Gå til innhold

Erfaring med medisiner mot angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Noen som har erfaring med medisiner mot angst? Medisiner som kan tas ved behov og ikke er spesielt avhengigskapende. 
Noen medisiner som dere anbefaler eller noen dere har veldig dårlig erfaring med?

Sliter med mye generell angst i perioder.

Anonymkode: 06fbf...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 
Noen som har erfaring med medisiner mot angst? Medisiner som kan tas ved behov og ikke er spesielt avhengigskapende. 
Noen medisiner som dere anbefaler eller noen dere har veldig dårlig erfaring med?

Sliter med mye generell angst i perioder.

Anonymkode: 06fbf...8be

Benzo. Blir ikke avhengig hvis en har kontroll, og ikke overdriver.

Anonymkode: 46bfe...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Benzo. Blir ikke avhengig hvis en har kontroll, og ikke overdriver.

Anonymkode: 46bfe...0a9

Takk for tips! Har du noen erfaring med om vektøkning er en bivirkning?

ts

Anonymkode: 06fbf...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Har du noen erfaring med om vektøkning er en bivirkning?

ts

Anonymkode: 06fbf...8be

Benzo har ikke vektøkning som typisk bivirkning. Men jeg ville holdt meg unna. Finnes få preparater en blir lettere avhengig av enn disse. Litt som røyking og narkotiske stoffer. Det er så utrolig individuelt hvor fort man blir avhengig og man har plutselig mistet kontroll før man i det hele tatt aner det.

Jeg tok Sobril ca ett par ganger i mnd. Så måtte jeg øke dosen litt. Vipps var jeg over i ett par dager i uken. Og vipps slet jeg de dagene jeg forsøkte å klare meg uten. I dag er det 3 år siden sist jeg tok Sobril og klarer meg greit.

Har god erfaring med Quetiapin/Sereoquel ved behov og har personlig ikke hadde problemer med økt appetitt eller vektøkning.

Anonymkode: 639d3...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Benzo har ikke vektøkning som typisk bivirkning. Men jeg ville holdt meg unna. Finnes få preparater en blir lettere avhengig av enn disse. Litt som røyking og narkotiske stoffer. Det er så utrolig individuelt hvor fort man blir avhengig og man har plutselig mistet kontroll før man i det hele tatt aner det.

Jeg tok Sobril ca ett par ganger i mnd. Så måtte jeg øke dosen litt. Vipps var jeg over i ett par dager i uken. Og vipps slet jeg de dagene jeg forsøkte å klare meg uten. I dag er det 3 år siden sist jeg tok Sobril og klarer meg greit.

Har god erfaring med Quetiapin/Sereoquel ved behov og har personlig ikke hadde problemer med økt appetitt eller vektøkning.

Anonymkode: 639d3...efc

Takk for godt svar!

Har selv gått på sereoquel før for noen år siden, hadde også veldig god erfaring med det. Så får legge det frem for legen, om jeg kan begynne på det ved behov:)

ts

Anonymkode: 06fbf...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 
Noen som har erfaring med medisiner mot angst? Medisiner som kan tas ved behov og ikke er spesielt avhengigskapende. 
Noen medisiner som dere anbefaler eller noen dere har veldig dårlig erfaring med?

Sliter med mye generell angst i perioder.

Anonymkode: 06fbf...8be

Jeg fikk stemetil mot angst og hjalp meg veldig mye. Blir ikke avhengig av de og vektøkning opplevde ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv metakognitiv terapi istedenfor medisiner hvis angst er hovedsymptomet, da blir du bra på 3 måneder. 

Men det er lov med to tanker i hodet på en gang: Hvis du kun i perioder sliter med generell angst kan det også tyde på en form for bipolaritet. Bipolaritet mistolkes av og til som generell angst. 

Endret av Håpeful
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2020 den 8.23, Håpeful skrev:

Prøv metakognitiv terapi istedenfor medisiner hvis angst er hovedsymptomet, da blir du bra på 3 måneder. 

Men det er lov med to tanker i hodet på en gang: Hvis du kun i perioder sliter med generell angst kan det også tyde på en form for bipolaritet. Bipolaritet mistolkes av og til som generell angst. 

Angst er ikke hovedsymptomet nei. Er faktisk blitt henvist til utredning for bipolar lidelse, så kan som du sier at det hører sammen. 
 

takk for god hjelp, ser alt klarere nå!

ts

Anonymkode: 06fbf...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...