AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 Skrevet 6. oktober 2020 Flere her som har gått på spesialskole? Jeg gikk på spesialskole 1år på barneskolen og 2år på ungdomsskolen fordi jeg slet sånn psykisk at jeg ikke klarte vanlig skole. Vgs fikk jeg fritak på. Anonymkode: aff8f...70e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 Skrevet 6. oktober 2020 Vgs er vel frivillig, så hvorfor trenger man fritak for det da? Anonymkode: ae08e...787 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 Skrevet 6. oktober 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vgs er vel frivillig, så hvorfor trenger man fritak for det da? Anonymkode: ae08e...787 Sorry, skrev jeg feil. Det var ungdomsskolen jeg fikk fritak på. Vgs fikk jeg aldri gått på fordi jeg slet sånn på den tiden at det ikke var mulig. Anonymkode: aff8f...70e 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 7. oktober 2020 Skrevet 7. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere her som har gått på spesialskole? Jeg gikk på spesialskole 1år på barneskolen og 2år på ungdomsskolen fordi jeg slet sånn psykisk at jeg ikke klarte vanlig skole. Vgs fikk jeg fritak på. Anonymkode: aff8f...70e Var det en spesialskole for psykisk syke eller ble du satt sammen med psykisk utviklingshemmede? Det var jo en voldsom nedbygging av spesialskoler fra 1970-tallet og ut 1990-tallet og alle elever med spesielle behov skulle jo fra da av gå integrert på vanlig skole og få individuell tilrettelegging lokalt. Enkelte steder opprettet man da egne spesialklasser og i noen fylker forsøkte man seg med "knutepunktskoler" for bl.a. videregående skole. 0 Siter
ephiphany Skrevet 11. oktober 2020 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg går på en "spesialskole" nå, videregående nivå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 Skrevet 11. oktober 2020 10 minutter siden, ephiphany skrev: Jeg går på en "spesialskole" nå, videregående nivå. Får du hjelp der? Anonymkode: 6bd63...5ea 0 Siter
ephiphany Skrevet 11. oktober 2020 Skrevet 11. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du hjelp der? Anonymkode: 6bd63...5ea Spørs hva du mener med hjelp.. Lærerne har kompetanse innen psykisk helse, men jobben deres på skolen er jo å være lærere, ikke psykologer eller behandlere. Jeg får hjelp til å mestre skole og bestå fagene. De tilrettelegger langt mer enn en vanlig videregående skole vil kunne gjøre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.