Gå til innhold

Influensavaksine og immunitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt influensavaksine de siste 10 år årlig. Jeg har lett astma. Det er det eneste jeg faller inn under risikogruppen for influensa for. På Covid er det muligens 1 risk faktor til. Men jeg er under 50.

 

Det er nå snakk om å prioritere influensavaksiner til de i risikogruppene. Bør jeg få med kun lett astma? Jeg vil gjerne ha. Men respekterer jo om jeg blir nedprioritert. Hva med disse andre 10 influensavaksinene jeg har tatt, vil de muligens gi meg noe immunitet for neste sesong?

Jeg blir veldig plaget av feberfantasier om jeg får influensa. Det er derfor jeg egentlig vil ha den. Også for å unngå dobbelinfeksjon med pandemien.

 

Anonymkode: edf61...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring vaksinekontoret der du bor. Vil tro du går inn under risikogruppen selv om astmaen bare er lett. Jeg ringer vaksinekontoret og får time. Jeg har MS og sier bare jeg har det, tror ikke vaksinekontoret sjekker det. Da ringer du og sier du har astma, trenger ikke si at astmaen er lett.

Anonymkode: 14970...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...