AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 Skrevet 6. oktober 2020 Hvordan kan man få bedre kontakt med følelser? Føler meg ganske ofte bare tom, eller at jeg ikke vet hva jeg føler. Har dårlig tilgang til følelsene mine og kjenner sjeldent på negative følelser selv om jeg burde, f.eks at jeg ikke kjenner sorg når nær familie dør. Hvordan kan en bli bedre på dette? Anonymkode: 16088...aae 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 Skrevet 9. oktober 2020 Ingen som har noen råd? 🙂 Anonymkode: 16088...aae 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 Skrevet 9. oktober 2020 For meg har det vært en lang prosess i terapi. Vel verdt tid og innsats. Anonymkode: 9e8b3...fa0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 Skrevet 9. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg har det vært en lang prosess i terapi. Vel verdt tid og innsats. Anonymkode: 9e8b3...fa0 Kunne du skrevet litt om hvordan du jobbet med det i terapi? Anonymkode: 16088...aae 0 Siter
Villanda Skrevet 9. oktober 2020 Skrevet 9. oktober 2020 På 6.10.2020 den 21.24, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man få bedre kontakt med følelser? Føler meg ganske ofte bare tom, eller at jeg ikke vet hva jeg føler. Har dårlig tilgang til følelsene mine og kjenner sjeldent på negative følelser selv om jeg burde, f.eks at jeg ikke kjenner sorg når nær familie dør. Hvordan kan en bli bedre på dette? Anonymkode: 16088...aae Hvor lenge har du hatt det sånn? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 Skrevet 10. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne du skrevet litt om hvordan du jobbet med det i terapi? Anonymkode: 16088...aae Det er ikke så lett å forklare, det er på en måte en ikke-viljestyrt prosess. For at denne prosessen skulle kunne skje, var det imidlertid vesentlig med trygghet, tillit og tålmodighet i terapirommet, og å bli møtt med varme og aksept, akkurat som jeg er. Da var det omsider mulig å senke guarden, bestående av skam, selvforakt og ulike strategier, og slippe fram smerten som gjennom oppveksten ble gjemt og glemt, med angst, depresjon, utmattelse og fortvilelse som resultat. Terapi kan gjøre underverker - når tillit er etablert. Uten tillit kan vondt bli enda verre. Anonymkode: 9e8b3...fa0 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 Skrevet 11. oktober 2020 På 9.10.2020 den 23.23, Villanda skrev: Hvor lenge har du hatt det sånn? I alle fall 10 år, og mulig lenger. Anonymkode: 16088...aae 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.