Gå til innhold

NHD-"overdose" av Johannesurt?


Gjest Deppa

Anbefalte innlegg

Gjest Deppa

Har slitt med depresjon i 10 måneder etter at konkrete ting forandret livet mitt. Første tiden var alt svart. Nå er det i bedre, men det svinger voldsomt fra ok til dårligt. Den første tiden hadde jeg et håp å komme over det. Komme videre i livet, men der drar i hvertfall ut i langdrag......orker ikke hverdagen slik stort lenger.

Har brukt johannesurt i 3 uker.

Tar 1 pille ca. Kl 9 om morgenen, til ut på ettermiddagen går det som oftes noenlunde greit.

På kveldstid er det ofte vonde timer med depping. Er det pillen som da har mistet sin virkning?

Er det mulig å ta ny dose på kvelden?

Har aktivert protein c resistens (går ikke på noen form for medisiner, foruten vallergan ved behov) kan johannesurt øke noen fare for blodpropp?

Har vert noen timer hos psykolog, følte ikke at det "ordnet" seg for det og 300 kr for en time har ikke jeg råd til i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har ingen praktisk erfaring med Johannesurt, og begrenset teoretisk viten.

Jeg ser på Johannesurt som "SSRI light". I tillegg er det som alle andre "naturmedisiner" urent i motsetning til medisiner fremstilt i laboratorier. Derfor er bivirkninger og interaksjoner mye mer usikkert.

Johannesurt kan like lite som andre AD tas "ved behov". Det er den faste dosen som virker over tid. Muligens er dosen for liten. Pakningsvedlegget sier sikkert noe om den mest vanlige dosering og om max-dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...