Gå til innhold

Kupton eller noen, fortvilende situasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble innlagt akutt i går, pga en stor krise og sterke selvmordstanker. Fastlegen har søkt meg til et opphold på dps, for nedtrapping av medisiner, fordi jeg går på forferdelig mange medisiner. Nå er jeg på akuttpost på sykehuset. Nå har de satt meg på enda en medisin, litium for selvmordsfare. Psykolog og psykiater jeg går til behandling hos, mener jeg går på altfor mange medisiner, og vil trappe meg ned fordi jeg skal være psykisk tilgjengelig for gruppeterapi. Er jo neddopet nå. Jeg har ikke bipolar lidelse men har blant annet eupf.

Jeg er her frivillig. Hva i all verden skal jeg gjøre. Jeg har så vanvittig mange bivirkninger fra før. Jeg gikk med på å ta litium nå, fordi jeg er redd for å ikke få hjelp. 

Lurer på om jeg skal gi litium en sjanse, så kan jeg heller få hjelp til å trappe ned på medisiner på oppholdet jeg er søkt inn på? Jeg er veldig ustabil, har det grusomt, og det er veldig vanskelig hjemme nå, det fungerer ikke med samboer, er redd for å bli forlatt slik situasjonen er. Kan litium hjelpe mot sinneutbrudd og ustabilitet? Depresjon, angst? 

Er forvirret over hva jeg skal gjøre. Jeg er jo her som sagt frivillig, og kan reise hjem og ikke ta litium mer. Men slik hjemmesituasjonen er, blir det umulig. Har ikke stor tro på at jeg får være her mer enn et døgn til uansett. De pøser på med medisiner, nå skulle de gi meg 25 mg truxal men går bare på 15.

Hva i all verden skal jeg gjøre? Er skremmende. 

Anonymkode: 167e7...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble innlagt akutt i går, pga en stor krise og sterke selvmordstanker. Fastlegen har søkt meg til et opphold på dps, for nedtrapping av medisiner, fordi jeg går på forferdelig mange medisiner. Nå er jeg på akuttpost på sykehuset. Nå har de satt meg på enda en medisin, litium for selvmordsfare. Psykolog og psykiater jeg går til behandling hos, mener jeg går på altfor mange medisiner, og vil trappe meg ned fordi jeg skal være psykisk tilgjengelig for gruppeterapi. Er jo neddopet nå. Jeg har ikke bipolar lidelse men har blant annet eupf.

Jeg er her frivillig. Hva i all verden skal jeg gjøre. Jeg har så vanvittig mange bivirkninger fra før. Jeg gikk med på å ta litium nå, fordi jeg er redd for å ikke få hjelp. 

Lurer på om jeg skal gi litium en sjanse, så kan jeg heller få hjelp til å trappe ned på medisiner på oppholdet jeg er søkt inn på? Jeg er veldig ustabil, har det grusomt, og det er veldig vanskelig hjemme nå, det fungerer ikke med samboer, er redd for å bli forlatt slik situasjonen er. Kan litium hjelpe mot sinneutbrudd og ustabilitet? Depresjon, angst? 

Er forvirret over hva jeg skal gjøre. Jeg er jo her som sagt frivillig, og kan reise hjem og ikke ta litium mer. Men slik hjemmesituasjonen er, blir det umulig. Har ikke stor tro på at jeg får være her mer enn et døgn til uansett. De pøser på med medisiner, nå skulle de gi meg 25 mg truxal men går bare på 15.

Hva i all verden skal jeg gjøre? Er skremmende. 

Anonymkode: 167e7...1fb

du har ingenting å tape på å prøve litium i din situasjon

Anonymkode: cead0...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags medisiner står du allerede på da?

Anonymkode: 15c9c...fae

Lamictal, abilify, truxal, Neurontin og vallergan..og nå litium..

Anonymkode: 167e7...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du har ingenting å tape på å prøve litium i din situasjon

Anonymkode: cead0...746

Mulig det, situasjonen er helt fortvilende, redd jeg blir utskrevet i morgen, så lenge det er som det er hjemme, så har jeg panikk for det.

Anonymkode: 167e7...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal se på dette som to ulike prosjekt. Et som går på å ordne den akutte situasjonen nå, og et mer langsiktig som går på å redusere medisiner og fortsette i terapi. 
 

Litium vil uansett ikke stå i veien for psykoterapi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, kupton skrev:

Jeg synes du skal se på dette som to ulike prosjekt. Et som går på å ordne den akutte situasjonen nå, og et mer langsiktig som går på å redusere medisiner og fortsette i terapi. 
 

Litium vil uansett ikke stå i veien for psykoterapi. 

Det er ikke så dumt..fikk panikk til å begynne med, får prøve å holde hodet litt kaldt.

Anonymkode: 167e7...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så dumt..fikk panikk til å begynne med, får prøve å holde hodet litt kaldt.

Anonymkode: 167e7...1fb

Smartest å følge Kupton sitt forslag. Hvis du likevel absolutt ikke vil ta lithium, må alternativet være å skrive seg ut? Kanskje du kan snakke med dem om det, de kan nok ikke tvinge deg selv om du er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...