Gå til innhold

astma - fødsel


Gjest BM

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt litt problemer med luftveiene mine, og for 3-4 år siden konstanterte de med at jeg hadde astma. Fikk medisiner for dette, både forebyggende og akuttmedisin (inhalatorspray). Det har variert ganske mye hvor mye jeg har brukt medisinen, i lange perioder har jeg ikke trengt den. Nå er jeg gravid med termin om to uker, og de siste ukene har jeg hatt problemer med pusten igjen. Er visst veldig vanlig blant gravide, etter som jeg forstår, men kanskje jeg merker det ekstra godt. Jeg tror jeg kan komme til å trenge medisinen min under fødselen. Går det an? Blir det problematisk i forhold til bruks av f.eks. lystgass? Er det andre problemer knyttet til evt. bruk av astmamedisin under fødsel? Håper du kan svare på dette, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det er mange kvinner som har med seg sine astma medisiner til födeavdelningen. Det går bra å bruke de hvis du trenger de under födselen. Du kan tryggt bruke lystgas trots medisinintak. Jeg ser alltså ingen grunn til uro, uten önsker deg nå lykke til med födselen!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...