Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du vant 10 millioner på Lotto i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 26.9.2020 den 21.33, Grendel skrev:

Det ville nok blitt en rask bil et hyttepalass på fjellet med smashing interiør alt utstyr.

Jeg ville jobbet akkurat som før og gjerne investert i en bedrift jeg hadde tro på.

Akkurat dette ville jeg gjort også, bare at hytta skulle ligget på kysten :)  

Jeg ville også jobbet som før, men ville kanskje planlagt for å jobbe noe redusert etter feks fylte 60. Jeg ville nok bistått jr i å kjøpe krypinn også, i tillegg til å investere i en et selskap, feks en lokal startup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm....

Jeg ville ha satt 1 million på sperret konto til hvert av de 3 store barna våre, slik at de kan ha det som egenkapital når de om noen år skal ut i boligmarkedet. 

7 igjen:

Jeg ville ha brukt 1 million på oppussing av det gamle huset jeg en gang skal arve, og 1 million på det gamle huset mannen min skal arve (begge hus trenger det sårt). Jeg hadde brukt 1 million på andre (familie/venner/veldedig organisasjon)

Så hadde jeg nok brukt noen hundretusener på huset her vi bor. Resten ville jeg ha plassert et lurt sted for avkastning seinere. 

Sånn - dette var mine ønsker i kveld 😊 Kanskje jeg hadde flesket til med ei hytte en annen kveld,  men i dag hadde jeg ikke lyst på det 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2020 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Sagt opp jobben, og dratt på jordomseiling? Betalt ned gjeld? Kjøpt nytt hus?

Anonymkode: dbc94...1ee

Aller først sikkert kjent på tyngden av ansvaret. Etterpå vet jeg ikke. Laget en skattejakt for de som trenger det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vunnet 10 millioner så hadde jeg kjøpt meg leilighet og så gitt datteren en god slump. Hadde nok også gitt en god slump til en god sak som jeg brenner for. Reist litt skulle jeg nok også ha gjort (så fort det var trygt)

Resten av pengene ville jeg ha prøvd spart/investert på best mulig måte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt en Proace, en Patrol, en traktor med snøfreser, noen geiter og et småbruk med tomt som strakk seg opp til over tregrensa. Hvis man får alt det for 10 mill. da. Tror det er mulig. Jeg hadde solgt huset, så jeg hadde nok hentet ut 1 mill. der også.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trine skrev:

Jeg hadde kjøpt en Proace, en Patrol, en traktor med snøfreser, noen geiter og et småbruk med tomt som strakk seg opp til over tregrensa. Hvis man får alt det for 10 mill. da. Tror det er mulig. Jeg hadde solgt huset, så jeg hadde nok hentet ut 1 mill. der også.   

Du kunne sikkert fått alt sammen for 5 mill. Et småbruk er ikke så dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Grendel skrev:

Du kunne sikkert fått alt sammen for 5 mill. Et småbruk er ikke så dyrt. 

Prisen på småbruk kommer helt an på HVOR det ligger gitt. Her i området hvor både du og jeg bor er prisene 2-3 ganger så høye som lengre sør av en eller annen merkelig grunn. Her går jo bruk som nesten er bare til å rive for millioner over prisantydning, sør for Dovre kan du få flotte bruk for under 3 mill... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare på om jeg ville ha sluttet å jobbe. Det ville jeg ikke. Jeg har ca 15 år igjen av arbeidslivet, og bør nok jobbe det jeg kan for å sikre meg god pensjon. Kunne evt gått ned til 80 prosent (har 90 nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok større sjanser for at jeg arver en rik onkel i Amerika (jeg har ingen onkler der) enn at jeg vinner 10 millioner i Lotto.

Anonymkode: 63086...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, påskelilje skrev:

Glemte å svare på om jeg ville ha sluttet å jobbe. Det ville jeg ikke. Jeg har ca 15 år igjen av arbeidslivet, og bør nok jobbe det jeg kan for å sikre meg god pensjon. Kunne evt gått ned til 80 prosent (har 90 nå).

Hvis du hadde fått samme pensjon om du gikk av nå, hadde det du gjort det da?

Anonymkode: dbc94...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok større sjanser for at jeg arver en rik onkel i Amerika (jeg har ingen onkler der) enn at jeg vinner 10 millioner i Lotto.

Anonymkode: 63086...bb5

Sjansen er like liten for oss alle, men drømmer kan ikke mikroskopiske sjanser ta fra oss... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Sjansen er like liten for oss alle, men drømmer kan ikke mikroskopiske sjanser ta fra oss... ;) 

Det er nok derfor folk spiller lotto. Pga drømmen om å vinne. Objektivt sett er det jo få som får 7 rette. Jeg anser den sjansen  som så liten att jeg ikke gidder. Men jeg kaster stein i glasshus, for jeg spiller jo rikstoto.

Anonymkode: 95b86...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde fått samme pensjon om du gikk av nå, hadde det du gjort det da?

Anonymkode: dbc94...1ee

Godt spørsmål. Jeg hadde kanskje søkt om permisjon i ett år, og reist masse det året (pilegrimsvandring i Frankrike og Spania, besøk steder og mennesker jeg har lyst til å se igjen, og også nye steder). Men etter det tror jeg nok at jeg ville ha kjedet meg om jeg ikke skulle jobbe noe.

Hadde kanskje valgt 60% resten av arbeidslivet da  - men det hadde kanskje vært litt vanskelig med min stilling, den krever egentlig at jeg er på jobb omtrent hver dag. Men det er en mulighet,  med 60%. Helt uten arbeid hadde vært deilig ett år eller to, men ikke mer, så lenge jeg er frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kaster stein i glasshus, for jeg spiller jo rikstoto.

Haha ja det blir litt stein i galsshus ja :D Jeg sendte inn en kupong i ny og ne mens jeg studerte og var i etableringsfasen og behovet for finansielt påfyll var påtrengende, men nå setter jeg heller min lit til lønningsdag ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde fått samme pensjon om du gikk av nå, hadde det du gjort det da?

Anonymkode: dbc94...1ee

Jeg har ikke mange år igjen i arbeid, men jeg skal fortsette til jeg får full pensjon.  Jeg har en drøm om å opprette skole(r) i fattige land og jeg ville gjort det med engang.  Hvis jeg tok permisjon til å jobbe der hadde det gått lengere tid til full pensjon så jeg ville ventet til da og jobbet som det passet meg i min egen skole😀.  Jeg hadde betalt opp gjeld hos meg og ungene, og kjøpt et krypinn i Norge som hadde passet min vandrende tilværelse.

Anonymkode: 63086...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Lillemus skrev:

Prisen på småbruk kommer helt an på HVOR det ligger gitt. Her i området hvor både du og jeg bor er prisene 2-3 ganger så høye som lengre sør av en eller annen merkelig grunn. Her går jo bruk som nesten er bare til å rive for millioner over prisantydning, sør for Dovre kan du få flotte bruk for under 3 mill... 

Sør for Dovre funker bra. Folldal for eksempel. Der er det jo kjempefint.  Eller rundt Røros. Men foreldrene mine hadde drept meg 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Lillemus skrev:

Prisen på småbruk kommer helt an på HVOR det ligger gitt. Her i området hvor både du og jeg bor er prisene 2-3 ganger så høye som lengre sør av en eller annen merkelig grunn. Her går jo bruk som nesten er bare til å rive for millioner over prisantydning, sør for Dovre kan du få flotte bruk for under 3 mill... 

Du har helt sikkert rett. Jeg har bare blitt overrasket over å se idylliske plasser til under 3 mill, akkurat som du sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Du har helt sikkert rett. Jeg har bare blitt overrasket over å se idylliske plasser til under 3 mill, akkurat som du sier. 

Kanskje det er håp uten 10 mill. Jeg trenger ikke et idyllisk småbruk. Men hvis det må pusses opp, koster jo det fort endel da. Hvis det er skikkelig råttent. Jeg vil ha laftet hus. Eller egentlig vil jeg ha teglstein, men det passer ikke på et småbruk. Da må jeg isåfall flytte til Sør-Sverige eller Danmark. Men der får man ikke småbruk med tomt opp til fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Grendel skrev:

Du har helt sikkert rett. Jeg har bare blitt overrasket over å se idylliske plasser til under 3 mill, akkurat som du sier. 

 

10 timer siden, Trine skrev:

Kanskje det er håp uten 10 mill. Jeg trenger ikke et idyllisk småbruk. Men hvis det må pusses opp, koster jo det fort endel da. Hvis det er skikkelig råttent. Jeg vil ha laftet hus. Eller egentlig vil jeg ha teglstein, men det passer ikke på et småbruk. Da må jeg isåfall flytte til Sør-Sverige eller Danmark. Men der får man ikke småbruk med tomt opp til fjellet.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=191108994

Under 3 mill i prisantydning. Kan flytte rett inn. 84 mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...