Gå til innhold

Blander virkelighet og drømmer (er i alle fall ganske sikker på at det aldri har skjedd) - kan det være noe psykisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bipolar lidelse om det skulle ha noe å si. Høres sikkert litt teit ut, men tør ikke ta dette opp med nåværende behandler. 
Ok, så én av tingene jeg tenker er noe jeg har drømt som jeg blander med virkeligheten er at behandleren jeg gikk til før trodde at jeg hadde følelser for han og at da også sa at han hadde følelser for meg. Jeg synes også å "huske" at jeg fikk en lapp som jeg ikke klarer å finne igjen.

Så jeg husker på en måtte dette som ett ekte minne (slik jeg husker mye annet fra den perioden), men det er jo sannsynligvis bare noe jeg har drømt da jeg er veldig sikker på at dette aldri har skjedd på ekte, det er jo bare helt usannsynlig.

Noen som har opplevd lignende? Er det noen som har noen gode råd eller tanker om hva dette kan være eller komme av?

Anonymkode: 330aa...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også bipolar lidelse og i perioder kan jeg også blande drømmer med virkelighet. Gjør faktisk det nå. For eksempel i natt drømte jeg at jeg shoppet masse på nett, og det tok en stund før jeg fant ut at jeg ikke hadde kjøpt noe.

Anonymkode: a7a44...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ta dette opp med nåværende behandler om det plager deg? Er vel greit å få satt ord på det og få tilbakemeldinger? Kanskje vil du få en forklaring og litt trøst ved å få vite at du ikke er aleine om å ha opplevd sånne ting, f.eks?

Bare rein nysgjerrighet, har du type 1 eller type 2? Og hvor gammel var du da dette hendte, og hvor gammel er du nå? 🙂

Anonymkode: 101b2...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bipolar og har det sånn i perioder. Virkeligheten føles å være uvirkelig og som i en drøm.  Jeg håper at du kan ta det opp med behandleren din og si hva det kommer av så blir også jeg litt klokere.

Anonymkode: d8368...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også, men det tar et par minutter så skjønner jeg at jeg har drømt. Har feks ikke telling på hvor mange ganger jeg våkner og tror jeg er gravid. 

Men det høres jo ut som at du er mye mer plaget av det da. Så det blir vel kanskje noe helt annet. Vil tro det er veldig plagsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...