Gå til innhold

Er jeg bare født nedstemt? Hvorfor råder folk plutselig til å «finne årsaken til depresjon»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor råder folk ofte til det motsatte av det du gjør? Da jeg aldri hadde brukt legemedisiner men heller mediterte, trente og prøvde enkelte dietter så rådet folk til å starte hos legen. Og ikke drive med dette «tullballet» som alternativt og kosthold. 
 

Nå som jeg faktisk prøver ut legemedisin så er tonen noe annet. «Jeg fikk stygge bivirkninger av medisin» «ikke gjør det!!» «medisiner er skummelt, men vil du bli narkoman så....»  «du må finne årsaken til depresjon»

Men hva skal man når man er 28? Jeg vet årsaken. Årsaken er at jeg har en hjerne som tipper lett mot depresjon. Jeg blir lett sint. Verre og verre for hver dag jeg blir eldre. Var ikke et sint barn. Men er ikke kroppen/genene våre litt forhåndsinnstilt da? Mye som vi ikke har som barn kommer med alderen. Jeg fikk altså dårlig humør. Mange i min slekt har ikke det. Men på morsiden hadde mamma 2 tanter som var veldig negative og sure. Ene tanta mi er såkalt hissig/amper , men ikke slik negativ som meg da.. på farsiden er det mye depresjon. Jeg vet jo ikke om det er miljøet som trigget depresjonen eller om jeg hadde blitt det likevel. Men jeg har det bedre nå som jeg er på antidep. Jeg er jo såklart redd for at jeg skal bli verre senere. Men er det da fordi hjernen er innstilt på å være deprimert? At den tar igjen all tiden depresjonen ble blokkert? Isåfall er det sykt irriterende..

Anonymkode: fca67...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...