Gå til innhold

Innleggelse på sykehus eller DPS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen på å bli innlagt på psykiatrisk avdeling på sykehus, eller på et DPS? Når havner man hvor? 

Anonymkode: d0734...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sykeste er på psykiatriske avdelinger på sykehus, DPS er for dem som kan være på en plass med åpne dører. Det er vanligvis flere ansatte på sykehus. 

Anonymkode: 3be88...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sykeste er på psykiatriske avdelinger på sykehus, DPS er for dem som kan være på en plass med åpne dører. Det er vanligvis flere ansatte på sykehus. 

Anonymkode: 3be88...60a

Der jeg har vært har en dps låste dører og en åpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, stjernestøv skrev:

Der jeg har vært har en dps låste dører og en åpen. 

Ja, og der jeg har vært på sykehus er det både en åpen og flere lukkede avdelinger. Men har ikke vært innlagt på DPS, så jeg vet ikke hva som er forskjellen. 

Anonymkode: d0734...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og der jeg har vært på sykehus er det både en åpen og flere lukkede avdelinger. Men har ikke vært innlagt på DPS, så jeg vet ikke hva som er forskjellen. 

Anonymkode: d0734...9da

Tror ikke det er så mye forskjell i grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er forskjellig fra sted til sted. I området jeg bor, er de lukkede akuttavdelingene på sykehus. DPS har en åpen akuttpost, og en subakutt/intermediær post for litt lengre behandlingsforløp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Det tror jeg er forskjellig fra sted til sted. I området jeg bor, er de lukkede akuttavdelingene på sykehus. DPS har en åpen akuttpost, og en subakutt/intermediær post for litt lengre behandlingsforløp. 

Ja, jeg tror også det er forskjellig fra sted til sted. DPS-ene her i byen har flere avdelinger, noen åpne og noen lukkede og noen er spesielt tiltenkt psykosepasienter vet jeg. Avdelingene på sykehuset er nå alle lukkede og der er to for psykose, to for stemningslidelser og to er vel for litt av hvert, men i stor grad er det pasienter som er innlagt på tvang og som har et behov for mer tilsyn enn hva de klarer å gi på DPS som blir overført på sykehuset. F.eks. der jeg alltid blir innlagt i noen måneder, er de 8 miljøpersonale på dagtid på 10 pasienter og om natten er de 4-5 nattevakter, litt varierende etter hva som er behovet (uro på avdelingen, hvor mange som har fastvakt o.l.) Det var i hvert fall slik siste gang jeg var innlagt for 5 år siden. Men for 8 år siden igjen hadde de en liten åpen sideavdeling tilknyttet denne avdelingen med plass til 6 pasienter hvor man fikk lov til "å prøve seg" litt før man ble sluppet løs igjen. Sist jeg var innlagt var denne gjort om til de mest sykeste og da kun tre pasienter. Jeg tenker at det er tydelig at behovet for plass til de sykeste er stort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...