Gå til innhold

Asperger - vitne i retten. Kupton?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Vet du om det er sånn at de med Asperger ikke er regnet som troverdige vitner i retten, og ikke kan eller må vitne? 

Anonymkode: 0bdca...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle de ikke kunne det? Jeg er fornærmede i en kommende rettsak og skal da vitne. Vi med Asperger er ikke psykisk utviklingshemmet. Vi har normal IQ og det er da ingen grunn til at en med Asperger ikke skal kunne vitne. Man kan vitne som mindreårig også. Det gjorde jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Glitter skrev:

Hvorfor skulle de ikke kunne det? Jeg er fornærmede i en kommende rettsak og skal da vitne. Vi med Asperger er ikke psykisk utviklingshemmet. Vi har normal IQ og det er da ingen grunn til at en med Asperger ikke skal kunne vitne. Man kan vitne som mindreårig også. Det gjorde jeg. 

Jeg mener jeg har lest det et sted på nett, men jeg finner ikke igjen det jeg leste. Det kan godt hende det var engelsk og fra et annet land. Grunnen tror jeg var kognitiv svikt og at det var større fare for misforståelser/feil. Nå er vel ikke hukommelsen til vanlige folk alltid til å stole på heller da. 

Anonymkode: 0bdca...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener jeg har lest det et sted på nett, men jeg finner ikke igjen det jeg leste. Det kan godt hende det var engelsk og fra et annet land. Grunnen tror jeg var kognitiv svikt og at det var større fare for misforståelser/feil. Nå er vel ikke hukommelsen til vanlige folk alltid til å stole på heller da. 

Anonymkode: 0bdca...387

"Vanlige folk"?

Anonymkode: da8f5...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener jeg har lest det et sted på nett, men jeg finner ikke igjen det jeg leste. Det kan godt hende det var engelsk og fra et annet land. Grunnen tror jeg var kognitiv svikt og at det var større fare for misforståelser/feil. Nå er vel ikke hukommelsen til vanlige folk alltid til å stole på heller da. 

Anonymkode: 0bdca...387

Har aldri hørt om det i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, kupton skrev:

Kan bare vise til Glitters gode innlegg. Alle kan vitne. Så er det rettens oppgave å vurdere kvaliteten/troverdigheten til vitneutsagnet.

Kanskje var det kvalitet/troverdighet som vitne det handlet om, det som jeg leste, og ikke at de ikke kan vitne. Ihvertfall fint at de kan vitne. Takk for svar. 

Anonymkode: 0bdca...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...