man skal være i form til å dra ut og jakte (fra gammelt av). Men hvis man sliter med angst og uro ellers kan det bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...